مشاوره جنسی

قرص های تاخیری برای درمان زودانزالی

تشیخص زودانزالی

اولین قدم برای درمان زودانزالی تشخیص زودانزالی است، هنگام مراجعه به پزشک ابتدا با طرح سوالاتی از سوی دکترخود در مورد زندگی جنسی و یا روابطتان مواجه خواهید شد واحتمالا نیاز به یک معاینه بدنی نیز خواهید داشت.

درصورتی که دکترعلت زودانزالی(premature ejaculation) را مسائل عاطفی تشخیص دهد شمارا به یک روانشناس معرفی می کند اما اگر علت آن  مشکل جسمی باشد شما را به یک پزشک اورولوژیست معرفی می کند.

تماس با سنا مشاور

آیا دارو در درمان انزال زود رس جواب می دهد؟

درحال حاضر هیچ دارو وقرصی به طور خاص برای درمان زودانزالی یا (PE)تایید نشده است؛اما می توان از داروهایی که برای درمان بیماری های دیگر کاربرد دارند استفاده کرد مانند: داروهای افسردگی،داروهایی که از خانواده ی  سروتونین(SSRI) هستند که باعث ارگاسم تاخیری می شوند؛اما نباید از عوارض استفاده از این داروها که به عنوان قرص زودانزالی مصرف می شوندغافل شد چرا که شما برای رفع مشکلتان ممکن است مشکل دیگری را جایگزین کنید.

انواع داروهای زودانزالی

استفاده از هریک از این داروها می تواند بصورت روزانه ویا برحسب نیاز صورت بگیرد، استفاده از قرص های زودانزالی حتما باید با دستور پزشک باشد، و در شروع درمان معمولا با دوز کم تجویز می شوند.

ترامادول(Tramadol)

در صورتی که استفاده از داروها جواب ندهد ممکن است استفاده از ترامادول توسط پزشک تجویز شود؛ترامادول به عنوان یک مسکن ضد درد عمل کرده و اعتیاد آوراست و به دلیل اینکه ایجاد وابستگی می کند معمولا توصیه نمی شود.

ترامادول از خانواده مواد مخدر است و سازو کار آن اینگونه است که با تغییر نحوه پاسخ مغز وسیستم عصبی به درد، کار می کند.از جمله عوارض مصرف آن می توان به نئشگی ،افت فشار خون درافرادی که دارو فشار خون مصرف می کنند،آسیب های روحی و جسمی ، تشنج،وابستگی وعوارض بسیار دیگری را به همراه دارد.

داپوکستین(Dapoxetine)

داپوکستین از خانواده سروتونین است و برای درمان زودانزالی ساخته شده است و جز یکی از کم عوارض ترین داروها در درمان زودانزالی محسوب می شود؛ درتحقیقات صورت گرفته بر روی این دارو مشخص شده که این دارو اگر یک تا 3 ساعت قبل از مقاربت استفاده شود می تواند زمان انزال را به تاخیر بیندازد.

سردرد، سرگیجه، حالت تهوع واسهال از جمله عوارض مصرف قرص داپوکستین است.

این مقاله را بخوانید: زودانزالی چه نوع بیماری است؟

سیتالوپرام(Celexa)

از خانواده بازدارنده ها با جذب سروتونین است، برای درمان افسردگی و زودانزالی به کار می رود که موجب کاهش میل جنسی در افراد می شود وحالت مسکن دارد اما خواب آور نیست وحدود ۴ الی ۶ هفته زمان نیاز است تا تاثیر آن نمایان شود.از جمله عوارض جانبی استفاده از سیتالوپرام می توان به خستگی، خشکی دهان و تعریق اشاره کرد که معمولا بعد از چند هفته از بین میرود.

سرترالین(Sertaline)

سرترالین نیز یک بازدارنده با جذب سروتونین است که برای درمان زود انزالی کار برد دارد وبا نام تجاری زُلفت (Zoloft) نیز در بازار موجود است.از جمله عوارض شایع مصرف سرترالین می توان به بیخوابی  یا خواب آلودگی ،درد و سوزش معده،کاهش اشتها و کاهش وزن ،اضطراب، تغییرات مختصری در دید و… اشاره کرد.

تاثیر مصرف قرص در درمان زودانزالی افراد-  قرص زُلفت

فلوکستین(Fluoxetine)

از خانواده بازدارندها با جذب سروتونین است که معمولا پس از قطع این دارو 3 تا 6 ماه بعد  فرد بهبود پیدا می کند؛عوارض این دارو بیخوابی،اضطراب،خشکی دهان، عصبانیت،عوارض پوستی ،کاهش میل جنسی وموارد دیگر دانست.

ویاگرا و تادافیل

داروهای دیگری هم از خانواده PDE-5 مثل: سیلدنافیل(ویاگرا) و تادافیل،که جز معروف ترین داروها در درمان زودانزالی و مشکل نعوظ در مردان هستند وجود دارند به طور کل تاثیر،تادافیل نسبت به سیلدنافیل بیشتر است. در صورت نیاز این داروها نیزممکن است توسط پزشک تجویز شوند.

SSRI ها چقدر موثر هستند؟

در مطالعات ، SSRI تا پنج دقیقه انزال را به تأخیر می اندازند؛با افزایش 3 تا 5 دقیقه ، سیتالوپرام و پاروکستین بیشترین کمک را کردند. داپوکستین ضعیف ترین اثر را داشت که بسته به دوز ، زمان انزال را بین 1 تا 1.5 دقیقه افزایش داد.

 مطالعات صورت گرفته بر روی روش درمانی اختلال از طریق قرص زودانزالی حاکی از آن است که SSRI ها می توانند تا حدی کنترل انزال را بهبود بخشند و رضایت جنسی را افزایش دهند.

برای دریافت مشاوره به صورت تلفنی و حضوری با سنا مشاور تماس بگیرید.

عوارض استفاده از داروهای تاخیری

دوز مصرفی و همینطور تعداد دفعات که باید از این داروها استفاده شود حتما باید با دستور پزشک باشد. این داروها ممکن است باعث حالت تهوع،اسهال ، سردرد ، سرگیجه، خشکی دهان ،مشکلات کم خوابی یا بی خوابی  ویا حتی مشکلات نعوظ در مردان را بهمراه داشته باشد وحتی یکی از مهمترین مشکلات برای افرادی که این داروها را بعد از درمان قطع می کنند بازگشت شدیدتر زودانزالی است؛ این عوارض  در برخی ممکن است فقط در دوران شروع استفاده از داروها رخ دهد.

تحقیقات نشان داده اند که بسته به دوز مصرفی ودفعات استفاده 10% از مردان مورد مطالعه به خاطر همین عوارض درمان را متوقف کرده اند، پس بهتر است در حین درمان کمی صبور بود تا ببینیم آیا بااستفاده از این قرص ها مشکل برطرف می شود یا خیر.

به یاد داشته باشید هنگامی که از قرص زودانزالی بویژه در طول روز برای درمان اختلال خود استفاده می کنید نباید یکباره آن را قطع کنید،چرا که قطع ناگهانی قرص ها می تواند موجب اختلال در خواب ، بی قراری ویا حالت تهوع و… شود، برای جلوگیری از این مشکلات باید دوز مصرف دارو را بتدریج کاهش دهید نه اینکه بخواهید یکباره آن را قطع کنید.

  • آیا درمان قطعی برای زودانزالی وجود دارد؟
  • چه داروهایی برای درمان زودانزالی توصیه می شوند؟
  • آیا می توان از ترامادول برای درمان زودانزالی استفاده کرد؟
  • کم عارضه ترین دارو برای درمان زودانزالی چیست؟
  • می خواهم مصرف قرص های زودانزالی را قطع کنم آیا کار درستی است؟

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس با مشاور
× ارتباط با مشاور