مشاوره جنسیمشاوره زناشویی

چه قرصی بخوریم دیر ارضا شویم؟

درصدی از مردان با اختلالات نعوظ دسته و پنجه نرم می کنند؛ اختلال در نعوظ به این صورت است که مایع منی قبل از شروع رابطه جنسی و یا بین 30 ثانیه تا 2 دقیقه بعد از دخول از مرد خارج می شود و مرد به انزال می رسد.
زود انزالی باعث می شود زوجین نتوانند لذت کافی از رابطه جنسی خود ببرند و به همین دلیل از کیفیت رابطه جنسی راضی نیستند؛ البته تا زمانی که زود ارضایی به طور مداوم تکرار نشود جای نگرانی نیست اما اگر چند مرتبه به طور مداوم تکرار شد، بهتر است برای درمان آن اقدام کنید.

یکی از روش های درمان زودارضایی دارودرمانی است اما شاید این سوال پیش بیاید که چه قرصی بخوریم دیر ارضا شویم؟ در پاسخ باید گفت هرگز اقدام به مصرف خودسرانه داروها نکنید و بهتر است مصرف هرگونه قرص و دارو با صلاحدید پزشک انجام شود.

تماس با سنا مشاور

علل زودانزالی

 انزال زودرس می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد. گاهی اوقات در نتیجه عوامل فیزیکی مانند: حساسیت ناحیه ی تناسلی رخ می دهد و در موارد دیگر، ممکن است ناشی از مسائل روانی مانند استرس، اضطراب عملکرد جنسی یا احساس گناه در مورد رابطه جنسی ایجاد شود.

لازم است بدانید که زودانزالی در زنان نیز وجود دارد اما زودانزالی در مردان شایع تر از زنان است.

مانند دیگر مسائل مربوط به عملکرد جنسی مردان، انزال زودرس نیز می تواند تأثیر زیادی بر اعتماد به نفس جنسی و عزت نفس افراد داشته باشد بگونه ای که ممکن است پیش از شروع رابطه جنسی عصبی شوید و یا حتی از داشتن رابطه جنسی اجتناب کنید. انزال زودرس در بعض از افراد می تواند یک مشکل مادام العمر باشد و یا فقط در یک بازه زمانی خاص اتفاق بیفتد، زودانزالی در میانسالان مشکلی رایج است.

عوارض جانبی قرص‌های تاخیری (دیرارضایی)

معمولا افرادی که از قرص های تاخیری استفاده می کنند باید دقت داشته باشند که در طی مدت زمان استفاده از قرص های تاخیری حتما به تغییرات جدید ایجاد شده در بدن خود دقت داشته باشند و در صورت مزمن شدن آن‌ها با پزشک مشورت کنند.

عوارض جانبی مشترک قرصهای خانواده سروتونین عبارتند از :

  • احساس لرزش دست یا اضطراب
  • احساس مریض بودن
  • اختلال در هضم غذا
  • کم اشتهایی و نوسان وزن
  • اسهال
  • تاری دید
  • دهان خشک
  • تعریق بیش از حد
  • به ارگاسم رسیدن بسیار سخت در طول رابطه جنسی یا خود ارضایی
  • اختلال نعوظ در آقایان

این عوارض جانبی به مرور زمان پیشرفت می‌کنند، در حالی که بعضی از آن‌ها مانند مشکلات جنسی همواره ثابت باقی می‌مانند.

عوامل متعددی بر زودانزالی تاثیر دارند؛ به همین دلیل زمانی که می خواهیم این اختلال را درمان کنیم، می بایست علاوه بر درمان های خوراکی یا موضعی، درمان های ذهنی را نیز مد نظر قرار داده و با مشاورین در این زمینه مشورت کنیم.

قرص مناسب برای دیر ارضا شدن

چه قرصی بخوریم دیر ارضا شویم؟

برای درمان زود انزالی، داروهای متعددی در داروخانه ها وجود دارد که پزشک بر اساس نیاز بیمار، داروی مورد نیاز را تجویز می کند. برخی از داروهای موجود برای زود انزالی به شرح زیرند:

  • پاروکستین (Paroxetine): داروی پاروکستین نیز برای درمان افسردگی تجویز میشود اما علاوه بر درمان افسردگی، در درمان زود انزالی هم به کار می رود، این دارو آرام بخش است.
  • سرترالین(Zoloft): از داروهای ضد افسردگی است که برای درمان انزال زودرس نیز از آن استفاده میشود.دقت داشته باشید اگر بهبودی در زودانزالی با مصرف این قرص در بازه زمانی 6-3 هفته حاصل نشد یا عوارض جانبی قرص زیاد باشد، باید با داروی دیگری جایگزین شود.
  • سیتالوپرام (Citalopram): قرصهای حاوی مواد سیتالوپرام نیز مانند: قرصهای خانواده مهار کننده سروتونین ها عمل می کند البته با تاثیر گذاری پایین تر.
  • فلوکستین (Fluoxetine): فلوکستین می‌تواند روزانه یا به صورت یک بار در هفته مصرف شود. توجه داشته باشید که تجویز خودسرانه‌ی این دارو بدون تجویز پزشک می‌تواند عواقب بدی را برای شما به دنبال داشته باشد.
  • داپوکستین،قرصهای تاخیری ( ارکتو- داپودکس- داپرولانگ- داپوژیل): از خانواده داپوکستین نوعی مهار کننده باز جذب سروتونین است که معمولا مخصوص اختلالات زود انزالی است که تجویز میشود برای تاثیرپذیری بیشتر مصرف  این دارو به صورت روزانه باید استفاده شود.
  •  کلومی پرامین: جز داروهای ضد افسردگی 3 حلقه ای است که در مطالعات مختلف تاثیرگذاری آن در درمان زود انزالی ثابت شده‌است. این دارو با مهارکردن برداشت میزان سروتونین توسط پایانه‌های سلول‌های عصبی می‌تواند غلظت سروتونین را در سیستم عصبی مرکزی افزایش دهد.

امروزه استفاده از کلومی پرامین به علت عوارض همراه با آن مثل خستگی، گیجی، خشکی دهان محدود شده است.

معمولا تا سه هفته بعد از مصرف این قرص ها، نشانه های بهبودی نمایان می شود اگر بعد از شش هفته مصرف هر یک از این قرص ها تغییری در زود انزالی مشاهده نکردید و یا عوارض جانبی حاصل از مصرف این قرص ها بسیار زیاد بود، بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا داروی دیگری را جایگرین کند.

 از دیگر قرص هایی که می تواند در درمان زود انزالی موثر باشد می توان به قرص های تادالافیل و سیلدنافیل (قرص ویاگرا)  اشاره کرد که در دسته مهار کننده های فسفودی استراز نوع 5 قرار می گیرند این قرص ها برای درمان زود انزالی به عنوان قرص های تاخیری برای بیماران تجویز می شوند.

گاهی اوقات مصرف ترکیبی این قرص ها با دیگر قرص ها تاثیری بیشتری بر روی بیمار دارد. البته مصرف ترکیبی دو قرص حتما باید به تجویز پزشک باشد و البته عوارض جانبی دو نوع قرص نیز مسلما بیشتر خواهد بود. علاوه بر دارو درمانی روش های دیگری نیز برای درمان زود انزالی وجود دارد از جمله تکنیک مسترزجانسون که در آن فرد با انجام چند تکنیک می تواند به بهبودی برسد. 

انواع مختلفی از قرص های برای درمان زودانزالی وجود دارد

قرص های گیاهی دیر ارضایی

برای حل شد مشکل زودانزالی می توان از قرص های گیاهی نیز استفاده کرد همچنین می توان درمان زودانزالی با طب سنتی را نیز امتحان کرد.

  • قرص آفرودیت

قرص آفرودیت از گیاهان خشک میوه خارخاسک، زنجبیل، زعفران و دارچین تهیه می شود والبته خواص آن کمی دیر تاثیر است اما ماندگاری بالای دارد به دلیل آنکه قوای جسمانی فرد را تا حدودی تقویت می بخشد.

  •  قرص کیمیاگر

ماده‌ی اصلی این قرص و این دارو تمر هندی است. کیمیاگر با ایجاد بی‌حسی در آلت تناسلی باعث تأخیر انزال می‌شود ویژگی ‌متمایز این دارو در مقایسه با سایر داروها این است که به علت گیاهی بودن، عوارض کم‌تری دارد.

  • جنسینگ

جنسینگ قرمز باعث اتفاق نظر پزشکان بر روی خاصیت دیرارضایی آن شده است. این ماده با تأثیر بر هورمون‌هایی که در ‌فرآیند نعوظ تأثیر می‌گذارند، از زود انزالی جلوگیری می‌کند. اما تأیید اثرگذاری آن نیاز به آزمایش‌های تکمیلی دارد.

  • قرص گیاهی دایان مکث

قرص زودانزالی دایان مکث قرصی گیاهی است که با تاثیر بر گیرنده‌های عصبی و حسی اندام تناسلی، موجب رفع مشکل انزال زودرس در آقایان می‌شود. تمر هندی مهم‌ترین ترکیب موجود در این قرص است.

لازم به ذکر است در ترکیبات بعضی از این قرص های تاخیری مخدرهایی همچون ترامادول به کار رفته و مصرف این قرص ها در دراز مدت ممکن است مشکلاتی رابرای فرد به وجود بیاورد. به همین دلیل توصیه می شود به هیچ وجه خودسرانه برای درمان زودانزالی اقدام نکنید و برای مصرف قرص های تاخیری حتما به پزشک مراجعه کنید.

درصورتی که با خواندن این مقاله به جواب خود نرسیدید و یا در این زمینه نیاز به مشورت دارید بهتر است با کارشناسان ما در سنا مشاور صحبت کنید برای دریافت مشاوره از طریق شماره های درج شده در داخل سایت اقدام کنید.

  •  چه قرصی بخوریم تا دیرتر ارضا شویم؟
  • آیا علاوه بر دارودرمانی روش دیگری برای درمان زودانزالی وجود دارد؟
  • قرص های تاخیری چه عوارض دارند؟
  • آیا امکان استفاده از قرص های تاخیری بصورت همزمان وجود دارد؟

برای دریافت مشاوره به صورت تلفنی و حضوری با سنا مشاور تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس با مشاور
× ارتباط با مشاور