مشاوره جنسی

زمان مناسب مصرف قرص تأخیری

طریقه مصرف قرص تاخیری

رابطه جنسی و همچین خجالتهاو شرمهای موجود در آن، در سرتاسر جهان باعث پیدایش علم نوین وجدیدی به نام سکسولوژی شده است.یکی از مباحث اصلی در سکسولوژی ارگاسم یا رسیدن به نهایت لذت جنسی بین شرکای جنسی است که بعضا بخاطر زود انزالی ،یکی از زوجین از تجربه لذت جنسی باز می ماند که نتایج منفی وگاها خطرناکی را برای افراد محروم از ارگاسم پیش خواهدآورد.

یکی از را ههای برون رفت از زود انزالی قرصهایی هستند که مدت رابطه ی جنسی و سکس دخولی را بیشتر می کنند البته نوع، نحوه و زمان مناسب مصرف قرص تاخیری مهم است که در ادامه به آن پرداخته شده است.

تماس با سنا مشاور

آیا میل جنسی و ارضای نیاز جنسی مهم است؟

امروزه به دلیل تاثیر مستقیم و ملموسی که میل جنسی بر روی رفتار و گفتار و عملکرد افراد می گذارد می توان آن را جزو نیازهای اساسی و مهم در یک زندگی متعادل بدانیم.هورمونهای مربوط به مسائل جنسی که در بدن افراد ترشح میشود حس سرخوشی،آرامش، لذت و امید را دو چندان می کند بطوریکه مغز بدن را وادار به رسیدن به آن حالت می کند.

حس خوب و عالی ای که از رابطه ی جنسی به افراد دست می دهد افراد را مجاب به تکرار این لذت می کند و هر چیزی که از رسیدن به این حس جلوگیری کند نا خوشایند است و باعث ایجاد عوارض منفی می شود.

سوالات و دغدغه های متداول جنسی مردان

مردان به آن دلیل که در رختخواب نتوانند و ظایف خود را به نحو احسنت با شریک جنسی خود انجام دهند همواره خود را با سوالات چالشی و سخت روبرو می کنند که زندگی را برای آن ها سخت می کند. مردانی که به زودانزالی مبتلا هستند همواره نگران آینده جنسی و حتی خانوادگی خود هستند.

این مردان همواره از خود می پرسند که آیا شریک جنسی آنها از بوی بدن، اندام، رفتار ، کلام و عملکردشان راضیند یا نه؟آیا می توانند شریک جنسی خود را به ارگاسم عالی برسانند؟پرسشهایی این چنینی باعث اختلالات روحی و روانی و جسمانی خطرناکی برای فرد خواهد شد. ترس از رضایت و ارزیابی جنسی شریک جنسی از عمده ترین دغدغه های مردان است.

عوارض منفی در ناکامی جنسی و زودانزالی

در یک رابطه وقتی استرس و اضطراب از زودانزالی را دو طرف تجربه داشته باشند از لحاظ روحی و روانی دچار مشکل می شوند.یعنی دیگرمیل به رابطه ی جنسی پیدا نمی کنند چرا که احتمال به ارگاسم نرسیدن یکی از شرکای جنسی که معمولا خانمها هستند بیشتر است وترس زود انزالی در آقایان و حس خجالت از این اختلال آنها را نیز از رسیدن به یک ارگاسم خوب و عالی محروم میسازد.بعد از سردی جنسی زوج عوارض منفی ارضا نشدنهای جنسی نمود پیدا میکند از جمله این عوارض موارد زیر است 

  • آستانه تحمل پذیری پایین

افرادی که در تخلیه ی میل جنسی خود بنا به هر دلیلی دچار مشکل میشوند بسیار حساس و ناپایدار می  گردند و با کوچکترین ناملایماتی بهم میریزند.

  • پرخاشگری و عصبانیت
  • افسردگی
  • استرسی و مضطرب  شدن
  • گوشه گیری و انزوا
  • نا امیدی
  • کاهش اعتماد به نفس
  • سرد مزاجی
  • احساس گناه و شرمساری

زود انزالی و قرصهای تاخیری

از زمان دخول اگر حدود یک دقیقه و یا کمتراز آن مایع منی مرد خارج شود طبق تعریف انجمنهای پزشکی آمریکا فرد دچار اختلال زود انزالی است.

اغلب مردان به دلایل متعددی به اختلال زود انزالی مبتلا میشوند که به دنبال درمان آن هستند یکی از این روشها استفاده از قرصهای تاخیری جنسی است در این روش پزشکان داروساز به دنبال تاخیر در فرایند ارگاسم و لذت بخشی بیشتر و همچنین درمان زودانزالی هستند.

اگر فردی دچار دیر انزالی باشد آیا امکان استفاده از قرص های تاخیری برای درمان وجود دارد؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال مقاله علت دیر انزالی مردان چیست؟ را بخوانید.

قرصهای تاخیری

بیشتر قرص‌های زود انزالی، مهارکننده‌های انتخابی بازجذب سروتونین هستند. ماده‌ای به نام سروتونین میزان انزال رادر بدن آقایان کنترل می‌کند. با مصرف بعضی از قرصهای تاخیری می‌توان میزان سروتونین بدن را افزایش داد به این ترتیب، انزال آقایان به شدت تحت کنترل سروتونین قرار می‌گیرد.

بعضی از قرصهای تاخیری نیز در واقع داروهای ضد افسردگی هستندکه عملکرد مثبتی در بهبود اختلال زود انزالی دارند.بعضی مسکنهای قوی نیز برای درمان زود انزالی استفاده میشود که البته به وابستگیهای بدنی نیز منجر میشود.

انواع مختلف و طریقه مصرف قرص تاخیری

قرصهای سرترالین با نام تجاری Zoloft سرترالین یکی از داروهای روانپزشکی است که بیشترین تجویز برای زود انزالی را دارد در یک مطالعه از سال 1998، به مردان مبتلا به انزال زودرس روزانه 25 میلی گرم سرترالین داده شد پس از سه هفته میزان دوز به 50 میلی گرم در روز افزایش یافت و پس از سه هفته  روزانه 100 میلی گرم سرترالین به مردان داده شد.

قبل از استفاده از سرترالین میانگین زمان انزال مردان مورد مطالعه  تقریباً یک دقیقه بود با دوز 25 میلی گرم روزانه، میانگین زمان انزال گروه از یک دقیقه به 7.6 دقیقه افزایش یافت. هنگامی که مردان شروع به مصرف دوز بالاتر 50 میلی گرمی سرترالین کردند، زمان انزال آنها به میانگین 13.1 دقیقه افزایش یافت.

در دوز 100 میلی گرم، میانگین زمان انزال مردان 16.4 دقیقه بود. با این حال، در دوزهای 50 میلی گرم و 100 میلی گرم، تعداد کمی از مردان شرکت کننده در این مطالعه، انزال یا ناتوانی در ارگاسم را در طول رابطه جنسی تجربه کردند.

  • قرص داپیکو

قرص داپیکو نیزنوعی مهار کننده باز جذب سروتونین به شمار می‌آید که به صورت اختصاصی برای درمان زود انزالی مورد مصرف قرار می‌گیرد. بهتر است این محصول ۱ تا ۳ ساعت قبل از شروع رابطه جنسی استفاده شود.

  • قرصهای حاوی سیلدنافیل (قرص ارکتو –ویاگرا )

معمولا قرصهای ویاگرا را از یکتا سه ساعت قبل از مقاربت جنسی مصرف میکنند.داروی سیلدنافیل (رواتیو) با تسکین دادن و گشاد کردن رگ‌های خونی در ریه‌ها باعث می‌شود که خون به راحتی جریان پیدا کند از طرفی ویاگرا (سیلدنافیل) نوعی دارو است که باعث شل شدن ماهیچه‌های دیواره رگ‌ها شده و جریان خون جاری به برخی قسمت‌های بدن را افزایش می‌دهد که در اغلب اوقات برای درمان ناتوانی جنس مردان استفاده می‌شود.

  • قرص تادالافیل

این قرص تاثیری مشابه ویاگرا اما بسیار قوی‌تر از آن دارد. این قرص به بهبود نعوظ نیز کمک می‌کند و مصرف آن ۳۰ تا ۴۰ دقیقه قبل از مقاربت باید انجام شود

  • قرص پاپلی

قرص پاپلی هیچ گونه عارضه ای ندارد و افراد می توانند با خیالی آسوده از آن استفاده کنند. عوارض شایع مانند حالت تهوع وسر درد در این قرص وجود ندارد.

از دیگر ویژگی های خاص این قرص می توان به حجم دهندگی آن اشاره کرد در واقع این قرص علاوه بر تاخیری بودن، باعث افزایش سایز و حجم آلت تناسلی مردان نیز می شود

  • قرص ترامادول

 از خانواده ی مسکنها است و برای انزال زود درس مورد استفاده قرار میگیرد.البته دارای عوارض زیادی می باشد.

برخی از قرص‌های تاخیری ممکن است نیاز باشد ۵ دقیقه قبل از مقاربت مورد استفاده قرار گیرند و بعضی دیگر ۲ ساعت قبل توصیه می‌شودو برای کاهش عوارض جانبی ناشی از قرص‌های تاخیری آنها را ترجیحا همراه با غذا و ۲ لیوان آب میل کرد.همچنین بعضی از قرصها روزی یکبارو گاهی بعضی هارا پزشکان دوبار در روز تجویز میکنند.حتما در نظر داشته باشید بهترین طریقه مصرف قرص تاخیری با نظر و تجویز پزشک است.

زمان مناسب مصرف قرص تأخیری

قرص های ویاگرا به صورت 25 ، 50 و 100 میلی گرمی در داروخانه ها توزیع می شوند و توصیه می شود طبق نظر پزشک برای تهیه دوز مصرفی مناسب اقدام کنید.معمولا اثر گذاری قرص های ویاگرا 30 تا 60 دقیقه بعد از مصرف شروع می شود و شما می توانید تقریبا 4 ساعت قبل از شروع فعالیت های جنسی، قرص ویاگرا را مصرف کنید.

لازم به ذکر است اگر شما قرص ویاگرا را بعد از خوردن غذاهای سنگین مصرف کنید، شروع اثر گذاری قرص کمی به تعویق می افتد و ممکن است دیرتر از حد معمول طول بکشد تا قرص موثر واقع شود.

در چه صورتی نباید قرص ویاگرا مصرف کرد؟

  • اگر داروهای حاوی نیترات مصرف می کنید.
  • زمانی که درد قفسه سینه دارید.
  • زمانی که فشار خون شما متعادل نباشد (کم یا زیاد باشد)
  • اگر شما به ترکیبات قرص های تاخیری ( سیلدنافیل در ویاگرا) حساسیت دارید.
  • اگر مشکلات قلبی دارید. (عمل قلب در شش ماه گذشته، ضربات نامنظم قلب، حمله قبلی، نارسایی قلبی، آنژیوگرافی و …)
  • اگر مشکلات خونی دارید (کم خونی، لوسمی، مولتیپل میلوما و …)
  • اگر مشکلات بینایی داشته و دارید.
  • اگر مشکلات خونریزی دارید.
  • اگر مشکلات دستگاه گوارش دارید( خونریزی معده)
  • اگر مشکلات کبدی و کلیوی دارید (دیالیز)

به طور کل می توان گفت اگر بیماری خاصی دارید یا داروی خاصی را مصرف می کنید:بهتر است قبل از انجام رابطه جنسی با پزشک خود مشورت کنید (مخصوصا اگر قصد استفاده از قرص های تاخیری را دارید) و از سلامت جسمانی خود مطمئن شوید و اگر بعد از سکس یا در حین سکس دچار احساس درد، حالت تهوع یا درد در ناحیه قفسه سینه شدید، در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنید.

عوارض مصرف قرص تاخیری

ازجمله عوارض مصرف قرص های تاخیری می توان موارد زیر را نام برد:

  • سردرد
  • بدن درد
  • مشکلات گوارشی همچون اسهال
  • سرگیجه
  • تغییرات در بینایی همچون تاری دید
  • سرخ شدن
  • گرفتگی و یا آبریزش بینی

همچنین قرص های تاخیری می توانند عوارض شدیدی را ایجاد کنند که عبارتند از:

  • پریاپیسم یا نعوظ مانا ( نعوظی که بیشتر از 4 ساعت طول کشیده و به شدت دردناک است)
  • تغییر ناگهانی در شنوایی
  • ازدست دادن بینایی

هشدار: بنابراین به علت عوارض شدیدی که مصرف این قرص ها می توانند در افراد ایجاد کنند از مصرف قرص های تاخیری بدون تجویز پزشک به شدت اجتناب کنید.

در مقاله های دیگری به تفصیل به مزایا و عوارض استفاده از اسپری تاخیری، عوارض استفاده از کاندوم تاخیری و عوارض مصرف قرص های تاخیری پرداخته ایم.

برای اطلاع از انواع قرص های تاخیری و زمان مناسب مصرف می توانید با مشاوران ما در سنا مشاور تماس بگیرید.

  • عوارض منفی زودانزالی چیست؟
  • انواع قرص تاخیری چیست؟
  • عوارض استفاده از قرص های تاخیری چیست؟
  • در چه صورت نباید از قرص ویاگرا مصرف کرد؟

 

 

برای دریافت مشاوره به صورت تلفنی و حضوری با سنا مشاور تماس بگیرید.

0

امتیاز کاربران: 2.62 ( 7 رای)

نوشته های مشابه

14 دیدگاه

  1. سلام وقتتون بخیر
    طبق مقاله من زودانزالی ندارم اما واسه افزایش زمان باهم بودن، از قرص داپیکو استفاده میکردم. الان تپش قلب گرفتم. این حالت به قرص ها مربوط میشه؟

  2. سلام
    نامزدم خیلی سرد مزاج هستن، زمانی هم که باهم هستیم خیلی زود کارشون تموم میشه. مصرف این قرص ها تا چه حد تاثیر داره؟

    1. سلام خدمت شما
      اثر بخشی در هر فرد بسته به میزان سردمزاجی افراد متفاوته، اما بدون شک تاثیر گذار هست بهتره کمی به ایشون فرصت بدید تا مراحل ابتدایی درمان رو پشت سر بگذارند.

  3. سلام
    همسر من زود انزالی نداره اما بازم قرص مصرف میکنند. یک کار مضر نیست؟

  4. سلام خسته نباشد. من قرص ویاگرا مصرف میکنم اما بعدش واقعا از لحاظ بدنی و انرژی کم میارم و عصبی میشم مشکل از قرص هاست؟

  5. سلام من و همسرم 24 سالمونه یک ماهی میشه که عقد کردیم و ازدواج دوم من هست. آقایی که باهاشون ازداج کردم پسر بودن اما با مصرف قرص زمان ارضا شدنشون تقریبا 15 تا 20 دقیقه افزایش پیدا میکنه. طبق مقاله مصرف مکرر قرص باعث افزایش زمان میشه. یعنی ایشون تو دوران مجردیشون رابطه داشتن؟!

  6. با سلام. خواستم ازتون بپرسم امکان اثر نکردن قرص تاخیری وجود داره؟

  7. با سلام
    همسر بنده مشکلی توی رابطه نداره اما بازم قرص تادالافیل مصرف میکنند و گاهی حین رابطه سردردهای وحشتناکی میگیرند. این حالت بخاطر مصرف قرص هستش؟

  8. استفاده زیاد از قرص تاخیری مشکل ساز هستش؟ مثلا هر یک شب در میون یه قرص ویاگرا

  9. سلام من اولین باره از قرص ویاگرا استفاده کردم و جوش های بدی از پشت کتفم زدم، این جوش ها به خاطر مصرف قرص ایجاد شدند؟ اگه اره دیگه امکان مصرف قرص تاخیری رو ندارم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس با مشاور
× ارتباط با مشاور