مشاوره خانوادهمشاوره روابط خانوادگی

روانشناسی قهر مردان

روانشناسی قهر مردان

برای همه ما لحظاتی بوده است که از موضوعی ناراحت شویم. اما شیوه ای که هر یک از ما این ناراحتی را ابراز می کنیم متفاوت است. برخی از ما ترجیح می دهیم ناراحتی در درون ما باشد، برخی دیگر می خواهیم آنها بروز دهیم. اما زمانی که ناراحتی در مردان ایجاد می شوند، تنها با داشتن آگاهی در زمینه روانشناسی قهر مردان می توان به راحتی متوجه نشانه های ناراحتی آنها شد.
شاید روش برخورد با این ناراحتی در مردهای مختلف متفاوت باشد، اما با آگاهی از این نشانه ها، حداقل می توان روش حل مشکل را راحتتر پیدا کرد. در این مقاله همراه ما باشید تا با مهمترین نشانه های مشترک قهر مردان آشنا شوید.

تماس با سنا مشاور

به طور کلی شرایطی که در جامعه ما حکم فرماست، به مردان اجازه نمی دهد تا احساسات خود را به راحتی بروز دهند.معموا مردان در شرایط سخت و جدی بزرگ شده اند که با شرایط رشد زنان کاملا متفاوت است، هرچند که احتمالا هر دو در یک خانواده بزرگ شده اند.
اما با وجود اینکه هیچ فردی با فرد دیگری روشی مشابه برای ابراز ناراحتی خود ندارد، می توان بر اساس تحقیقاتی که در زمینه روانشناسی قهر مردان انجام گرفته است، متوجه برخی از علائم مشترک هنگامی ناراحتی آنها شد.

نشانه های ناراحتی در روانشناسی قهر مردان

به راحتی عصبانی می شوند

در این حالت، فرد به جای اینکه ناراحتی خود را ازمسئله مورد نظر نشان دهد، از هر چیز کوچکی عصبانی شده و واکنش های شدید نشان می دهد. به عنوان مثال با شنیدن صدای مچاله کردن کاغذ، خوردن غذا و … عصبی شده و واکنشی شدید تر از آنچه که باید، نشان می دهند.

خود را در معرض شکست می بینند

یکی از نشانه های ناراحتی در روانشناسی قهر مردان ، زمانی است که فرد انگیزه لازم را برای ادامه تلاش و کار خود از دست می دهد و به جای آن دست به خرابکاری می زند. به عبارت دیگر زمانی که این احساس ناراحتی در آنها ایجاد می شود، به جای اینکه آن را با استفاده از رفتارهای تهاجمی از خود دور کنند، حالت منفعل پیدا کرده و به گونه ای رفتار می کنند که گویی توانایی انجام هیچ کاری را ندارد.

عدم تلاش برای برقراری ارتباط

برخی از افراد مانند من، هنگام ناراحتی ناگهان ساکت شده و همین مسئله موجب قطع ارتباطشان با دیگران می شود. بنابراین این دسته از افراد در این شرایط تنها به سوالاتی جواب میدهند که به نظرشان ضروری می رسد. جواب پرسش ها شما را تنها با یک الی 2 کلمه می دهند و هیچ وقت خودشان سر صحبت را با شما باز نمی کنند.

خودشان را به یک سرگرمی مشغول می کنند

این مورد یکی از نشانه های رایج در روانشناسی قهر مردان است. در این شرایط معمولا خودشان را سرگرم انجام تفریحی می کنند که معمولا چندان مناسب و سالم نبوده تا تنها بتوانند از آنچه که موجب ناراحتیشان شده فرار کنند.

تلاشی برای برقراری رابطه جنسی نمی کنند

حتما می دانید که تمایل مردان به برقراری رابطه جنسی همیشگی است، به جز زمان هایی که استرس درونی دارند و از انجام این کار اجتناب می کنند. بنابراین استرس در وجود یک مرد می تواند به عنوان عامل کشنده احساس جنسی او شناخته شود که در نهایت منجر به از بین رفتن رابطه عاطفی وی می شود.

رفتار جدی خواهند داشت

معمولا زمانی که کسی ناراحت است، انتظار می رود تا تغییر رفتاری در در وی مشاهده شود. به عنوان مثال تغییر در تن صدا. بنابراین یکی از نشانه هایی که در روانشناسی قهر مردان باید به آن توجه کنید، تغییر تن صدای او از حالت هیجانی به سمت جدی و بلند است.

علاقه شان برای تعمیر چیزهای مختلف افزایش می یابد

علاقه به درست کردن چیز های مختلف همیشه در بیشتر مردها وجود داشته است. بنابراین اگر مشکلی در زندگی آنها وجود داشته باشد که قادر به حل آن نباشند، شروع به تعمیر چیزهای کوچکی می کنند تا هم حواسشان را پرت کند و هم این که نشان دهنده تواناییشان برای حل مشکلات مختلف باشد. بنابراین اگر ناگهان مشاهده کردید که مردی شروع به تعمیر چیز خاصی کرده است، احتمالش زیاد است که از مسئله ای ناراحت است و به این شکل آن را بروز می دهد.

همراهان عزیز همان طور که بیان شد، بر اساس مطالعاتی که در زمینه روانشناسی قهر مردان انجام شده است، هر مردی برای ابراز ناراحتی خود از شیوه مختلفی استفاده می کند که معمولا در یکی از این دسته ها قرار دارد.

اگر می خواهید بدانید که با هر مردی هنگام ناراحتی چه رفتاری باید داشته باشید، می توانید از طریق شماره های موجود در سایت با مشاوران ما در ارتباط باشید.

برای دریافت مشاوره به صورت تلفنی و حضوری با سنا مشاور تماس بگیرید.

  • آیا احساس ناراحتی در مرد منجر به ناراحتی در مرد منجر به خیانت می شود؟
  • نشانه های خیانت مرد در رابطه چیست؟
  • چگونه تمایل مردی را به خود افزایش دهم؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس با مشاور
× ارتباط با مشاور