مشاوره آنلاینمشاوره اعتیاد

عوارض مصرف قرص دراگون

قرص دراگون چیست؟ عوارض مصرف قرص دراگون

علاوه بر متادون، دراگون یکی دیگر از قرص هایی است که برای درمان اعتیاد توسط بسیاری از پزشکان توصیه می شود. اما متاسفانه مصرف نادرست آن عوارض شدیدی برای فرد به همراه دارد. اگر شما یا یکی از عزیزانتان هم در حال مصرف این دارو هستید در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با عوارض مصرف قرص دراگون آشنا کنیم.

تاثیر کلی قرص دراگون ، افزایش احساس سرخوشی در فرد است. تقریبا مشابه با تریاک! اگر این قرص به اندازه و با توجه به دوز تعیین شده دکتر مصرف نشود، اثرات جانبی زیادی روی فرد دارد.  چرا که موجب افزایش احساس سرخوشی در فرد شده و احساس افیونی را در فرد شدت می بخشد.

تماس با سنا مشاور

از طرف دیگر فرد برای اینکه از شر مواد مخدر راحت شود، سراغ داروهای جایگزین مانند متادون و دراگون می رود. اما این داروها علاوه بر اینکه وابستگی روحی و روانی برای فرد به همراه دارند، موجب وابستگی جسمی فرد نیز می شوند.

عوارض مصرف قرص دراگون چیست؟

عوارض مصرف این دارو در صورتی که با سایر داروها مانند ترامادول، الکل و سایر داروهای شبه مخدر تداخل داشته باشد و یا دوز آن تغییر کند، معمولا شامل موارد زیر می شود :

  • از کار افتادن کلیه و کبد
  • تشنج
  • کما
  • مرگ

توجه داشته باشید که اگر فرد یک بار با مصرف دراگون دچار تشنج شود، در صورتی که باز هم مصرف کند دچار تشنج حتمی مشابه با ترامادول می شود. اینکه شدت این تشنج چقدر باشد، بستگی به شرایط جسمانی شما مانند سلامتی کبدتان دارد.

همراهان عزیز علاوه بر موارد بیان شده در رابطه با عوارض مصرف قرص دراگون باید به خاطر داشته باشید که این دارو حالت های اعتیاد را در فرد تقویت می کد. به عبارت دیگر با مصرف مداوم این دارو، چون بدن بعد از مدتی به آن وابستگی پیدا می کند، باعث پایین آمدن سطح مورفین در بدن می شود.
در نتیجه فرد بعد از مدتی نسبت به آن حالت خنثی پیدا کرده و مجبور می شود برای از بین بردن درد بدنی که دارد از سایر مواد مخدر استفاده کند. این مسئله را می توان یکی از شدیدترین عوارض جانبی این دارو دانست.

همراهان عزیز توجه داشته باشید که مصرف خودسرانه دارو تحت هیچ شرایطی توصیه نمی شود خصوصا اگر این داروها، داروی ترک اعتیاد باشند. اگر خودتان و یا یکی از عزیزان شما دچار این مشکل شده است و نیاز به اطلاعات دقیق تری در رابطه با عوارض مصرف قرص دراگون دارید، می توانید از طریق شماره های موجود در سایت، با مشاوران ما در ارتباط باشید.

برای دریافت مشاوره به صورت تلفنی و حضوری با سنا مشاور تماس بگیرید.

  • از قرص دراگون در چه مواردی باید استفاده کرد؟
  • آیا قرص دراگون برای چاقی صورت نیز موثر است؟
  • نشانه های فرد معتاد به دراگون چیست؟
  • در چه مواردی از متادون به جای دراگون می توان استفاده کرد؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس با مشاور
× ارتباط با مشاور