مشاوره روابط خانوادگیمشاوره طلاق

آشتی بعد از طلاق درست یا غلط ؟

آشتی بعد از طلاق درست یا غلط ؟

آشتی بعد از طلاق درست یا غلط ؟ ارتباط با همسر سابق چطور؟ آیا پس از طلاق صحیح است که با همسر سابق خود در ارتباط باشیم؟ چه چیزی باعث می شود بخواهیم با همسر سابق خود در ارتباط باشیم؟ تمامی این سوال ها پس از طلاق به سراغ ما می آیند و شاید تا امروز جواب مشخص و صحیحی برای آن ها نداشته باشیم و تا امروز صرفا از روی احساس عمل کرده ایم.

پیش از هر چیز شاید باید به این مسأله فکر کنید که به چه علت می خواهید به رابطه با همسر سابق خود برگردید؟  باید همواره به این سوال فکر کنید و پاسخی قاطع برای آن بیاورید. به چه دلیل تصمیم دارید به زندگی ای که یک بار به فروپاشی رسیده رجعت کنید؟

تماس با سنا مشاور


اگر پاسخ فرار از تنهایی، عذاب وجدان و ترس از بدبینی جامعه به شما یا فشار دوستان و نزدیکان است، باید آگاه بود که این بار نیز احتمال مواجه شدن با شکست بسیار زیاد است.

دلیل بازگشت شما باید بیش از هر چیز مربوط به اراده درونی هر دو نفرتان برای بخشیدن یک شانس دوباره به خود و آزمودن مسیرهای جدید و نتیجه بخش تر باشد.

معمولا عشق و علاقه نیز در این فرآیند همچون کاتالیزور عمل کرده و سعی در تسریع فرآیند بازسازی رابطه قبلی شما بر می آید و در صورت عدم حضور این عنصر، احتمالا باز هم با رابطه ای پر چالش و فرسایشی مواجه خواهید بود.
اگر تصمیم دارید شروعی دوباره را تجربه کنید،  می بایست اطمینان حاصل کنید که مهارت های ارتباطی و مهارت های ضروری برای زندگی مشترک را فراگرفته اید. نباید احساسی عمل کرد و تا زمانی که عامل اختلافات حل نشده، به پیوند دوباره فکر نکنید.
برای اطمینان از این که آیا شرایط شما و همسر سابقتان مناسب بازگشت و شروع ترمیم رابطه است می توانید از طریق شماره تلفن 021-66081200 با مشاوران ما ارتباط برقرار کنید.

اگر به دلایل نادرستی در مسیر بازگشت به همسر قبلی قرار گرفته اید می باید شرایط را کنترل کنید و از این وضعیت خود را نجات دهید، برای این مهم شاید ضروری به نظر می رسد که می بایست عوامل بازگشت به رابطه قبلی را خوب بررسی کنیم:  

  • فشار روانی تحمیل شده از طرف دوستان و آشنایان

پس از طلاق برخی از افراد دائما از طرف نزدیکان خود مورد شماتت قرار می گیرند که چرا تن به طلاق داده اند. این فشار ها باعث ایجاد احساسات پاردوکسیکال شده و حتی در برخی موارد تمایل به بازگشت را در فرد ایجاد می کند.

  • اصرار از سوی همسر سابق برای شروع مجدد رابطه

شاید این شما نباشید که از طلاق پشیمان شده اید و همسر شما از طلاق پشیمان شده باشد ابتدا و حال سعی در برقراری مجدد رابطه با شما دارد. یکی از مهم ترین عوامل بازگشت به ازدواج قبلی، سستی در برابر همین اصرار های سمجانه همسر قبلی است.

  • شرایط جدیدی برای همسر سابق شما پیش آمده است

اگر به فرض شما به دلیل اعتیاد همسر سابق خود از او جدا شده باشید حال با خبر شوید که او دیگر اعتیاد را کنار گذاشته است چه؟ بازهم بر تصمیم خود مبنی بر جدایی پایبند می مانید؟ در این وضعیت باید از خود بپرسید تنها دلیل جدایی شما اعتیاد همسرتان بوده است؟  

  • ترس از وضعیت فرزندان

شاید پر اهمیت ترین علتی که بیشتر افراد به خصوص زنان، به ازدواج کردن با همسر سابق خود روی می آورند این است که نمی خواهند بچه ها زیر دست ناپدری یا نامادری بروند.

  • ترس از مواجهه با وضعیت جدید

ازدواج با فردی جدید، نیازمند سازگاری جدید با موقعیتی است که تقریبا برای ما کاملا ناشناخته است. همین ترس، اگر کنترل نشود، باعث می شود بخواهیم به وضعیت قبلی باز گردیم.

  • سیل عواطف نا ملایم

پس از طلاق سیلی از عواطف نا ملایم از تردید گرفته تا احساس گناه و اضطراب وجود ما را در بر می گیرند. در مواقعی برای خاموش ساختن این عواطف می خواهیم به گذشته که در این جا رابطه قبلی است بازگردیم تا همه چیز را جبران کنیم.

  • وجود زمینه های تماس مجدد

ارتباط زیاد (چه به شکل مجازی چه واقعی) با همسر سابق می تواند تمایل به بازگشت در رابطه را ایجاد کند.

 

همراهان عزیز اگر در این زمینه به مشاوره وراهنمایی نیاز دارید می توانید از طریق شماره های موجود در سایت با مشاوران ما در ارتباط باشید.
برای دریافت مشاوره به صورت تلفنی و حضوری با سنا مشاور تماس بگیرید.

  • چگونه می توان از درستی بازگشت به رابطه قبلی اطمینان حاصل کرد؟
  • چگونه می توان از احساسات منفی جلوگیری کرد؟
  • آیا می توان گفت بازگشت به رابطه قبلی در هرصورت غلط است؟
  • با توجه به تغییرات ایجاد شده در شرایط همسر سابق باید به او بازگشت؟
  • با چه روشی این بار در ترمیم ازدواج قبلی موفق شوم؟

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس با مشاور
× ارتباط با مشاور