مشاوره جنسی

زنان هم از زود انزالی رنج می برند! زودانزالی در زنان و درمان

آشنایی با زودانزالی در زنان

بعضی از زنان قبل از آنکه به اوج لذت رابطه جنسی برسند دچار زود انزالی می شوند البته این موضوع در زنان چندان شایع نیست چرا که زنان سیکل جنسی طولانی تر و پیچیده تر است این اختلال در مردان بیشتر رخ می دهد، متاسفانه در رابطه با زودانزالی در زنان تحقیقات کمتری شده و اطلاعات کمتری از این عارضه در زنان در دسترس داریم.

وقتی فرد کمی قبل یا بعد از دخول با کمترین تحریک جنسی وقبل از اینکه خود فرد بخواهد دچار انزال شود اصطلاحا گفته می شود این فرد دچار زودانزالی است در حقیقت زود انزالی نوعی اختلال جنسی است  اما در مردان شایع تر از زنان است، اضطراب ناشی از این مشکل بر روی فرد تاثیر مطلوبی نمی گذارد وتنها موجب تشدید آن می شود.

تماس با سنا مشاور

زنانی که در رابطه کمتر به اوج لذت می رسند رنج بیشتری می برند، برای بیشتر زنان رضایت جنسی فقط رابطه جنسی نیست بلکه شامل بوسه، نوازش وسایر تحریک های جنسی است که برای زنان به اندازه رابطه مهم است در این مقاله تصمیم دارم به بررسی زودانزالی در زنان، دلایل ، پیامد و راهکارهای درمانی آن بپردازیم.

انزال زودرس چگونه تشخیص داده می شود؟

 اگر شما در رابطه جنسی خود هر یک از نشانه های زودانزالی را داریدکه به دفعات تکرار می شود باید به پزشک مراجعه کنید چرا که پیش آمده فرد تصور می کند دچار این اختلال است اما نبوده زمانی که با پزشک صحبت می کنید او از شما سوالاتی خواهد پرسیدمثل تعداد دفعات رابطه، فاصله بین هر رابطه ، آخرین باری که دچار زود انزالی شده اید ویا فواصل بین هر زود انزالی و  سوالاتی از این قبیل سپس ممکن است شما را معاینه کند تا مطمئن شود دچار بیماری که منجر به این عارضه شده نباشید و درصورت نیاز آزمایش هایی برای بررسی دقیق خواهد نوشت ،همچنین ممکن است لازم بداند با همسر و یا شریک جنسی شما صحبت کند تا بتواند دلایلی را که منجر به این اختلال شده را ریشه یابی کند ودرمان بهتری را تجویز کند.

علل زود انزالی در زنان

از جمله عوارضی که می تواند منجربه زودانزالی در زنان می شود می توان موارد زیر را نام برد هرچند حتما دلایل دیگر نیز در ایجاد این اختلال موثر هستند اما با توجه به کم بودن تحقیقات در مورد زودانزالی در زنان نتوانسته ایم به آن دست پیدا کنیم.

  • آموزش جنسی محدود و درک غیر واقعی از رابطه جنسی
  • استفاده از داروهای ویا مصرف الکل ومواد مخدر
  • بیماری های زنان مثل بیماری های واژن
  • نارضایتی ازشکل و ظاهر بدن خود
  • استرس وفشار عصبی
  • تماشاهای فیلم پورن
  • رژیم غذایی غلط
  • خودارضایی

زودانزالی زنان چگونه درمان می شود؟

در بسیاری از موارد دیده شده که فرد تنها برای یک بازه زمانی با این اختلال روبرو بوده است پس این امکان وجود دارد که پس از گذشت مدت زمانی خودبه خود بهتر شود و به درمان نیازی نباشد. روش های بسیاری برای درمان وجود دارد شما می توانید با روان درمانی ، دارو ویا ترکیبی از هردو آن را درمان کنید. بسته به علت ، دوره های درمانی جسمی ، مبتنی بر دارو یا روان درمانی می تواند موث قرار بگیرد. اگر شریک زندگی در مشاوره و درمان شرکت کند ، روان درمانی نیز سودمند است.

انجام تمرین هایی برای تمدد اعصاب ویا روش های که منجربه حواس پرتی می شود در تاخیر در انزال موثر هستند، اگر شما الکل مصرف می کنید ویا داروهای خاص با قطع مصرف آن ها می توایند این اختلال را بهتر درمان کنید.

شما با راهنمایی های یک پزشک می توانید از روش های برای جلوگیری از انزال زود رس استفاده کنید شما باید بتوانید عوامل وهمینطور زمان هایی که دچار این اختلال می شوید را شناسایی و سعی در کنترل آن کنید، پوزیشن های جدیدی را در رابطه خود امتحان کنید، مشاوره و روان درمانی نیز موثراست،حضور شریک زندگی در مشاوره و درمان می تواند در روان درمانی سودمند باشد.

پیش آمده که گاهی از داروهای ضد افسردگی برای درمان انزال زودرس استفاده شده است داروهایی مانند سرترالین ، پاروکستین و… می توان نام برد که به تاخیر انزال کمک می کند همینطور از ترامادول نیز می توان برای تاخیر استفاده کرد.

استفاده از کرم ها،ژل ها موضعی و اسپری ها که به کاهش وکنترال انزال زودرس کمک می کند نیز می توانند موثر باشند زودانزالی در زنان شبیه به مردان است وتا حدودی روش های درمانی و علائم آن ها مانند هم هستند.

اگرچه انزال زودرس نیز توسط خانمها بسیار ناراحت کننده تلقی می شود،اما بی توجهی شریک زندگی نسبت به سایر نیازهای جنسی آنها می تواند مشکل سازتر باشد تا خود این اختلال. اگرمردی با این اختلال مواجه باشد زنان راحت تر می توانند آن را بپذیرند چرا که از راه های دیگر نیز به ارگاسم می رسند وتا حدودی نیازشان برطرف می شود.

برای دریافت مشاوره به صورت تلفنی و حضوری با سنا مشاور تماس بگیرید.

 عوارض زود انزالی در زنان چه می تواند باشد؟

از جمله عوارض زودانزالی زنان می توان موارد زیر را نام برد:

  • کاهش کیفیت رابطه وزندگی
  • نارضایتی شریک جنسی
  • کاهش اعتماد به نفس در فرد
  • عدم تمایل به رابطه جنسی
  • کاهش تمایل به داشتن فرزند
  • از دست دادن رابطه و یا طلاق

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس با مشاور
× ارتباط با مشاور