مشاوره اعتیاد

علایم ظاهری فرد معتاد به متادون

متادون به عنوان یکی از داروهای ضد افسردگی شناخته می‌شود که معمولا برای درمان افراد مبتلا به اعتیاد به مواد مخدر مانند هروئین تجویز می‌شود. با این وجود مصرف خودسرانه و بیش از اندازه آن بدون تجویز دکتر، منجر به اعتیاد فرد به متادون می شود. اگر شما هم می‌خواهید بدانید که علایم ظاهری فرد معتاد به متادون چیست و همچنین عوارض قطع مصرف متادون در این مقاله همراه ما باشید، تا از پیش روی این مشکل در فرد مورد نظرتان جلوگیری کنید.  

تماس با سنا مشاور

علایم ظاهری فرد معتاد به متادون

متادون در روند درمان افرادی که اعتیاد به مواد مخدر دارند، بسیار مفید است. اما مصرف آن بدون تجویز پزشک، خطرناک است، چرا که منجر به اعتیاد مجدد فرد، اما این بار به متادون می شود. متادون با توجه به اثربخشی بالایی که در از بین بردن دردهای مزمن دارد، توسط پزشکان تجویز می‌شود. از طرف دیگر پایین بودن قیمت این دارو باعث می شود که افراد به راحتی به آن دسترسی داشته باشند، اما خطر اعتیاد به متادون برای کسانی که سابقه اعتیاد به سایر مواد مخدر را داشته اند، بسیار بیشتر است.
به همین دلیل است که افراد باید به شدت مراقب علایم ظاهری فرد معتاد به متادون باشند تا در صورت مشاهده بخش عظیمی از آنها، به فکر چاره و درمان باشند.

چرا متادون منجر به اعتیاد می شود؟

تاثیر متادون بر ذهن فرد، مشابه با تاثیر سایر مواد مخدر است. اما نکته جالبی که در رابطه با این دارو وجود دارد، مدت زمانی است که در بدن فرد باقی می ماند. به طور معمول تاثیر این دارو در بدن بیمار به مدت 1 الی 3 روز باقی می ماند. در نتیجه اگر فرد در دوره ترک اعتیاد باشد، متوجه فشاری که به وی وارد می شود، نخواهد شد. اما همین مسئله مشکل اصلی است.
چرا که هم سم زدایی متادون مشکل است، هم احتمال اعتیاد مجدد را در فرد تقویت می کند. بنابراین اگر شما مصرف این دارو را مطابق با توصیه پزشک انجام ندهید، علایم ظاهری فرد معتاد به متادون را در خودتان مشاهده خواهید کرد!

چرا متادون منجر به اعتیاد می شود؟

مطلب مرتبط: ترک متادون چند روز طول میکشد؟

چند نمونه از علایم ظاهری فرد معتاد به متادون

متادون نیز مانند هر داروی اعتیاد آور دیگری فرد را به شدت درگیر خود می سازد. این مسئله باعث می شود که در وهله اول فرد کنترل خود را در رابطه با کنترل مسائل زندگی اش از دست بدهد. کم کم شدت این مسئله در وی به اندازه ای می شود که مصرف قرص را اولویت زندگی اش قرار می دهند.
ممکن است که برای دست پیدا کردن به این قرص از هر حیله و ترفندی استفاده کنند. گاهی اوقات مصرف دوز بالای این قرص باعث پیدایش احساس گیجی و خواب آلودگی در فرد می شود. معمولا زمانی که کنترل مصرف این قرص از دست فرد خارج می شود، برخی از نشانه های زیر در وی نمایان می شود:

  • یبوست
  • سرگیجه
  • خواب آلودگی
  • تهوع یا استفراغ
  • اختلال شناختی یا سردرگمی
  • فراموشی

همراهان عزیز اگر شما هم تا کنون علایم ظاهری فرد معتاد به متادون را در یکی از عزیزانتان را مشاهده کردید، می توانید از طریق شماره های موجود در سایت، با مشاوران ما در سنا مشاور ارتباط باشید و سوالات خود را از آنها بپرسید.

تماس با سنا مشاور

.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس با مشاور
× ارتباط با مشاور