مشاوره جنسی

نشانه های زودانزالی در میانسالان وراه های درمانی آن

زودانزالی در میانسالی

یکی از مساائلی که گریبانگر بسیاری از افراد و زوجین می شود موضوع زودانزالی یا(Premature ejaculation) است سنا مشاور در مقالات گذشته خود به موضوع زودانزالی ، زودانزالی در مردان و زنان پرداخته است در این مقاله قصد داریم به موضوع زودانزالی در میانسالان بپردازیم.

زود انزالی (Premature ejaculation) نوعی اختلال جنسی است که هرکس می تواند به آن دچار می شود،شاید بتوان گفت که این عارضه درمردان شایع تر است چرا که احتمال وقوع آن درمردان بسیار بیشتر از زنان است وهمین موضوع باعث شده عده ای تصور کنند که این مشکل فقط مخصوص مردان است درحالی که درست نیست.

تماس با سنا مشاور

داشتن یک رابطه جنسی سالم تاثیر بسیاری بر افراد و زندگی ها دارد و این موضوع ارتباطی به میزان سن افراد ندارد با بالا رفتن سن افراد جامعه و افزایش سن جنسی نتیجه می گیریم که داشتن رابطه جنسی در افراد میانسال اهمیت بیشتری پیدا کرده است

زودانزالی عارضه ای است که در آن شریک جنسی شما پیش از شما به انزال می رسد ممکن است قبل از دخول ویا زمان کمی بعد از آن این اتفاق رخ دهد ومنجر شود که شما یک رابطه جنسی با کیفیت را تجربه نکنید.

این مقاله را بخوانید: آیا زنان نیز دچار زودانزلی می شوند؟

اما این عارضه در افراد میانسال چگونه است؟ به چه میزان بر آن ها تاثیر خواهد گذاشت و چه عواملی موجب تشدید این اختلال خواهد شد ؟

آیا انزال زودرس در میانسالی درمان دارد؟

زود انزالی در افراد میانسال نیز قابل کنترل و درمان است افراد با مراجعه به یک روانپزشک می تواند این اختلال را درمان کنند. ابتدا فرد میانسال باید بپذیرد که این عارضه جز روند طبیعی عمر حساب می شود و نباید از بیان بیماری خود با مشاور ودکتر خود اجتناب کنند. روانپزشک هنگام مراجعه باید شرح حال فرد را از او بپرسد سوالاتی مثل مدت زمان رابطه، از چه زمانی دچار این اختلال شده اند، آیا داروی خاصی مصرف می کنند و…درصورت نیاز فرد بیمار مورد معاینه قرار می گیرد تا از سلامت جسمی او مطمئن شوندسپس مناسب با علت اقدام به درمان می کنند.

هنگام  مراجعه به روانپزشک حضور همسر ویا شریک جنسی می تواند در روند درمان تاثیر مثبت داشته باشد.بعضی افراد به مسائل جنسی میانسالان بی توجه اند و آن ها را نادیده می گیرند و این اشتباه بزرگی است چرا که کیفیت زندگی میانسالان نه تنها بر زندگی خود آن ها بلکه بر سلامت حاکم بر جامعه نیز تاثیر گذار خواهد بود.

علل زودانزالی در میانسالان چیست؟

زود انزالی در افراد میانسال می تواند می تواند عوامل بسیار داشته باشد در زیر به چند نمونه از این دلایل اشاره شده است

  • زودانزالی به واسطه بالارفتن سن وتغییرات در ساختار بدن
  • ابتلا به بیماری و یا مصرف دارو: ابتلا به بیماری های مانند پروستات، دیابت، کلسترول بالا
  • فشار، مشکلات عصبی : این عوامل می توانند بر میزان خواب و تغذیه فرد اثر مستقیم داشته باشند.
  • افسردگی : در صورت داشتن نشانه های افسردگی حتما باید به پزشک مراجعه کنید چرا که فرد افسرده تمایلی به داشتن رابطه ندارد.
  • نگرانی واسترس زیاد: نگرانی و استرس زیاد دزد خواب و خوراک وآرامش فرداست که مانع از کارکرد درست بدن فرد می شود.
  • عدم رعایت تغذیه سالم : خوردن غذاهایی که برای فرد مضر است وباعث ایجاد و یا تشدید بیماری در وی می شود.
  • استعمال سیگار و دخانیات و مشروبات الکی: مصرف هرکدام از این مواد می تواند بر روی عملکرد جنسی در سنین بالا موثر باشد.

زود انزالی در میانسالان با چه نشانه هایی همراه است؟

درمان زودانزالی میانسالان

با افزایش سن میزان استروژن و ترشحات در زنان کاهش پیدا می کند که همین موجب کوچک و باریک شدن واژن در زنان می شود، مردان نیز بیشتر دچار اختلال نعوض می شوند برای درمان هر یک از این مشکلات می توانید راهکارهای زیر را در پیش بگیرید:

  • تحرک داشتن، سعی کنید کمی تحرک داشته باشید پیاده روی صبحگاهی ویاعصرگاهی می تواند موثر باشد و منجربه کاهش وزن
  • سعی کنید اگر سیگار، مواد ویا مشروب مصرف می کنید آن را ترک کنید.
  • تغییر در روند تغذیه ،از غذاهای که چربی،قند فراوان دارند و می توانند بر اختلالتان موثر باشد دوری کنید.
  • سعی کنید ازعومل استرس زا دوری کنید.
  • ازمشاور کمک بگیرید، ازمراجعه به روانپزشک، سکس تراپی و مشاور خجالت نکشید.
  • تمرکز کردن بر روش های درمانی بین زوجین (تکنیک درمانی)

در  ادامه بخوانید: ندانسته های زودانزالی درمردان 

دارودرمانی در زودانزالی

داروهایی که بر درمان میانسالی می توان استفاده کرد همان داروهای مربوط به سایر افراد است وتفاوت چندانی باهم ندارند. داروهایی که از خانواده سروتونین (SSRI) هستند مثل: پاروکستین، سرترالین، فلوکستین و سیتالوپرام وداروهای دیگر از قبیل داپوکسیتن (Dapoxetine)،کلومی پرامین(Clomipramine)،ویاگرا(Viagra)،ترامادول (Tramadol)، بی حس کننده های موضعی که از آن ها در درمان زود انزالی می توان استفاده کرد.

بخاطر داشته باشید که استفاده ویا قطع سرخود این داروها ممکن است باعث آسیب شود و از آنجا که زنان زمان بیشتری را برای رسیدن به ارگاسم نسبت به مردان نیاز دارند استفاده ازاین داروها می تواند بر روی زنان برای رسیدن به اوج لذت تاثیر منفی داشته باشد.هیچگونه آمپولی برای درمان زودانزالی وجود ندارد وتمام داروهای موجود به صورت قرص،داروهای موضعی از قبیل: ژل ، اسپری تاخیری، کرم می باشند.

برای دریافت مشاوره به صورت تلفنی و حضوری با سنا مشاور تماس بگیرید.

داروهایی که ابتلا به زودانزالی را بالا می برند

  • تکرر ادرار
  • چاقی
  • یائسگی
  • تصلب شرایین
  • کاهش میزان تستوسترون
  • دیابت ، سرطان
  • بیماری های عصبی (آلزایمر،پارکینسون، MS)

آیا درمان های گیاهی و طب سنتی می توانند دردرمان موثر باشند؟

استفاده از داروهای گیاهی همچون جیسینگ به دلیل بی خطر بودن و یا عصاره گل بامیه(هیبیسكوس) می تواند در درمان زودانزالی موثر واقع شود.

از جمله مزایای رابطه جنسی خوب در زوجین میانسال می توان به رسیدن به آرامش وشاد بودن، افزایش طول عمر، بهبود سلامت جسمی و روحی ، استحکام روابط ، حس زندگی  وموارد بسیار دیگر اشاره کرد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس با مشاور
× ارتباط با مشاور