مشاوره اعتیادمشاوره جنسیمشاوره زناشویی

زود انزالی (Premature ejaculation)چیست؟علت + راه های درمانی

زود انزالی چیست؟

زود انزالی زمانی اتفاق می افتد که هریک از طرفین در رابطه خیلی سریع تر از شریک جنسی خود به ارگاسم می رسد و توانایی ارضا طرف مقابل خود را در رابطه ندارد.

مدت زمان خاصی برای این اختلال در نظر گرفته نشده است بهترین راه تشخیص ابتلا به آن این است که یکی از طرفین قبل از دیگری ارضا می شود و توانایی ارضا طرف مقابل را نداشته باشد.البته ممکن است زمان ارضا هردوطرف کوتاه باشد اما هر دو از رابطه خود راضی باشند در این صورت این رابطه کاملا سالم است و هیچ ایرادی ندارد.

زود انزالی برای هرکسی می تواند اتفاق بیفتند وهیچ ارتباطی با جنسیت افراد ندارد پس هم برای زنان وهم مردان ممکن است اتفاق بیفتد ولی میزان این اختلال می تواند متفاوت باشد،اگر شک دارید که به این اختلال مبتلا هستید یا خیر ویا اگر در بیشتر روابط خود زودتر از آنچه انتظار دارید دچارانزال می شوید بهتر است به یک مشاور جنسی ویا پزشک مراجعه کنید.

تماس با سنا مشاور

زود انزالی در زنان

 زود انزالی در مردان و زنان باهم متفاوت است ،زود انزالی در زنان به دلیل اینکه در رابطه دیرتر از مردان ارضا می شوند کمتر رخ می دهد.

زنانی که دچار زود انزالی می شوند معمولا در همان شروع رابطه ویا مدت کمی بعد از شروع آن دچار انزال زودرس می شوند و نمی توانند شریک جنسی خود را راضی کنند وهمین امر موجب نارضایتی شریک جنسیشان می شود وبر روی زندگی مشترک آن ها تاثیر می گذارد.

چون زن ها معمولا کمتر دچار این مشکل می شوند بهتر است ابتدا علت این اختلال را پیدا کنند تا بتوانند آن را بهتر کنترل کنند.

زود انزالی در مردان

همانطور که گفته شد زود انزالی در مردان وزنان متفاوت است. انزال زودرس یک  اختلال جنسی است وزمانی اتفاق می افتد که مرد قبل از اینکه شریک جنسیش ارضا شود دچار زود انزالی می شود و اسپرم از اوخارج می شود به بیان ساده تر اگر از زمان دخول آلت تناسلی به داخل وژن شریک جنسیتان تا خروج مایع منی یا اسپرم کمتر از 1 دقیقه زمان ببرد این فرد دچار زود انزالی شده است،در واقع مرد قبل از همسر خود به ارگاسم و انزال می رسد و توانایی ارضا جنسی همسرش را ندارد.

زود انزالی در افراد میانسال

زود انزالی در افراد میانسال مانند بقیه افراد نیز ممکن است به دلیل ترس، نگرانی، کاهش میل جنسی، خستگی ، اندوه، مشکلات ناشی از بالا رفتن سن ویا از دست دادن همراه زندگی خود اتفاق بیفتند.

در مردان میانسال فاصله بین دو نعوظ ممکن است کمی طولانی شود و دچار اختلال نعوظ گردند که ممکن است بتوان آن را با دارو درمانی و مشاوره خوب برطرف کرد مردان برعکس زنان در طول مدت حیات قدرت باروری خود را حفظ می کنند.

این مقاله را بخوانید: زودانزالی در میانسالی چگونه است؟

عوامل موثر بر زود انزالی در افراد

استرس داشتن : استرس می تواند بر روی روح، روان و جسم افراد تاثیر منفی بگذارد میزان استرس و نگرانی به دلیل مختلفی بسیار زیاد شده وهمین تاثیر منفی بر روی افراد، زندگی وروابط آن ها قرار می دهد.

رژیم غذایی نامناسب: اگر شما به دلیل مشغله فرصت خودن غذا خوب را ندارید و مدام خود را با تنقلات ، غذاهای فست فودی سرگرم می کنید باید بدانید که ممکن است در آینده دچارمشکلاتی شوید.

تماشای فیلم پورن: تماشای این گونه فیلم ها چه در زنان و چه درمردان تاثیر خوبی بر جای نمی گذارد  وزمانی که در رابطه واقعی قرارمی گیرند مدام  تصاویر آن ها را باخود مرور می کند وهمین امر موجب انزال زودرس در افراد می شود همینطور دیدن این گونه فیلم ها باعث می شود افراد انتظارات درستی از روابط خود نداشته باشند و تنها شاهد یک رابطه فانتری وغیر حقیقی باشند که می خواهند مانند همان را در دنیای واقعی داشته باشند که این غیر ممکن است.

دوست نداشتن بدن خود: این موضوع در زنان بیشتر ازمردان است چراکه زنان بیشتر ازمردان از اندام وهیکل خود ناراضی هستند وهنگام رابطه خجالت می کشند.

خود ارضایی : یکی از دلایلی که باعث زود انزالی در افراد می شود خود ارضایی است که منجر به بالا رفتن سرعت تحریک جنسی می شود ودر نهایت در رابطه جنسی یکی از طرفین خیلی سریعتر از دیگری به ارگاسم می رسد و نمی تواند همسر خود را ارضا کند.

اختلال نعوظ : زمانی اتفاق می افتد که آلت تناسلی مرد به نعوظ کامل نمی رسد ویا در حالت برانگیختگی باقی نمی ماند.

پیامدهای زود انزالی

زود انزالی می تواند منجر به افسردگی و اضطراب ، کاهش سطح اعتماد به نفس در هر یک از طرفین می تواند بر روی روابط آن ها تاثیر گذار باشد.

درمان زود انزالی

در زیر به چندین راهکار برای درمان زودانزالی پرداخته ایم در نظر داشته باشید که بالا رفتن سن نمی تواند علت زود انزالی باشد بلکه اختلال نعوظ درسنین بالا است که می تواند منجر به زود انزالی شود.

  • به پزشک مراجعه کنید و تحت درمان قرار بگیرید.
  • روند تغذیه خود را کنترل کنید.
  • از دیدن فیلم های مستهجن اجتناب کنید.
  • داشتن رفتاردرمانی با تمرین های فیزیکی
  • روان درمانی
  • ورزش
  • درمان دارویی

آیا مصرف قرص ها تاخیر بردرمان زودانزالی موثر است؟

یکی از بزرگترین دغدغه های افراد این است که دچار زودانزالی شوند وهمیشه از اینکه مبادا دچار این مشکل شوند واهمه دارند از این رو برخی افراد به استفاده از قرص های تاخیری یا زودانزالی روی می آورند که همین قرص ها نیز بدون شک پیامدهایی برای افراد خواهند داشت برای مثل بعداز قطع مصرف این قرص ها فرد دوباره دچار مشکل می شود.

همچنین در بعضی از موارد افراد دچار بدن درد ، آبریزش بینی، مشکلات در بینایی ودید و… می شوند، از استفاده طولانی مدت از این قرص ها بپرهیزید و به جای آن بهتر است از یک مشاور جنسی ویا پزشک در درمان بیماری خودکمک بگیرید چرا که ممکن است بدون استفاده از دارو مشکل شما رفع شود.

این مقاله برای شما مفید خواهد بود: درمان زودانزالی با قرص های تاخیری

درمان زود انزالی با داروهای گیاهی میسر است؟

استفاده از داروهای شیمیایی می تواندعوارضی بهمراه داشته باشد و منجر به وابستگی فرد به آن ماده دارویی شود.برای شروع درمان گیاهی بهتر است ابتدا از رژیم های غذایی غلط بپرهیزید وابتدا نوع مزاج خود را بشناسید معمولا افرادی که دچار زودانزالی می شوند دارای طبعی سرد هستند حتی پزشکان توصیه می کنند که قبل از رابطه جنسی از خوردن غذاهایی با طبع سردبپرهیزید.

استفاده از مواد خوراکی  در دسترس و استفاده از آن ها در طی روز می تواند بر درمان این بیماری میسر باشد برای نمونه استفاده از دارچین وترکیب آن با نوشیدنی هایی مثل چای ، شیر و یا ترکیب آن با عسل ، استفاده از کندر، دمنوش زنجبیل و عسل می تواند در درمان این بیمای میسر باشد.

در ادامه می توانید این مقالات را نیز مطالعه کنید: 

  •  عوارض قرص های تاخیری در درمان زودانزالی چیست؟
  • آیا زود انزالی به جنسیت افراد مرتبط است؟
  • آیا مصرف مواد غذایی سرد بر زود انزالی موثر است؟
  • علت اصلی زودانزالی در میانسالان چیست؟

برای دریافت مشاوره به صورت تلفنی و حضوری با سنا مشاور تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

8 دیدگاه

    1. سلام
      دو نوع دراگون داریم
      یکی برای چاقی
      و دیگری برای
      طولانی کردن رابطه جنسی
      که هردو شیمیایی هستند و
      اعتیاد اور به هیچ عنوان
      به کسی پیشنهاد نمیکنم
      مصرف کنند

  1. سلام قرص دراگون ک برا افزایش میل جنسی هس برا فردی ک ب تریاک اعتیاد دارد عایا مشکلی دارد؟

    1. سلام
      دراگون داروی اعتیاد اور است
      و هیچ کمکی ب میل جنسی شما نمیکند
      این دارو بشدت اعتیاد اور است

    1. سلام
      بله قرص دراگون تشکیل شده
      از مواد شیمیایی و ترامادل
      پس صد در صد برای دوطرف
      دارای عوارض است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس با مشاور
× ارتباط با مشاور