مشاوره اعتیاد

از بین بردن اثر ماری جوانا (Marijuana)

ماری جوانا دارای ترکیباتی است که می‌تواند بر روی ذهن و بدن شما اثرات منفی داشته باشد و فرد را معتاد کند. هنگام استفاده از ماری جوانا شما دچار علائمی از قبیل احساس سرخوشی بیش از حد، بلند خندیدن می‌شوید. ماده اصلی که موجب لذت بردن فرد یا به عبارتی در ابرها بودن او میشود THC است که بخشی از مغز شما را تحریک می‌کند و با ترشح دوپامین موجب احساس سرخوشی زائدالوصفی در فرد می‌شود.

تماس با سنا مشاور

ماری جوانا (marijuana) چیست؟ و چگونه می توان اثر آن را کاهش داد؟

ماری جوانا که با نام های ماری‌ جوانا (Marijuana)‌، علف یا گراس (Grass)‌، دیگ (Pot)‌، علف هرز (Weed)‌، چای (Tea)‌، مری‌جین (Mary jane)‌، شاه‌دانه Temp)‎)، چرس (Charas)، بنگ (Bang)، داگا (Dugga) و سین سمیلا (Sinsemilla) شناخته میشود از گیاه شاه دانه به دست می‌آید، می‌توان لابه‌لای ورق مانند سیگار پیچید و کشید، می‌توان آن را خورد و یا نوشید. استفاده از این ماده برای تفریح و سرگرمی در بین جوانان رشد فراوانی داشته است در کنار آن استفاده از خاصیت‌های درمانی این گیاه توسط بسیاری از پزشکان تایید شده  و از آن به عنوان یک دارو برای درمان برخی بیماری‌ها استفاده می‌شود.

زمانی که شما شروع به استفاده از ماری جوانا می‌کنید THC وارد بدن می‌شود وخود را به خون می‌رساند از زمان ورود تا به اوج رسیدن اثر آن چیزی حدود سی دقیقه زمان می‌برد و اثر آن بعد از 1 تا 3 ساعت از بین خواهد رفت اما اینکه چه زمانی به سطح کامل هوشیاری می‌رسد بسته به قدرت مواد مصرف شده دارد.

ماری جوانا بیشتر به صورت سیگار مصرف می‌شود و این گونه مصرف ریه‌های فرد را هم درگیر می‌کند. ممکن است برخی بر این باور باشند که مصرف ماری جوانا به مقدار کم و یا به صورت سیگار عوارض ندارد. اما لازم است بدانید، مهم نیست چقدر از این ماده توهم زا را مصرف می‌کنید. مهم این است که این ماده وارد بدن شما می‌شود و سیستم عصبی و ایمنی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این ماده توهم‌زا گاهی اوقات به صورت بخار و یا در مواد خوراکی و تنباکوی قلیان هم مصرف می‌شود.

استفاده از ماری جوانا در بسیاری از کشورهای جهان و چند ایالت آمریکا آزاد اعلام شده است.

عوارض مصرف ماری جوانا چیست؟

در زیر به برخی عوارض استفاده از ماری جوانا پرداخته ایم. باید به این نکته توجه داشت که میزان هر یک از این اثرات در افراد می‌تواند متفاوت باشد و همینطور به میزان مصرف افراد نیز ارتباط دارد.

اثرات روانی

استفاده از ماری جوانا همیشه نتایج مطلوب و لذت بخشی را به همراه ندارد گاهی فرد با مصرف آن دچار اضطراب، ترس و وحشت می‌شود. استفاده از آن ممکن است احتمال به افسردگی بالینی را افزایش و یا اگر دچار اختلال روانی هستند علائم آن را درفرد تقویت کند. دانشمندان هنوز نتوانستند متوجه شوند چرا افراد در مصرف با دوز بالا دچار پارانوئید می2شوند و ارتباط خود را محیط قطع کرد و دچار توهمات می‌شوند.

حواس پرتی

مصرف ماری جوانا می‌تواند منجر به حواس پرتی شود و این بسته به میزان مواد، نحوه استفاده و قدرت ماده بستگی دارد. همچنین شما در این حالت ممکن است صداها را بلندتر بشنوید، نتوانید موقع راه رفتن و حرکت تعادل داشته باشید، نتوانید زمان را درک کنید، رانندگی همراه با خطر داشته باشید و یا حتی حین رابطه جنسی به طرف مقابل آزار برسانید.  

ضعیف شدن عملکرد مغز

استفاده از آن می‌تواند میزان یادگیری، تمرکز و یادآوری شما را کاهش دهد البته این می‌تواند مربوط به کوتاه مدت باشد و اثر آن پس از 24 ساعت از مصرف از بین برود. اما تحقیقات انجام شده بر روی نوجوانانی که از این ماده استفاده می‌کنند نشان داده که می‌تواند موجب کاهش ضریب هوشی در بعضی از افراد شود.

تاثیر ماری جوانا بر عملگرد مغز

معتاد شدن به ماری جوانا

آمارها حاکی از آن است که از هر ده نفر مصرف کننده یک نفر به ماری جوانا معتاد می‌شود اگر از زمان نوجوانی شروع کنید از هر 6 نفر یک نفر به آن مبتلا می‌‍شود.

آسیب رسیدن به ریه‌ها بر اثر مصرف ماری جوانا

دود ناشی از استعمال حشیش ریه‌ها را ملتهب و تحریک می‌کند اگر بطور مداوم استفاده کنید منجر به سرفه مداوم همراه با مخاط می‌شود و احتمال عفونت ریوی را بالا می‌برد.

افزایش اشتها

بسیاری از افرادی که از این ماده استفاده می‌کنند دچار افزایش اشتها می‌شوند.

آسیب رساندن به قلب

استفاده از حشیش موجب بالارفتن تعداد ضربان قلب می‌شود قلب انسان در دقیقه بسته به سن و سایر شرایط بین 50 تا 70 ضربان است اما با استفاده از این ماده ضربان قلب افراد تا سه ساعت بعد از استفاده بین 70 تا 120 ضربان افزایش می‌یابد.

کاهش وزن در نوزادان

مصرف ماری جوانا در دوران بارداری موجب کاهش وزن در نوزادان و یا حتی تولد نوزاد نارس می‌شود ممکن است این کودکان در آینده در مدرسه و یا مواجه با مشکلات، ضعیف‌تر عمل کنند.

حالت تهوع و استفراغ شدید

مصرف منظم و طولانی مدت ماری جوانا می‌تواند منجر به ایجاد سندرم هایپرمیزیس کانابینوئید در برخی از افراد شود. این افراد دوره‌های منظمی از حالت تهوع، استفراغ و کم آبی را تجربه می‌کنند، که گاهی اوقات نیاز به مراقبت‌های پزشکی فوری دارند.

شواهد کمی حاکی از آن است که استفاده زیاد از ماری جوانا ممکن است منجر به نوعی سرطان بیضه شود. نوشیدن همزمان الکل و مصرف ماری جوانا احتمال خطرات در حین رانندگان و یا رخ دادن سایر مشکلات را دوبرابر می‌کند.

قرمز شدن چشم‌ها و گشاد شدن مردمک‌ها

برای اطلاع از عوارض مصرف کردن گل کلیک نمایید.

از بین بردن اثر ماری جوانا در بلند مدت مانند: کم اشتهایی، بی‌خوابی، بی علاقگی نسبت به انجام کارها وبا ترک ماری جوانا امکان پذیر است. برای ترک این ماده توهم‌زا، اراده خود فرد، کمک و همراهی خانواده و همچنین مشورت با مشاوری متخصص در این زمینه لازم و ضروری است.

روش های از بین بردن اثر ماری جوانا

روش های از بین بردن اثر ماری جوانا

از بین بردن اثر ماری جوانا بسته به مدت و میزان مصرف برای هر فرد متفاوت است. نمی‌توان برای همه یک روش و راهکار پیشنهاد کرد. توصیه می‌شود نوجوانان و جوانان را از وجود چنین موادی آگاه کنید.
اطلاعات لازم را در مورد این مواد را در اختیار فرزندان قرار دهید تا از خطرات مصرف آن آگاه شوند.
هشدار به خانواده‌ها و نوجوانانی که گل را به عنوان یک ماده بی‌خطر می‌شناسند!
بر اساس گزارش‌های مراکز درمانی مصرف حتی یک بار این ماده خطر ابتلا به انواع آسیب‌های شناختی را در پی خواهد داشت.
خواهش ما از جوانان این است که تفریحات سالم را جایگزین خوشی زودگذر این مواد کنند تا در آینده دچار مشکلات و اثر سو مصرف مواد نشوند.

در زیر چند روش برای از بین بردن اثر ماری جوانا را توضیح داده‌ایم و امیدواریم برای شما عزیزان موثر باشد.

نوشیدن مایعات غیر الکلی

استفاده از ماری جوانا موجب خشکی دهان می شود نوشیدن مایعات از جمله آب،آب زغال لخته، آب پرتقال وسایر مایعات راه حل بسیار مناسبی برای درمان اثر ماری جوانا است. حتما از آب  مقدار زیاد استفاده کنید تا موجب دفع اثرات آن شود.

از خوراکی های زیر کمک بگیرید!

خوردن غذا و خوراکی های چرب، کره، دانه های فلفل سیاه و یا پودر آن، دانه کاج و روغن لیمونن (عصاره ای که از پوست پرتقال گرفته می شود) میتواند در از بین بردن اثر ماریحوانا موثر باشد.

حواس خود را پرت کنید!

کتاب بخوانید، فکر خود را مشغول بازی های ساده کامپیوتری کنید، با دوستان سالم و آگاه خود صحبت کنید، شروع به حل معما وپازل کنید،مشغول مرتب کردن قفسه لباس یا کمدهای خود شوید هرکار سالمی که بتواند فکر شما را به خود درگیر کند و منجر به تسریع از بین رفتن اثر ماری جوانا شود.

حیوانات خانگی

نوازش حیوانات خانگی و وقت گذراندن با آن‌ها می تواند باعث کاهش استرس و اضطراب، آرامش و کاهش ضربان قلب شما شود. اگر حیوان خانگی ندارید می‌توانید شروع به دیدن ویدیوهایی از حیوانات مورد علاقه خود کنید.

ورزش و یا پیاده روی کردن

شروع به پیاده روی کنید حتی در حدود 10 الی 15 دقیقه.

صحبت کردن با دوستان

صحبت کردن با یک دوست هوشیار و صبور می‌تواند شما را آرام تر کند اگر چه نمی تواند سطح THC خون شما را کاهش دهد.

خوردن وعده غذایی کامل وسالم

یک صبحانه مقوی بخورید. صبح روز بعد از استفاده از علف‌های هرز ، یک صبحانه سالم و متعادل را انتخاب کنید. یک وعده کوچک کربوهیدرات غلات کامل همراه با منبع کم پروتئین و چربی سالم را امتحان کنید.

دوش گرفتن

 دوش گرفتن می‌تواند به شما کمک کند تا فردا صبح بعد از کشیدن علف های هرز سرحال و شاداب باشید. بخار حاصل از دوش آب گرم می‌تواند مجاری تنفسی شما را باز کند.

چرت زدن

مشاهدات نشان داده است که سی دقیقه چرت زدن میتواند باعث شود تا اثرات ماری جوانا سریعتر از بین بروند.

از داروهایی که باعث کم شدن اثر گل می‌شوند کمک بگیرید

سعی کنید از داروهایی که شما را در تسریع درمان کمک می‌کند استفاده کنید اما به یاد داشته باشید که این کار را حتما باید آگاهانه و با تجویز پزشک انجام دهید وسعی کنید از مواد و داروهای حاوی THC خودداری کنید.

چگونه ماری جوانا را ترک کنیم؟

توجه کنید که اعتیاد به ماده مخدر ماری جوانا فقط وابستگی فکری و ذهنی ایجاد می‌کند. بنابراین فرد به تنهایی نمی‌تواند اقدام به ترک ماری جوانا کند پس اطرافیان نقش مهمی را در فرآیند ترک اعتیاد به ماری جوانا دارند. میزان وابستگی افراد به مصرف ماده مخدر گل یا ماری جوانا متفاوت است بنابراین راه‌‎های ترک اعتیاد نیز متفاوت خواهد بود که در واقع تمامی روش‌ها با تمرکز بر روی فکر افراد و روان درمانی است. ترک مصرف ماری جوانا اراده‌ای قوی را میطلبد.

در حال حاضر داروی اختصاصی برای ترک ماری جوانا وجود ندارد و داروهای موجود در بازار صرفا برای کنترل خلقیات افراد در زمان ترک است. اما روش های ترک اعتیاد به گل در مواردی میتوانند بسیار موثر تر از مصرف دارو برای ترک گل باشند.

در اینجا چند مرحله کلی برای ترک ماری جوانا بیان شده است که می‌تواند موثر باشد.

از دست هر وسیله‌ای مربوط به آن خلاص شوید

نگه داشتن حشیش و لوازم مربوط به آن می‌تواند موفقیت در ترک آن را سخت‌تر کند. پس بهتر است تمام آنها را از دسترس خارج کنید تا از لغزش جلوگیری کنید.

برای مقابله با عوامل محرک برنامه ریزی کنید

محرک‌ها می‌توانند تأثیر قدرتمندی داشته باشند. حتی پس از تصمیم به ترک ، نشانه‌های خاصی مرتبط با آن می‌تواند هوس مصرف دوباره را به سرتان بیندازد.

از دوستان و یا یک مشاور خوب کمک بگیرید

همراهی دوستان و خانواده که می‌دانند شما تصمیم به ترک گرفته‌اید می‌تواند بسیار موثر باشد حتی دانستن اینکه افراد دیگری از تصمیم شما حمایت می‌کنند می‌تواند به شما کمک کند تا انگیزه و توانایی بیشتری برای موفقیت داشته باشید و یا اینکه یک مشاور خوب پیدا کنید تا بتواند شما را در این زمینه یاری کند.

تماس با سنا مشاور

در صورتی که در مورد چگونگی از بین بردن اثر ماری جوانا و نحوه ترک آن نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، می‌توانید با مشاوران ما در دپارتمان مشاوره الو سلام مشاور تماس بگیرید تا اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار دهند و به سؤالات شما در مورد از بین بردن اثر ماری جوانا و نحوه ترک آن، پاسخ دقیق و کاملی بدهند.

 

  • چه کار کنم که اثر ماری جوانا از بین برود؟
  • اثرات مصرف ماری جوانا چه زمانی از بین می رود؟
  • آیا از بین بردن اثر ماری جوانا امکان پذیر است؟
  • چطور می توان اثرات مصرف ماری جوانا را از بین برد؟ چقدر زمان می برد؟
  • آیا مصرف ماری جوانا را می توان ترک کرد؟
  • برای ترک ماری جوانا چه چیزی باید بخوریم؟

با دادن امتیاز به این مطلب باعث دلگرمی مان می شوید.

0%

امتیاز کاربران: 3.74 ( 15 رای)

نوشته های مشابه

106 دیدگاه

  1. سلام خسته نباشید فک میکنم 4 ماه قبل بود من برای اولین بار مصرف کردم خیلی تجربه ی بدی بود به صورتی که دیگه دنبالش نرفتم ولی جدیدأ اتفاقاتی برای مغزم افتاد دیگه انگیزه برای زندگی ندارم به احساسات عجیبی دارم که میدانم به خاطر مصرف ماری‌جوانا بود میتوانید کمکم کنید که چجوری میتونم این اختلالات رو از بین ببرم؟ لطفا راهنماییم کنید

    1. با سلام
      بعد از مصرف مواد اعتیاد زا امکان آسیب دیدگی مغز وجود دارد اما احتمال دیگر بیماری های روحی است
      لطفا برای راهنمایی بهتر اطلاعات بیشتری در اختیار ما قرار دهید و با مشاوران ما در تماس باشید.

    2. سلام من حدودا چند ماه پیش مصرف کردم و خیلی بدم اومد ولی بعدش دوباره بعضی وقت ها میکشیدم در حد پنج یا شیش کام فقط چند ساعتی رو هوا بودم بعد خوب میشدم اما یک هفته هست پشت سرهم میکشم در حد همون پنج یا شیش کام ولی اعتیادم نداشتم تا اینکه دو روز قبل با همون رفیقم گفتم آخرین بارم یک سیگاری پیچیدیم نصفش اون نصفش من بعد چند دقیقه احساس بدی بهم دست داد پاهام داغ میشد قلبم تن. تند میزد تا اینکه اومدم خونه ولی از قیافم معلوم نبود خوابیدم صبح بیدار شدم ولی بهتر از دیروز بودم تا شب بهتر شدم ولی یکم دیدم اختلال داره خیلی کم و حس ترس یادش میفتم میترسم و بیشتر میشه این حس ولی وقتی سر گرمم یادم میره تقریبا میشه بگین چیکار کنم؟

  2. سلام اسم من مالک سال گذشته برای بار اول ماریجوانا کشیدم شب بود تقریبا و اثر این ماریجوانا بعد ۴الی ۵ ساعت رفت و روز بعدا رفتم مکتب بعد یک هفته اثرات این پیدا مثلا سرگیجه داشتم رو هیچی نمیتونستم تمرکز تو جمع نمیتونستم بشین هی از مدرسه فرار میکردم همش تنها بودم این واسه من یه کابوس تمام عیار شد باور کنین حدود یکسال با خودم تنها بودم اتاق بود و من با هیچکس ارتباط نداشتم به همین خاطر نتونستم مدرک مدرسه ام رو بگیرم با بدترین امتیاز پایین گرفتم الان حدود ۱ و ۸ماه از کشیدن اون لعنتی میگذره و اثراتشم رفته میتونم تو جمع بشینم میتونم با یکی هم صحبت شم و خیلی ورزش میکنم البته میدوم هفته ای ۴الی ۳ روز ولی اینگار اون آدم سابق نیستم تمرکز لازم ندارم تو مترو نمیتونم بشینم فکر میکنم ک همون اتفاق قراره بیفته انگار یه چیزی تو مخم جا مونده ک فقط همونو بکشم بیرون و دوباره همون آدم سابق بشم دوباره به زندگی قشنگ ک قبلا داشتم ادامه بدم خیلی پشیمانم انکار یه چیزی ک شبیح کلاه باشه تو سرم هسته یا نمیتونم با نوشتار توصیفش کنم لطفا رهنمای کنین لطفا

    1. با سلام
      مواد محرک خاصیت آسیب رساندن به بافت مغز را دارند اما له نطر میرسد مشکل شما بیشتر جنبه روانی داشته باشد ولی برای بررسی های بیشتر نیازمند اطلاعات بیشتری از شما هستیم لطفا با مشاوران ما در تماس باشید.

  3. سلام ….من حدود یک ماه قبل گل کشیدم و حالم بد شد الان همش استرس و ترس و سرگیجه و گنگی سر و تاری دید دارم و همش میترسم تو همین حالت بمونم تپش قلب هم میگیرم ….و آزمایش دادم گفتن ک کم خونی داری …تورو خدا کمکم کنید

    1. با سلام
      همراه گرامی سعی کنید از قرص های آهن استفاده کنید.
      علیم تر در این نوع مواد پایدار ترند.
      اما اطلاعات کمی در اختیار ما قرار دارید لطفا برای راهنمایی بیشتر با مشاوران ما در تماس باشید

  4. سلام.من یه ۲ هفته ای میشه معجون خوسفی(معجون بیرجندی)خوردم رفتم دکتر عمومی بهم یه قرص داد که اونو هر شب میخورم بهترم ولی بعضی مواقع خیلی حالم خراب میشه سرگیجه وسردرگمی عجیبی دارم وکارهای عجیبی میکنم لطفا به دادم برسید این حالات کی از بین میروند

    1. با سلام
      این بازگشت ها طبیعی است،به مرور زمان بهتر میشود
      سعی کنید ورزش کنید و کارهایی که باعث افزایش تمرکز است
      برای راهنمایی بیشتر با مشاوران ما در تماس باشید

  5. سلام پسرمن ۲۵سالشه فکرمیکنم ده ساله گل می‌کشه خدامیدونه چه بروزگارمان آورده خشم وکینه نسبت به من وپدرش داره گاهی زیادی مهربون پگاهی دیودرونش میزنه بیرون تمام علائمی رومه گفتید داره اماچندروزیه که به گفته خودش روزی یک بار مصرف می‌کنه یعنی کم کرده چندروز پیش پشت فرمان دست وپاش سرشده ونتونسته رانندگی کنه همراه باتپش قلب بالا .اکوسالم بوده است ورزش روتاپایان نتوانسته بره ومنتظرآزمایشش هستیم خیلی میترسم وهمش میگه من میمیرم؟باکوچکترین مسئله پرخاش می‌کنه لطفاً کمکم کنید

    1. با سلام
      همراه گرامی برای ما سوابق مصرف مهم هستند و اینکه سابقه ترک و پاکی داشتند یا خیر
      نقش خانواده در این جریان چ بوده؟چرا پسر 15ساله شروع یه مصرف کرده و خانواده 10سال است که اقدامی انجام نداده!
      نقش خانواده بسیار ضعیف است
      لطفا برای مشاوره دقیق و اصولی با مشاوران ما در تماس باشید

  6. با عرض سلام
    ببخشید من یه سوال داشتم میخواستم بدونم ایا در معرض دود ماری قرار بگیریم مثلا تو یه ماشین باشیم که همه ماری می کشند میخواستم بدونم ایا تو تست اعتیاد ما تاپیر می گذاره اگرم می گذاره چند روز میمونه؟
    ممنون

    1. در تست ازدواج احتمالا مشخص نخواهد شد اما اگر تست صرفا برای ماریجوانا باشد احتمال مشخص شدن آ« وجود دارد. توصیه ی ما به شما این است که از روش های از بین بردن اثر ماری جوانا استفاده کنید و حداقل 10 الی 15 روز بعد از در عرض دود ماریحوانا بودن برای انجام تست اعتیاد تشریف ببرید.
      مشاوران شبانه روزی ما همواره برای کمک به شما در این زمینه حاضر و آماده هستند.

  7. اقای دکتر سلام چند روزی میشه که از مصرفش میگذرزه تا حالا هم نکشیده بودم‌ الان اصلا حتی ذره ای هم نمیتونم‌تمرکز کنم.اگه میشه یه راهنمایی بکنید چون تو این چند هفته اینده چندتا امتحان دارم

    1. سلام اگه منظورتون اینه که مصرف کننده بودید و الان در ترک هستین باید بگم که شما بعد از 3هفته قدرت تمرکزتون برمیگرده.
      ولی اگه فقط یکبار استفاده کردین خدمت شما باید عرض کنم شما هیچ مشکلی ندارید

  8. سلام ببخشید من تا حالا کلا 4 بار گل مصرف کردم و بعد از بار چهارم که 54-55 ساعت پیش بود همچنان اثرش نرفته(هرچقدر هم تو نت که گشتم چیزی در مورد انقدر طولانی موندن اثرش پیدا نکردم و همه جا نوشته اثرش 3-4 ساعت و نهایت 6 ساعت میمونه، برای خودم هم سه دفعه قبل همین طور بود. بی تحرکی و تو خونه موندن پس از مصرفش موثره؟ چون دفعات قبل بعد از مصرفش کلی تحرک داشتم وبعد از سه چهار ساعت اثرش کلا رفت) و مشکل خواب هم پیدا کردم و دیشب اصلا نتونستم بخوابم خیلی میترسم و بهش اعتیاد هم ندارم و دیگه هم سمتش نمیرم ولی الان نزدیک کنکورمه و وسط امتحانات نهاییمه چیکار باید بکنم اثرش بره هیچی تمرکز ندارم و حافظه کوتاه مدتم هم مشکل پیدا کرده و مرتب گیج و پر از استرسم

    1. سلام خدمت شما عرض کنم تاثیر گل از بدن شما رفته ولی چیزی که موجود است استرس و اضطراب فکر هست که باید با مشاورین روانشناسی ما تماس بگیرید

  9. سلام خسته نباشید من48ساعت میگذره که ماری جوانا مصرف کردم بعد از10ساعت حالم خوب شد ولی حس ندارم گیچ هستم چه کنم آیا در بدنم میماند بار اول بوده مصرف کردم باید چیکار کنم غذا خوردنم کم شده؟

    1. سلام شما با تحرک و ورزش و خوردن غذا میتوانید این حال رو بگذرونید .
      دوش ابسرد هم بسیار موثر است

  10. من به مدت ۹ ماه روزانه ماریجوانا مخلوط با سیگار و با دز کم مصرف کرده ام. روزی یک نخ.
    مدت ۴۵ روز از مصرف آخرین نخ آن میگذرد و
    در این مدت ورزش هوازی سنگین با تعریق زیاد داشته ام و روزانه ب طور متوسط ۴ لیتر آب و چایی سبز و زنجبیل جهت افزایش سوخت و ساز بدنم مصرف کرده ام.
    من بسیار زیاد عرق میکنم این موضوع قبل از مصرف هم در متابولیسم بدن من بود.
    میخواستم بپرسم با این شرایطی ک ذکر شد در آزمایش ازدواج مصرف این ماده قابل تشخیص است؟؟

  11. من به مدت ۹ ماه روزانه ماریجوانا مخلوط با سیگار و با دز کم مصرف کرده ام.روزی یک نخ از همین مخلوط.
    مدت ۴۵ روز از مصرف آخرین نخ آن میگذرد و
    در این مدت ورزش هوازی سنگین با تعریق زیاد داشته ام و روزانه ب طور متوسط ۴ لیتر آب و چایی سبز و زنجبیل جهت افزایش سوخت و ساز بدنم مصرف کرده ام.
    میخواستم بپرسم با این شرایطی ک ذکر شد در آزمایش ازدواج مصرف این ماده قابل تشخیص است؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      خدمتتون باید عرض کنم که برای منفی شدن تست اعتیاد چیزهای زیادی موثر است.
      ولی با شرایطی که شما توضیح دادید باید بگم که ازمایش شما منفی است و مشکلی تخواهید داشت.
      تست thc بالاترین ماندگاری را دارد که مدت ان 21الی30روز است .
      که شما این زمان را پشت سر گذاشته اید

      1. سلام من دیشب برای اولین بارگل کشیدم بعده دودقیقه حالم بدشد هیچی نمیفهمیدم حرکاتم دست خودم نبودجیغ ودادمیکردم قلبم هم خیلی تندمیزد می خواستم بمیرم دست وپام میلرزید الانم بعد۱۲ ساعت هنوزخوب نشدم وعادی نیستم منگنم وسرم هم بی حسه توروخداکمکم کنیدچیکارکنم به حالت عادی برگردم

  12. سلام من همسرم ماری‌جوانا می‌کشه وقتی می‌کشه منومیزنه با همینکه دوهفته نمی‌کشه اخلاقش خوب میشه هرکاری میکنم ترکش کنه دوهفته میادبعددوباره شروع می‌کنه وتازگی تریاک می‌کشه لطفامنوراهنمایی کنین دیگه کم آوردم

    1. سلام
      شما بذای درمان و راهنمایی
      باید هر دوتان
      مشاوره بگیرید ب صورت
      جداگانه

  13. سلام من 5 سالی میشه که از گل استفاده میکنم هر روز نیم گرم افزایش وزن هم داشتم از 70 کیلو امدم روی 85کیلو الان 2 روزه فقط روزی 10 لیتر اب میخورم و 30 دقیقه میدوم. به نظر شما برای پاک سازی کامل از این مواد چقدر باید تلاش کنم تا بطور کامل دفع و رفع بشه ؟؟؟؟

    1. سلام
      شما یک پروسه
      دوهفته الی پنج هفته را در نظر بگیر

  14. سلام من ماریجوانا چندباری امتحان کردم و کشیدم ی سوال برام پیش اومده من هروقت ماری میکشم به نزدیکام دوستام بدبین میشم احساس میکنم میخوان سرم بلا بیارن ایا این فکر من درسته؟ و من میخواسم بدونم ماریجوانا کاری میکنه با ادم که ادم تا چند دقیقه اصلا تو حال خودش نباشه و نفهمه دارن باهاش چیکار میکنن؟ ممنون میشم اگه جوابمو بدین

    1. سلام
      این امکان خیلی کم وجود دارد
      ولی شما دچار بدبینی(پارنویید)هم
      میشوید که از عوارض مصرف
      گل هست

  15. سلام من اولین بارم بود که گل میکشم که دقیقا امروز بود الان اصلا خواب ندارم و همش حالت تهوع و سرگیجه دارم از کاری که کردم هم کاملا پشیمونم نمیدونم باید چیکار کنم که خوب بشم همه جا زده ۴تا۶ ساعت بعد اما من ۱۲ ساعت شده و خیلی کم مصرف کردم نمیدونم چیکار کنم

    1. لام
      ماده(THC)موجود در گل امکان دارد
      5روز در خون و 28 روز در ادرار باقی بماند
      ولی مسمومیت شما از نظر مصرف 24 ساعته خوب میشود
      مگر اینکه از قبل دچار مشکل روحی و روانی
      بوده باشیذ

  16. با سلام حدود ۴ماه ترک گل و حشیش کرده ام.چند روزیس ک سردردهای عجیب میاد سراغم و خواب شبم ندارم.حس و حال بدی دارم لطفا راهنماییم کنید ک شب بتونم بخابم

    1. سلام
      مشکل شما بخاطر
      اسیب مصرف است نه قطع مصرف
      برای درمان کلی باید ازمایش و شرح حال کامل
      بدهید

  17. سلام،یکی از دوستان بنده حدود بیست الی نیم ساعت بعد از مصرف ماری جوانا،طبق گفته خودش دچار تپش قلب شدیدی شده و طوری که بازگو کرد دو دقیقه بعد از بالا رفتن ضربان قلبش سرگیجه و شل شدن پاهاش براش پیش اومده،تو اون شرایطم فقط ابلیمو رو دم دست می بینه یک شیشه کامل سر می کشه اثرات مصرف ماری جوانا تا پنج ساعت تو بدنش بوده خیلی نگرانشم،آیا مستعد سکته(اوردوز) رو داره یا ن؟و این که این تپش قلبش توهمی بوده که خودش فکر می کرده یا واقعیت،چیکار باید بکنم؟

    1. سلام
      خیر مشکلی نداره
      ولی بهشون حمله عصبی دست داده
      نباید دیگر مصرف کنند

  18. سلام من از دوز بالای ماریجوانا یک ماخ پیش به صورت خوراکی استفاده کردم و حالم به شدت بد شد از اون موقع دچار پنیک شدم و همش حال اضطراب و استرس دارم و نمیتونم تمرکز کنم
    ایا این حال من خوب میشه؟
    به مغز من اسیب رسیده؟
    این حال دائمی یا پنیک از بین میره؟

    1. سلام

      به مغزتون اسیب نرسیده
      پنیک اتک یک اختلال روحی و روانی است
      که باید با دارو درمانی و مشاوره پیش بروید تا کنترل شود

  19. سلام. من 25 سالمه و مدت یک سال هستش که مصرف گل به صورت دوز بالا همراه سیگار دارم. در نوجوانی هم سابقه بیماری آسم داشتم. این اواخر با سرفه های خشک شدید و خلط کاملا سفید و بدون عفونت همراه هستم. خواستم بدونم این علائم خطرناک هستش؟ آیا آسیب شدیدی به ریه هام وارد شده؟

    1. سلام
      بله تاثیرات مصرف است
      و ادامه اینکار شما را به مشکل
      می اندازد

      1. بابا بیخیال، من چندین ساله مصرف کنندم، تقریبا ۹ سال، با وجود کلی بیماری زمینهای هیچ مشکلیم ندارم، گاهی فشار خون، که اونم از ۱۳ سالگی نوسان فشار داشتم پس نمیشه گفت لزوما بخاطر وید باشه، آزمایش هم مگر دقیقا برا thc بگیرن، و الا معلوم نمی‌کنه. عموم مشکلاتی که از خوانندگان خوندم صرفا عوارض معمول و موقت بعد از مصرفه. ولی انقدر ازش برامون بد گفتن فکر می‌کنید اتفاق بدی قراره بیافته براتون. مثل تاثیر دارونما، این عوارضی که می‌گید هم عموما نتیجه استرس و تلقین هستند. استرس نداشته باشید و از لحظه لذت ببرید، اگر سابقه آسم، برونشیت، حساسیت تنفسی یا تپش قلب ندارید از نظر جسمی آسیبی نداره(در مصرف تفریحی). مصرف روزانه هم نداشته باشین، همه چیز با زیاده روی ضرر داره، شما اگه عرق کاسنی و عرق زیره هم زیاد بخوری مریض میشی🤷🏻‍♂️

  20. سلام وقت بخیر من ۹ ماه مصرف کننده ماری بودم، مصرف هم زمان ماری الکل و ترا و ماده ای دیگه ای که نمیدونم چی بود ، باعث توهم شدید شده بود که حدود ۳،۴ ساعت تو اتاق دور میزدم، با کسی که پیشم بود صحبت میکردم اما خیلی چیزا تو ذهن خودم میگفتم و فکر میکردم گفتم بهش ، چیزاهای ساده مثل ۲+۲ یا الان در چه تاریخی هستیم فقط اسمم یادم میومد حدود ۱۰ روز حالت تهوه داشتم و تا حدود ۱ ماه فشار خون بالای ۱۴ و ضربان قلب بسیار بالا وبه توسعه دوستم هر روز دوش میگرفتم اما بعضی روزا با اب جوش داشتم دوش میگرفتم اما متوجه نمیشدم حس نمیکردم بعد از چند دقیقه گرمای اب حس میکردم که تنم تاول زده بود ، با کوچیک ترین فعالیت فکری دچار سردرد شدید میشدم و همش حس دوگانگی و فکر و خیال داشتم شبها همش از خواب میپریدم و تمام لباسم خیس عرق بود و تپش قلب شدید،تا مدتی عصبی بودم و حوصله هیچ کاری نداشتم رفته رفته شرایط بهتر شده اما از نظر حافظه فکر میکنم به مشکل خوردم حتی اتفاقات روز گذشته به سختی میتونم به یاد بیارم و وقایع کنار هم قرار بدم شرایط خیلی سختیه و با هرکسی هم نمیشه مشورت کرد لطفا راهنمایم کنید ممنونم

    1. سلام
      شرایط شما یکمقدار سخت است
      فشار روحی و روانی زیادی
      ب شما وارد شده است
      بهترین کا مراجعه ب متخصصین و
      درمان اصولی هست

  21. سلام من ۲ روز پیش گل مصرف کردم و الان به شدت پشیمونم و هنوز حالت اصلی خودمو به دست نیوردم و میخواستم راهنماییم کنید تا چه مدت اثرش هست و چطور باید حالم خوب بشه؟ ممنون میشم اگه جواب بدید

    1. سلام
      مانگار ماریجوانا با thc خیلی
      بیشتر از باقی موادها است
      ولی نگران نباشید
      مصمومیت یا حالا بد شما
      بصورت طبیعی و بدون نیاز ب دارو تا 72 ساعت رفع میشود

  22. سلام
    ببخشین من مصرف حشیش ۱۰ الی۱۳ سال داشتم الان ۴ ماه بود ک نکشیده بودم بدون هیچ دردرسری ترکش کرده بودم ولی الان یک هفته هست ک جایی رفتم و خر شدم و شبی یک بار مصرف کردم الان در مراحل ازدواج هستم ب نظرتون تا چندروز اثرش در بدن و ادرارم هست و خاهشا بگین چ کاری انجام بدم ک ب سرعت از بدنم خارج بشه چون آبروی خودمو خانوادم وسطه..ممنون

    1. سلام
      ماندگاری thcدر ادرار و تست اعتیاد
      28 روز است .
      شما تنها راهتان قطع مصرف میباشد

  23. سلام من ۷ ساله مصرف میکنم اما کل این هفت سال نزاشتم از ماهی یبار بیشتر بشه کنترلم دست خودمه کاملا،خیلی برام لذتبخشه هیچ عوارضی هم نداشتم دقیقا صبح روز بعدش انگار خواب بودم و روال عادی بر میگردم،گفتم کلا بگم مثل من مصرف کنید ماهی یبار برید باغ دور از همه چیز عشق کنید با فاز های خوب😁

    1. سلام
      چون شما فعلا تونستین کنترل کنید دلیل نمیشه که
      بقیه هم بتونند .
      امیدوارم تا اخر بتوانید کنترل کنید
      ولی بسیار از مردم شاید کنترلشون بیشتر از شما بوده است که بعد ب مشکل خورده اند.
      اعتیاد مانند بامبو رشد میکند سالهای اول شاید هیچ مشکلی نباشد شما از اینده بترسید
      و این را بدانید بیماری اعتیاد بسیار صبور است

  24. سلام من۱۴ سالمه ۲ هفته پیش گل مصرف کردم بعد ۶ ساعت خوب شدم اما فردای اون شب بازم مصرف کردم ۴روز هر شب پشت سر هم بعد الان هیچ تمرکزی ندارم کمکم کنید همش هس میکنم تو خوابم تمرکزم صفر هستش کمک

    1. سلام
      امکان دارد به واسطه مصرف
      مداوم و پشت سر هم مقداری کم اسیب
      دیده باشید(از نظر روحی و روانی)
      پس بهتون پیشنهاد میکنم
      حتما برای درمان اقدام کنید

  25. اقا من بعد ۲ هفته پیش که مصرف کردم دیگه نکشیدم بعد اون الان همش تمرکز ندارم فکر میکنم تو خوابم چیکار کنم تمرکز ندارم فکر میکنم تو خوابم

    1. سلام
      اگر محرک مصرف کردین
      باید ورزش و مشاوره
      بشوید

  26. من ٣٧ دارو ٢٠ سال حشيش مصرف كردم ، الان ٢ هفته هست كًه تو تركم ساعت خوابم بهم ريخته و خواب بد ميبينم تو اين ٢ هفته از خانه بيرون نرفتم ،ايا باز به حالت عادي بر ميگردم نميخام به مشاوره برم و كسي از خانوادم بفهمه

    1. سلام
      تبریک میگم بابت قطع مصرف
      برای ادامه مسیر باید
      شما توسط پزشک معاینه بشوید
      بعلت مصرف مزمن و طولانی مدت

  27. سلام اقای دکتر من یه ۲ سالی میشد ماری میکشیدم اخرین بار ضربان قلبم بالا رفت و فاز ترس و اضطراب و استرس بدی گرفتم که رفتم دکتر و یه سوزن بهم بعد خابم برد و اوکی شدم بعد از چن ماه مصرف کردم باز هم همیطور شدم میخاسم بدونم چگونه میتونم دوباره بکشم ولی این فازو نگیرم

  28. سلام.
    من۱۱سال زدم.۴ماهه نزدم.سه روز واقعی طول میکشه ترک کنی بیشتر عصبی هستی یا خواب و بی حالی.باقیش کرمه.بعد از ۱۰ روز پاکی.بعد از ۴۰ روز شادی.بعد از ۲ ماه حسرت میخوری چرا گل زدی وقتی میتونی خودت واقعا شاد باشی و واقعیت زندگی رو حس کنی.
    البته مشروب هم میتونه طلبت کنه.

      1. سلام من خیلی ساله مصرف میکنم اما مشکلی نداشتم تا اینکه کنش کردم و دو سه ماهی نکشیدم الان یه دو ماهی هست دوباره مصرف میکنم و دیروز کشیدم و دچار گیجی و حالت تهوع شدم ، گفتم شب بخوابم حالم خوب میشه اما صبح پاشدم و هنوز اون حالت رو دارم . میشه راهنمایی کنید اگه دیگه نکشم درست میشه؟

  29. سلام.
    من چهار روز پیش ماریجوانا به صورت تفریحی مصرف کردم. الان جایی استخدام شدم و میخوان ازم تست اعتیاد بگیرن. میخوام ببینم تست من مثبته یا منفی؟ چه کار کنم از بدنم زود خارج شه. من ۳۷ سالمه و گه گاهی فقط تفریحی مصرف میکنم.

      1. سلام همسر من امشب اومد خونه خیلی ترسیده بود و گفت جایی بوده وینفر ماری جوانا داشته همسرم هم یه پک زده حالش خوب نبودو اصرار داشت که اشتباه کرده و اصلن حس خوبی نداشته و‌چون‌حس خوبی نداره دیگه مصرف نمی کنه یکساعت استراحت کرد و گفت بهترم من به شدت استرس گرفتم و نگرانم ممکنه اثراتش بعدا معلوم بشه و اینکه دوباره تمایل به مصرف پیدا کنه؟

        1. با سلام. هر احتمالی در اینده برای هر فردی وجود دارد. با همسر خودتون صحبت کنین و در صورتی که فکر میکنین نیازه به یه مشاور مراجعه کنید

  30. سلام من ۱۴ سالمه من کلا ۴ بار گل مصرف کردم و ۳ تا خرشب ۱ ماه پیش کشیدم و بعد ۱ ماه ۴ دمیم کشیدم که ۲ هفتس گزشته چیکار کنم اثرش بپره نمیتونم درس بخونم تمرکز ندارم همش احساس میکنم تو خوابم کمکم کنید😪😪😪🥺🥺؟

    1. سلام
      عزیزم تاثیر گل پریده
      شما فقط دارید بیخودی بواسطه وسواس
      فکری خودتون رو اذیت میکنید.
      نگران نباشی و دیگر مصرف نکنید

  31. سلام حدودا سه چهار روزی میشه ک مصرف کردم اما هنوز سرگیجه دارم و دست و پام حس میکنم بی حس هست. میترسم تو این حالت بمونم باید چیکار کنم؟!

    1. سلام
      عزیزم تاثیر گل پریده
      شما فقط دارید بیخودی بواسطه وسواس
      فکری خودتون رو اذیت میکنید.
      نگران نباشی و دیگر مصرف نکنید

  32. سلام برادرم پنج سال مصرف شدید گل داشته الا ۳۷روز که مصرف کامل قطع کرده ولی تو جمعی که گل یا حشیش مصرف میشه میشینه الا بعد از ۳۷ روز هنوز تست مثبت میزنه باید چیکار کنه منفی بشه

    1. سلام
      باید اولا تو جمع مصرف کننده ها نشینه .
      دوما باید 40 روز صبر کنید تا تستش منفی بشود

  33. سلام
    من دو ساله حشیش می کشم دو روز از حشیش فاصله گرفتم شب خواب ندارم زود عصبی می شم
    و دلم هم نمی خواهد بکشم ازش خسته شدم
    چکار کنم ک از بی خوابی رنج نبرم
    لطفاً کمک کنین .

    1. سلام
      در درمان حشیش
      اختلال توی خواب
      پرخاش
      تندی با دیگران
      عدم تمرکز
      بی حوصلگی
      بی حالی
      اتفاق میافتد که باید
      صبوری کنید تا رفع شود
      تغذیه مناسب
      ورزش
      ابسرد کمک زیاد و شتیانی ب شما میکند

  34. سلام
    ویتامین ب مصرف کنید
    ورزش کنید
    فست فود و قهوه میل نکنید
    تا رفع شود..

  35. با عرض سلام و خسته نباشید.
    بنده دیروز برای اولین بار گل کشیدم ، حالم بد شد و به درمانگاه رفتم و سرم زدم و به دستور دکتر در سرم بنده چندین آمپول تزریق شد ..
    آیا ممکن است با یکبار کشیدن ماری جوانا با دوز نسبتا سنگین ، مغز و قلب عوارض مخرب و رفع نشدنی همیشگی پیدا کنند ؟

  36. سلام من یک ماه پیش مصرف کردم و دیگه نکشیدم الان تقریبا یک هفته ای هست پشت سرهم میکشیدم در حد پنج یا شیش کام فقط نعشه میشدم بعد خوب میشدم ولی دو روز پیش بود که یه سیگاری پر با رفیقم دو نفری کشیدیم اولش خوب بودم رفیق داشت حرف می‌زد یک دفعه صداش یه جوری شد ویک ترسی وارد بدنم شد پام داغ می‌کرد و اینطوری دنیا یه جوری بود شب رفتم خوابیدم دو روز گذشت الان بهترم ولی قلبم یه جوریه بیناییم هم خیلی کم خیلی کم اختلال داره وقتی بهش فکر میکنم بد تر میشه و قلبم میزنه ولی وقتی سرگرمم تقریبا بهترم میشه الان راهنماییم کنین چیکار کنم؟

  37. سلام میخواستم بدونم روی چشم تاثیر میزاره آخه بیناییم ضعیف شده

    1. عوارض ماری جوانا بستگی به میزان مصرف
      تعداد مصرف و دز مصرفی دارد

  38. سلام
    اقای دکتر کمکم کنید من پسر۲۵ ساله هستم
    اصلا اعتیاد به چیزی ندارم فقط تفریحی گل و سیگاری میکشم که کلا توی عمرم شاید20 بار
    کشیده باشم که بعد ۳ الی ۴ ساعت اثراتش از بین میرفت.
    اما هفته پیش 2روز پشت سرهم کشیدیم در جمع دوستانه که روز اول کمی شراب هم بعدازکشیدن خوردیم.
    الان بعداز یک هفته اثراتش تو بدنم مونده همش استرس دارم که یکوقت تا اخر عمر باهام بمونه.
    حالاتی مثل:سرگیجه،حواس پرتی،حافظه کوتاه مدتم مشکل پیداکرده یادم میره، استرس، اظطراب ،گاهی تپش قلب،بی حسم( وقتی حرف که میزنم انگار یکی دیگس داره حرف میزنه)، یادست به چیزی میزنم بعدش که دستمو برمیدارم انگار من به اون جسم دست نزدم
    توروخدا جوابمو بدید تاکی اینجوری هستم؟وچیکارکنم؟آیاراهی داره؟

  39. سلام من دیروز اول یکم ویسکی خوردم بعد یه پوک ماریجوانا کشیدم الان حالم خوب نیست حس میکنم دارم آتیش میگیرم، نمیتونم تمرکز کنم ، هر چی میخورم بالا میارم میخواستم بدونم این اثرش تا کی میمونه دایمیه یا نه؟
    چی کار میتونم بکنم که اثرش زودتر بره؟

    1. شما می توانید جهت دریافت پاسخ پرسش خود با مشاورین مرکز در ارتباط باشید

  40. سلام
    من دیشب گل کشیدم ۴ کام گرفتم
    معدم بهم ریخته بود همش حس حالت تهوع داستم نمیتونستمم چیزی بخورم
    زیاد گل نمیکشم تکو توک ولی هیچوقت این حالت نشده بودم
    میشه بگین از چی میتونه باشه

    1. سلام
      چند سال دارید و تعداد دفعات مصرفتان در ماه چند بار می باشد؟

      1. ۲۳ سالمه ماهانه مصرف نمیکنم اینطوریه ک دیشب کشیدم دیگ معلوم نیست تا چند ماه دیگ شاید بکشم ولی هیچوقت اینطوری نشده بودم
        اختمال داره گلش اسپری بوده باشه واسه همونه؟

      2. ببخشید من برای اولین بار ۲۰ کام اینا شد گل کشیدم ترسیدم و الان ۲ ماهه داره میگزره ب دنیا کلا شکاک شدم یجوری ام چرا اینجور شدم چجور از بین ببرم

        1. با سلام دوباره سمت مصرف گل نرین به زودی تاثیراتش از بین خواهد رفت

          1. سلام اقای دکتر من هفته پیش حدود پنج بار در طول هفته کشیدم
            تاحالا هم امتحانشم نکردع بودم

            ولی الان ۴ روز گذشته هنوز گیجم چشام تار میبینه بی حسم افتضاحم تمرکز ندارم

            باید چیکار کنم خیلی ترس اینو دارم بمونه توی بدنم چون کاهش پیدا نمیکنه اصلا

  41. سلام
    من دخترم و ۱۹سالمه چند هفته پیش چند بار در حد چند پک گل کشیدم که اثر خاصی نداشت روم فقط کمی به فکر فرو میرفتم و خیلی زود برطرف میشد ولی دیشب خیلی کشیدم دودشو اصلا بیرون ندادم و خیلی زود حالم بد شد حال وحشتناکی داشتم و حس میکردم مرگ تو یک قدمیم هست با یه نفر تو ماشین بودم و اون رانندگی میکرد از ماشین ها میترسیدم که سمتم بیان سرم گیج میرفت و اگه باهام حرف نمیزد خوابم میبرد به کسی که کنارم بود حسی بدی داشتم و فک میکردم میخاد بلایی سرم بیاره از حرفاش ناراحت میشدم و سرش داد میزدم بدنم خیلی درد میکرد و چرت و پرت میگفتم الان خیلی از اتفاقات دیشب یادمه و حالم کمی بهتره اما سرم هنوز درد میکنه و نمیتونم تمرکز کنم از مصرف گل هم پشیمونم واقعا حال وحشتناکی داشت😓بنظرتون تا چه مدت اثرش تو بدنم باقی میمونه و اینکه ایا ممکنه الان که ازش بدم اومده دوباره حالت بدی بهم دست بده و بخوام مصرف کنم؟

    1. سلام دوست عزیز. بهتره دیگه مصرف نکنین. اثرش هم بعد چند روز بسیار کمتر خواهد شد

    2. زهرا خانوم منم ۱۹ سالمه ۴ ساله میکشیدم که از ۱۵ سالگی میشد این فاز خود گله که تو بد فازیشو گرفتی چیزی نی گل بده نکش دیگ تلقین الکیم به خودت نده

  42. ببخشید من برای اولین بار ۲۰ کام اینا شد گل کشیدم ترسیدم و الان ۲ ماهه داره میگزره ب دنیا کلا شکاک شدم یجوری ام چرا اینجور شدم چجور از بین ببرم

  43. سلام من شش ماه پیش برای اولین بار ماری کشیدم و بعد یه ماه دوباره کشیدم ولی خیلی کم،
    دوباره بهد سه ماه کشیدم در حالی که اصن قصد نداشتم بکشم یه تیکه از همون بار اولی که کشیده بودم نگه داشته بودم و رفتم که بسوزونمش و اصن نمیخواستم بکشم ولی نمیدونم چیشد که کشیدم با وجود اون همه علائم و بدبختی ای که قبلا داشتم بعد مصرفش، من ناراحتی معده دارم و بیشتر روی معدم اثر گذاشته مثلا معده درد و ضعف و رفلاکس دارم و احساس میکنم معدم داره میاد تو حلقم کمکم کنید من ورم معده وخیم گرفتم بعد مصرفی که ماه های اول داشتم ، بعد که ترک کردم معدمم همزمان بهتر شد تا اینکه دوباره دیروز کشیدم که دست خودم نبود و از طرفی یه مدت افسردگی داشتم و فشار روحی باعث شد بکشم رفتم حیات بسوزنمش ولی کشیدم اصن خودم موندم چرااا الان معدم رفلاکس شدید و ضعف دارم و یدفعه تیر میکشه چیکار کنم کمکم کنید نمیخواستم به خودم آسیب بزنم و معدم برام مهمه تنها دلیلی که من ماری جوانا و سیگار گذاشتم کنار به مدت سه الی چهار ماه، فقط خوب شدن معدم بود که ورم کرده بود من ده ساله داروی معده میخورم و ماری جوانا بدتر کرد معدمو و وزنمم اومد پایین همینجوری کمبود وزن داشتم 😢 لطفا راهنماییم کنید برم دکتر گوارش و بهش بگم ماری جوانا کشیدم ؟؟؟؟

  44. کاش قبل از اینکه این آشغال رو بکشم این نظرات رو خونده بودم. من کلا 4 بار کشیده بودم و همیشه کم. دفعه آخر چندتا پک بیشتر نزدم ولی نفسم رو حبس کردم. بعد کم کم احساس کردم مغزم داره بطور مرتب خاموش و روشن میشه. نمیتونستم تمرکز کنم. حس توی یه فضای کوچک احساس میکردم گم شدم. شانس آوردم تو خیابون نبودم و الا قطعا نمیتونستم خونه رو پیدا کنم. دچار اضطراب و ترس شدم و تا 3-4 روز ادامه داشت. واقعا تبدیل میشه به کابوس. احساس میکنی مغزت تو یه فضای وهم الودی گیر کرده و دیگه نمیتونی به حالت واقعی برگردی. ولی به تدریج بهتر شد و رفع شد. شایدم شانس اوردم که یه بار این بلا سرم اومد تا برای همیشه ترکش کنم. وقتی میشه ورزش کرد و حس خوب داشت چرا آدم بره دنبال این مزخرفات؟

  45. سلام من دفعه اول با رفیقم تو پارک بودیم کشیدیم اولین تجربه چتیم بود ۹تا کام گرفتم بعد ۱۰دقیقه حالم بده شد احساس میکردم دارم میمیرم ضربان قلبم بالا رفت سر گیجه پیدا کردم بعد به رفیقم گفتم چرا اینجوری شدم گفت چنین همینه بعد رفتار پارانویید پیدا کرده بودم فکر میکردم اون منو اینجوری کرده که بعد رفتیم دکتر یه آرام بخش زدیم اوکی شدم ولی گفتم نمیکشم
    ولی یه بار دیگم کشیدم خواستم ببینم الان میتونم چی به چیه باز کشیدم این دفعه کم کشیدم اوکی تر بود ولی بعد اون دیگه سراغش نرفتم نمیرم چون حس بدی بهم میده حال نکردم و از این خوشحالم که دیگه نکشیدم چون افکار منفی نیومد تو ذهنم و سعی میکردم به خودم تلقین نکنم چون تلقین خیلی چیزها بدیه

  46. سلام و احترام
    من حدودا ۷ سال مداوم گل مصرف کردم و الان مشکلات زیادی واسم پیش اومده …مثلا قدرت تصمیم گیریمو ازدست دادم …..چند وقتیه ترک کردم ولی مشخصه حالا حالاها تاثیرات منفی که روی مغزم گذاشته از بین نمیره ….باید چیکار کنم که زود تر برگرده مغزم به حالت طبیعی؟؟…ممنون

  47. سلام . من حدود 40 سال سن دارم و بیشتر از 15 سال تخریب با ماری جوآنا و حشیش داشتم. نمیخوام به مراکز درمانی رجوع کنم چون خودشون داروهایی میدن که باز باید معطل ترک اون ها شد. سه شب هست با اراده خودم قطع کردم، هیچ وسوسه ای ندارم و افسردگی هم از قبل داشتم و دارو مصرف میکنم. منتها تنها مشکلم نداشتن تمرکز فکری و احتیاج به تنهایی هست. با هیچکس دلم نمیخواد حرف بزنم.
    قرص ريتالين هم که به صورت فيک و با قیمت های فضايي و بازار سیاه عرضه میشود و آگاهيد .
    دیگر هیچ تمایلی به مصرف ندارم و جز آسیب به دندان هایم هیچ سودی نداشته و ندارد . تنها بخاطر درد شدید استخوان که سالهاست تومور استخوان دارم مصرف میکردم و فقط یک دلخوشی کاذب بود.
    مصرف CBD که از لحاظ علم روانشناسی به اثبات رسیده که حتی در درمان سرطان موثر است در کشور ما ممنوع و اعتیاد محسوب میشود متاسفانه. میخواستم بپرسم آیا ريتالين مصرف کنم یا خیر و اینکه تا چه زمان از بدنم پاکسازی خواهد شد
    قدرت تحملم بسيار بالاست. صبوری پیشه کنم یا دارو مصرف کنم؟ باید به پزشکی قانونی هم مراجعه کنم. بعد از چه مدت آزمایش خون و ادرار بدهم؟

  48. سلام من حدود ۵ روز قبل برای اولین بار ماری جوانا مصرف کردم و هنوز یه خورده احساس میکنم کامل به خودم برنگشتم رو هیچی تمرکز ندارم چیزو نمی تونم حفظ کنم یا اینکه هر چیزی رو زود فراموش میکنم به نظرتون چیکار کنم که زود خوب بشم و اینکه اثرش تا چند وقت وجود داره؟

  49. سلام خسته نباشید.
    من ۱۸ سالمه و تا سال قبل هر روز یک یا دوعدد سیگار
    ماری جوانا مصرف میکردم ب مدت یکسال یا شاید هم بیشتر
    تقربیا دیگه اون حس اولیه رو ندارم و رنج نمیکشم
    اما احساس میکنم و می‌دانم ک چیزی هنوز در مغزم هسش ک گاهی اوقات گیج میشم
    اگ ممکنه بگید چیکار کنم ک ب حالت اولیه برگردم

  50. سلام خسته نباشید
    من حدودا ۷ ساله گل مصرف دارم، تقریبا هر روز، تمرکزم بیشتر شده حتی وقتایی که مصرف ندارم بسیار تاثیر مثبتی روم گذاشته اما باتوجه به شرایط زندگیم خودم تصمیم به ترک گرفتم
    البته یه شغل مهمی پیش رومه که اونم انگیزه شده و باید بابتش به طب کار مراجعه کنم که احتمالا ازمایش عدم اعتیاد هم شامل میشه، چطوری میتونم اثرش رو از ادرارم از بین ببرم، منظورم یکی دو روز نیست میخوام بدنم ازش پاک شه، در واقع الان نمیگم نمیکشم اما از هر روز تبدیل شده به ۱۰ روز یکبار و چون دوزم خیلی اومده پایین خیلی حجم کمتری مصرف میکنم حدودا الان یک ماهه که این روندم شده
    ۲ ساله ورزش بدنسازی میکنم و الان یک هفتس کیت تست ماریجوانا تهیه کردم و هر بار که تست میکنم مثبت میشه
    میشه لطفا کمکم کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس با مشاور
× ارتباط با مشاور