مشاوره اعتیاد

خماری هروئین چند روز طول میکشد؟

ماده مخدر هروئین چیست؟

هروئین از جمله مواد شبه افیونی است که با پردازش شیمیایی از مورفین ساخته می شود و اثری قدرتمندتر، موثرتر و فوری تر از مورفین دارد. استفاده مستمر از هروئین به هر روشی، دود کردن، استنشاقی و یا تزریقی می تواند باعث وابستگی روانی و جسمی فرد شود. اگر وابستگی به هروئین به صورت کامل تثبیت شد، ترک کردن آن، فرایند بسیار مشکلی است. اگر فردی طولانی مدت هروئین مصرف کند، دیگر لذتی از آن نمی برد و فقط برای اینکه علائم ترک و یا مصرف نکردن مواد بروز نکند، مجبور به استفاده از آن است. تحقیقات نشان می دهد مصرف دراز مدت هروئین، حتی باعث ایجاد تغییراتی در نحوه عملکرد مغز می شود و بعد از ترک نیز مدت ها زمان لازم است تا مغز کارکرد طبیعی خود را دوباره از سر بگیرد.

تماس با سنا مشاور

مطلب مرتبط: ترک هروئین چند روز طول میکشد؟

هروئین به چه شکلی توزیع می شود؟

معمولا هروئین خالص به صورت پودری و بلوری شکل است و طعم تلخی دارد اما بسته به میزان ناخالصی آن، ممکن است در رنگ های متفاوتی به فروش برسد. علاوه بر شکل پودری هروئین، ممکن است به صورت ماده قهوه ای دانه دانه یا یک صمغ تیره چسبنده قهوه ای در خیابان ها به فروش برسد. گاهی اوقات حتی افزودنی های دیگری هم در بسته های هروئین خیابانی پیدا می شود؛ نشاسته، شکر و … برای افزایش وزن بسته به هروئین اضافه می شود و یا ممکن است داروهای دیگر برای افزایش اثرگذاری، به آن افزوده شود.

مصرف هروئین چه حسی در فرد ایجاد می کند؟

اینکه چه میزان هروئین، در چه سنی و با چه خلوصی مصرف شود، تاثیر متفاوتی در فرد دارد. عوامل مختلفی در میزان تاثیر گذاری هروئین، موثر است از جمله:

  • سن
  • مقدار ماده مصرفی
  • روش مصرف
  • محیطی که در آن هروئین مصرف می شود
  • اینکه فرد بیماری جسمی یا روانی از قبل داشته است یا خیر

به عنوان مثال، زمانی که هروئین از روش تزریق وارد بدن می شود، پس از 8-7 ثانیه بعد از تزریق، حالت سرخوشی به فرد دست می دهد و از 45 ثانیه تا 1 دقیقه ممکن است طول بکشد. اما در حالتی که فرد با بینی هروئین را بالا بکشد یا آن را دود کند، شدت اثرگذاری این قدر نیست. بعد از این حس سرخوشی اولیه، فرد وارد دوره آرامش می شود و ممکن است تا یک ساعت این حس آرامش را داشته باشد. اگر هروئین را برای اولین بار مصرف کنید، ممکن است با حالت تهوع و استفراغ روبرو شوید. لازم به ذکر است علاوه بر حس سرخوشی و آرامش که بیشتر افراد به دنبال آن هستند، کند شدن تنفس، تنگ شدن مردمک ها، خارش و عرق کردن نیز از جمله عوارض مصرف هروئین هستند. عوارض مصرف مداوم هروئین عبارت است از:

  • یبوست
  • از دست دادن میل جنسی
  • بهم ریختگی چرخه قاعدگی یا متوقف شدن آن

خماری هروئین چند روز طول میکشد؟

معمولا بعد از مصرف هروئین، به هر روشی، اثرات آن 3 تا 5 ساعت باقی می ماند. افرادی که به مصرف مداوم هروئین عادت کرده اند، معمولا هر 12 ساعت باید مجددا هروئین را مصرف کنند تا از بروز نشانه های ترک آن، جلوگیری شود. آبریزش بینی، عطسه، اسهال، استفراغ، بی قراری و اشتیاق مداوم برای هروئین، از جمله نشانه های اولیه ترک هروئین است.

برای دریافت مشاوره به صورت تلفنی و حضوری با سنا مشاور تماس بگیرید.

اگر می خواهید در مورد هروئین، اثرات آن و شنیدن پاسخ سوالات خود مانند : خماری هروئین چند روز طول میکشد؟ اطلاعات دقیقی به دست آورید و پاسخ های کاملی بشنوید، می توانید، با مشاوران ما در مرکز سنا مشاور تماس بگیرید و اطلاعات بیشتر را از مشاوران و کارشناسان ما بخواهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس با مشاور
× ارتباط با مشاور