مشاوره جنسیمشاوره زناشویی

زودانزالی در مردان| دلایل + راه های درمانی زودانزالی در مردان

زودانزالی در مردان

زود انزالی پدیده شایع در بین زوجین است تحقیقات نشان می دهد که از هر 3 مرد یک مرد دچار زود انزالی است. زود انزالی نوعی اختلال جنسی قابل درمان است. که به دلایل روانشناختی و فیزولوژیک فراوانی اتفاق می افتد. زمانی که فرد دچار زودانزالی می شود یعنی هنگام برقراری رابطه جنسی مرد در مدت زمان بسیار کمی پس از دخول به ارگاسم و انزال می رسد وتوانایی کنترل خود در به تاخیر انداختن انزال را ندارد.

زود انزالی تا زمانی که به ندرت اتفاق بیفتد جای نگرانی نیست ،محققان در موردمدت زمان این اختلال اتفاق نظرمشخصی ندارند اما بعضی زمانی نزدیک به 2دقیقه و کمتر برای آن در نظر گرفته اند.

تماس با سنا مشاور

زودانزالی را می توان به صورت زیر دسته بندی کرد:

دائمی : افرادی که از ابتدا دچار انزال زودرس بوده ونتوانسته ایند یک رابطه جنسی کامل برقرار کنند.

اکتسابی : انزال زودرس اکتسابی پس از تجربه قبلی جنسی بدون مشکلات انزال ایجاد می شود.

چه عواملی منجر به زودانزالی در مردان می شود؟

هر دو عامل روانشناختی و بیولوژیکی می توانند در انزال زودرس نقش داشته باشند. اگرچه بسیاری از مردان از گفتگو در مورد آن احساس خجالت می کنند در حالی که انزال زودرس یک بیماری شایع و قابل درمان است. داروها ، مشاوره و تکنیک های جنسی که انزال را به تأخیر می اندازد یا ترکیبی از این موارد می تواند به بهبود رابطه جنسی برای شما و همسرتان کمک کند.

از جمله عواملی که موجب زودانزالی در مردان می شود می توان به مسائل روان شناختی ، دلایل پزشکی و سن اشاره کرد.

زودانزالی اکتسابی می تواند توسط عوامل روان شناختی مانند موارد زیر ایجاد شود:

  • افسردگی یا اضطراب ، به ویژه در مورد عملکرد
  • احساس اضطراب در مورد طرد شدن توسط یک شریک جنسی
  • تجارب منفی جنسی در دوران کودکی
  • اعتقادات مذهبی و احساس گناه
  • مشکلات درون رابطه
  • کمبود اعتماد به نفس

همینطور که در بالا بیان کردیم یکی از عوامل زودانزالی می تواند بیماری باشد برای مثال ممکن است فرد مبتلا به تیروئید، دیابت ، مصرف الکل و استفاده از داروها منجر به زودانزالی در فرد می شود باشد.

از جمله  نشانه هایی که ممکن است یک مرد به انزال زودرس دچار باشد موارد زیر است:

  • در بیشتر مواقع پس از گذشت یک دقیقه از دخول دچار انزال شود.
  • قادر به تأخیر در انزال در حین مقاربت نیست.
  • احساس پریشانی و ناامیدی که منجر به عدم ایجاد صمیمیت وراحتی در حین رابطه می شود.

چه موقع به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر در بیشتر برخوردهای جنسی زودتر از مواقع دچارانزال می شوید با پزشک صحبت کنید. معمولا مردان در مورد بحث در مورد نگرانی های مربوط به سلامت جنسی احساس خجالت می کنند، اما نباید اجازه داد که این موضوع مانع گفتگو شما با پزشک شود.

شنیدن این جمله از یک پزشک که زودانزالی یک اختلال جنسی شایع قابل درمان است و برای بیشتر افراد روی می دهد می تواند تاثیر زیادی در روحیه فرد بگذارد.

عوارض انزال زودرس را بشناسیم

هیچ بیماری یا مرگ و میر شناخته شده مستقیم از انزال زودرس ناشی نمی شود. انزال زودرس بر روی اعتماد به نفس افراد تاثیر گزار خواهد بود، باعث ایجاد اختلال در روابط زناشویی می شود، می تواند منجر به افسردگی شود،باعث ایجاد استرس در یک ازدواج یا رابطه و یا حتی ممکن است در برخی موارد منجر به درگیری و جدایی یا طلاق شود.

3روش برای درمان انزال زودرس در مردان

تکنیک های رفتاری

  • شامل تکنیک شروع وتوقف (Start & Stop)

روش Semans شامل یادگیری کنترل احساسات قبل از انزال است، در این روش فرد بارها و بارها به انزال نزدیک می شود و سپس متوقف می شود تکرار این کار می تواند فرد را در تشخیص زمان انزال خود کمک کند.

  • روش مسترز و جانسون (Masters & Johnson) یا تکنیک فشار

 در این روش سر آلت را کمی محکم فشار ‌دهید تا مقداری از وضعیت نعوظ خارج شود. هدف این است که حسی را که به ارضای شما ختم می‌شود بشناسید این کار کمک می کند زمان ارضا خود رو تشخیص داده و آن را مدیریت کنید.

  • تمرینات کگل

این تمرین برای تقویت کف لگن طراحی شده است در این تمرین ماهیچه دیافراگم لگنی خود را به مدت 10 ثانیه منقبض کنید و سپس ماهیچه را شل می کنید این کار را3 مرتبه در روز وهربار 10 دفع  تکرار کنید (3 ست ده تایی)

برای دریافت مشاوره به صورت تلفنی و حضوری با سنا مشاور تماس بگیرید.

روان درمانی و مشاوره

با راهنمایی یک درمانگر جنسی باتجربه،هرگونه اضطراب زمینه ای در مورد رابطه جنسی را می توان کشف و بهبود بخشید.

میزان صبر ودرک فرد مقابل وهمراهی او در درمان این مشکل می تواند مانند یک مسکن عمل کند و در بهبود فرد تاثیر بسزایی داشته باشد.

استفاده از دارو 

استفاده از دارو با تجویز پزشک می تواند در کنترل و بهبود انزال زودرس در فرد موثر باشد اما استفاده سرخود ویا بیش از حد از داروها و یا استفاده از ترامادول ، متادون و… می تواند خطرناک باشد چرا که استفاده از این داروها می تواند منجر به اعتیاد شود.

تفاوت زود انزالی در مردان و زنان چیست؟

این اختلال جنسی هم در خانم هاو هم درآقایان اتفاق می افتدو تنها مربوط به مردان نیست اما درصد ابتلا در زنان کمتر از مردان است. نوع داروها مصرفی زنان با مردان در درمان زود انزالی بایکدیگر متفاوت است،همینطور که در قسمت بالا بیان کردیم در بخش تکنیک های رفتاری نمی توان همه این تکنیک ها را برای درمان در خانم ها استفاده کرد.

همچنین زنان از طریق قسمت های تحریک پذیز دیگر بدن نیز به ارگاسم می رساند و نوع دید خانم ها نسبت به این مشکل با مردان به دلیل ذکر شده با یکدیگر متفاوت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس با مشاور
× ارتباط با مشاور