مدیریت و درمان استرس

استرس بی پولی؛ چه راهکارهایی برای کاهش و درمان استرس بی پولی وجود دارد؟

طبق تحقیقات انجام شده، حدود 71 درصد آمریکایی‌ها بی پولی را یک عامل اصلی برای تولید استرس می‌دانند. البته، این تنها مشکل آمریکایی‌ها نیست. زمانی که ما به آمار و ارقام نگاهی می‌اندازیم، میفهمیم که چرا این درصد تا این حد بالاست. بدهی های کارت‌های اعتباری و هم چنین قبوض خانه ها رو به افزایش است. بی تردید، آمار و ارقام گفته شده با این مشکلات ارتباط نزدیکی دارد و تحقیقات نشان داده که بی پولی میتواند در برخی افراد از علت های مهم ایجاد استرس باشد. در مقاله زیر میتوانید با چند راه برای کاهش استرس آشنا شوید. استرس بی پولی فقط به اینجا ختم نمی شود. زمانی که اکثریت مردم، بی پولی را عاملی برای استرس در زندگی خود عنوان می کنند، این مشکل به طبقات اجتماعی نیز کشیده می‌شود. چنانچه شما هم با استرس بی پولی رو به رو هستید، با اعمال چندین نمونه از روش‌های فکری در زندگی، این استرس را از خود دور نمایید.

تماس با سنا مشاور

پول خوشبختی نمی آورد!

ممکن است افراد شادی را که در اطراف خود میبینید و میشناسید پولدار نباشند و یا حتی افراد پولداری را که می بینید خوشحال و خوشبخت نباشند چرا که پول نمی‌تواند خوشبختی را برای افراد به همراه آورد. تحقیقات، این موضوع را ثابت کرده‌اند و تجربه نیز همین را می‌گوید.  

البته تعدادی از نیازهای اساسی ما در زندگی با پول برآورده می‌شود اما، کمتر از آنچه که فکر می‌کنیم به آن نیاز داریم. هر زمان این تفکر را که پول خوشبختی می‌آورد را کنار بگذاریم، سریع‌تر می‌توانیم خوشبختی واقعی را کسب نماییم.

ثروت هم مشکلات خاص خودش را دارد

هیچ تردیدی وجود ندارد که فقر مشکلاتی دارد، ولی ثروت نیز مشکلات خاص خود را نیز دارد. البته به این موضوع کمتر کسی فکر می‌کند. تصور ما این است که پول همیشه خوب بوده و ما نیز دوست داریم که یک شخص پولدار باشیم. ولی ثروت نیز مشکلات خودش را دارد. یکی از مشکلات این است که معمولا، همدلی افراد با ثروت از بین میرود. غرور افراد نیز با ثروت، زیاد می‌شود.

آرزوی ثروتمند شدن زندگی شما را نابود خواهد کرد

گاهی از اوقات، میل به داشتن پول بیشتر، زندگیمان را هم نابود می‌کند. میل به اندوختن پول، فرصت هایمان را گرفته، انرژی ما را هدر داده، ارزش‌های ما را به خطر انداخته و توانایی‌های ما را محدود می‌نماید. این که میل به پول اندوزی را از ذهنمان بیرون کنیم، عاقلانه‌ترین کاری است که می‌توانیم انجام دهیم. همچنین، این کار باعث می‌شود استرس بی پولی در ما کم شود.

پول تنها یک ابزار است

در واقع، پول چیزی بیشتر از یک ابزار برای سرعت بخشیدن به تجارت نیست. زمانی که ما به اندازه کافی پول داریم، دیگر لازم نیست که لباسمان را خودمان بدوزیم و یا وسایل مورد نیاز زندگیمان را خودمان بسازیم. پول باعث می‌شود روز خود را به گونه‌ای که دوست دارید و حظ می برید بگذرانید. کاری که دوست دارید انجام می‌دهید و در عوض این کار  پولی را می گیرید که با آن می توانید با اشخاصی که چیزی متفاوت از شما ساخته‌اند تجارت نمایید.

می توان گفت که هدف از پول همین است، اگر شما پول کافی برای برآوردن نیازهایتان دارید، نباید برای بدست آوردن پول بیشتر به خودتان استرس وارد نمایید. استرس بی پولی، تاثیرات بدی بر روی بدن می‌گذارد. استرس، موجب خستگی، اضطراب و آسیب پذیری می شود. شما می‌توانید کاری انجام دهید که استرس بی پولی از شما دور شود.

داخل مرزهای درآمدیتان زندگی کنید

برای زندگی خود مرز ایجاد نمایید که مرزها باعث می‌شوند که شادی را در زندگی خود پیدا نماییم. به همین علت است که داشتن برنامه برای خرج کردن بسیار مفید است. برای شاد بودن نباید بیشتر از پولی که بدست می آوریم خرج نماییم. داخل چهارچوب و مرزهای درآمدی خود زندگی نمایید تا این که زندگی شادتر و بهتری را داشته باشید.

رابطه استرس بی پولی و بیماری

استرس بی پولی، موجب افزایش ابتلا به میگرن در افراد می شود. بحران اقتصادی، علاوه بر مشکلات اجتماعی موجب بروز بیماری‌های روحی و افسردگی در افراد می‌شود. چرا که رکود اقتصادی، تاثیرات زیادی بر روی اشتغال، مسکن، انواع سرمایه‌گذاری و سهام‌های مختلف می‌گذارد.

افزایش خودکشی نیز در پی دیگر بحران‌ها مشاهده شده است. بیکاری از مهم‌ترین عوامل اقدام به خودکشی می‌باشد. استرس، نه فقط در بین اشخاصی که تحت تاثیر این بحران قرار گرفته‌اند، افزایش می‌یابد. بلکه اشخاصی هم که نگران این بحران‌ها هستند نیز دچار استرس و اضطراب می شوند. در صورت داشتن هرگونه سوال در رابطه با استرس بی پولی با مشاوران ما در مرکز سنا مشاور تماس حاصل نمایید.

برای دریافت مشاوره به صورت تلفنی و حضوری با سنا مشاور تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس با مشاور
× ارتباط با مشاور