مشاوره جنسیمشاوره زناشویی

عوارض رابطه ارباب و برده جنسی

در این مقاله قصد داریم به بررسی عوارض روابطه ارباب و برده جنسی علت تمایل افراد به این نوع از روابط،راه کارهای درمانی و اینکه این روابط در چه صورت می توانند خطرناک باشند آیا افراد خاصی دچار این گونه از روابط می شوند بپردازیم. در این مقاله همراه با سنا مشاور باشید.

تماس با سنا مشاور

BDSM چیست؟

BDSM یک اختلال نابهنجار جنسی تلقی می شود که هسته اصلی آن خدمت کردن و فرمان بردن است. افرادی که دچار بردگی جنسی می شوند می توانند از هر جنسیت و جهت گیری جنسی باشند این افراد معمولا با آگاهی و رضایت کامل وارد این گونه روابط می شوند.

این رابطه شکلی از سادیسم و مازوخیسم است که فرد ارباب دچار سادیسم و برده دچار مازوخیسم است همانطور که گفته شد در این برعکس روابطه معمول که هسته آن عشق است هسته این نوع از روابط آزار پذیری و آزارگری است .

دراین روابط معمولا یکی غالب و دیگری مغلوب است یعنی یک نفر درنقش برده (Slave) و دیگری در نقش (Master)  ظاهر می شود این نقش ها می توانند ثابت و یا  تغییر پذیر باشند.عنوان برده از این جهت به فرد اطلاق می شود که وی مالکیت بدن خود را همانند یک کالا ویا ابزار به فرد دیگری که ارباب نامیده می شود منتقل می کند، فرد برده شخصی سلطه پذیر است.

در سنا مشاور بخوانید: در مقابل در خواست شوهر برای رابطه جنسی سه نفره چه کنیم؟

رابطه ارباب و برده جنسی

رابطه های ارباب و برده لزوماً شامل روابط جنسی نیست معمولا فرد ارباب تحریکات جسمی و حسی شدیدی را بر برده اعمال می کند این موارد هم می تواند در نواحی جنسی و هم مربوط به سایر نقاط بردن باشد در واقع در رابطه ای که بردگی جنسی یا  BDSM محور تمرکز فرار می گیرد فردی وجود دارد که از دستور شنیدن و درد کشیدن و سلطه پذیر بودن لذت می برد و فرد مقابل به دستور دادن و آزار رساندن می پردازد.این موارد می تواند به شکل های مختلف دیده شود که شامل موارد زیر است:

  • در بند کشیدن فرد مقابل
  • آزارهای فیزیکی و جسمانی
  • فحش دادن و تحقیر کردن کلامی
  • دستور داردن برای انجام کارهای خاص

 نکته جالب در مورد این روابط وجود دستور العمل های گسترده آن است این افراد دستورالعمل های زیادی تهیه می کنند و مرام نامه های مخصوصی دارند که هر فرد ملزم به خواندن، یادگیری و عمل کردن به آن ها است.در واقع وجود این دستور العمل ها باعث کاهش ریسک می شود و آن ها را برای تبدیل کردن  فانتزی هایشان به واقعیت کمک می کند، فانتزی هایی که در اختلالات دیگر مانند: فتیشیسم و مدل پوشی نیز قابل روئیت است.

علل گرایش به برده جنسی چیست؟

همانطور که گفته شد BDSM نوعی اختلال جنسی و مازوخیسم است که هنوز نتوانسته اند علت تمایل افراد به این نوع از روابط را پیدا کنند اما طی بررسی های صورت گرفته منشا این روابط را بیشتر در گذشته افراد،شرایط تربیتی ، روان شناختی ویا ارثی  آن ها می دانند چیزی که در گذشته باعث تمایل این افراد به این نوع از گرایشات شده است .

در واقع تجربه های خشن کودکی، خشم و نفرت سرکوب شده و سایر موارد مشابه ممکن است باعث شود فرد از اینکه تحت سلطه قرار بگیرد لذت ببرد و خواهان درد و آسیب باشد.

مطالعه صورت گرفته در سال 2008 در کشور استرالیا نشان داده است که 1.8%  از افراد فعال جنسی در سال قبل فعالیت BDSM داشته اند در ای مطالعه از نظر بهداشت روانی تفاوت قابل توجهی بین افراد دارای این روابط با سایرین پیدا نکرده است .

رابطه ارباب و برده جنسی چه عوارضی می تواند داشته باشد؟

 

آیا رابطه ارباب و برده تنها به رابطه جنسی محدود می شود؟

رابطه ارباب و برده می تواند تنها به رابطه جنسی ختم نشود، دریک رابطه این نقش ها می تواند تنها برای مدت زمان کوتاه در حین رابطه باشد ویا اینکه به صورت کامل تمام اختیارات شخصی خود در تمام جنبه های زندگی را به فرد دومی بسپارد و از خود هیچ اختیاری نداشته باشد و برای انجام تمام امور باید از کسی دستور بگیرد و مطیع امر کسی باشد.

در سنا مشاور بخوانید: از کجا بفهمیم دارای اختلال جنسی هستیم؟

راهکار درمانی چیست؟

فردی که برده جنسی است و خود از این رابطه لذت می برد مسلماً خواهان درمان نخواهد بود، معمولا درمان به افرادی که خواهان آن هستند ارائه می شود افرادی که از شرایط موجود دچار رنج و پریشانی هستند. اصولا برای درمان مازوخیسم و به طبع آن بردگی جنسی یک مشاور جنسی و روان درمان می تواند کمک کننده باشد.

به طور کلی مشاور جنسی برای همه اختلالات جنسی از جمله مالش دوستی، سادیسم و فتیشیسم نیز مفید است. در فرایند درمان نیاز به بررسی گذشته فرد استفاده از مداخلات رفتاری برای کاهش این نوع رفتار و جایگزین کردن رفتارهای مناسب دیگر به جای این رفتارها می باشد.علاوه بر این در جریان فرایند درمانی بر روی عزت نفس فرد، شناخت ها و خود پنداره افراد کار می شود، معمولا برده های جنسی زمانی برای درمان اقدام می کنند که دچار برخی از اختلالات خلقی مثل افسردگی و اختلالات اضطرابی شده اند.

خیلی از افراد از به زبان آوردن این حس خود می ترسند اما اگر زودتر بیان شود وهرچه سریعتر و درسنین پایین به روانشناس مراجعه کنند زودتر جواب می گیرند و طول درمان راحت تری خواهند داشت.

عوارض رابطه ارباب و برده جنسی چیست؟

بدون شک داشتن چنین روابطی اگر با خشونت بیش از حد همراه باشد می تواند عوارضی به همراه داشت باشد اما عوارض رابطه ارباب و برده جنسی چیست؟

رابطه میسترس و اسلیو یا همان ارباب بردگی  به ذات خود خطرناک نیست  مگر این که فرد دارای تمایلات سادیسیمی و مازوخیسمی باشد و اینکه تنها در چنین روابطی ارضا شود و شدت و تمایل فرد به حدی باشد که به بخش های دیگر زندگی اش آسیب وارد کند و نتواند آن را کنترل کند.

مطالعات اخیر در بلژیک  نشان داده است که 46.8% از مردم حداقل یک بار درگیر فعالیت هایی با مضمون BDSM بوده اند که 12.5% از آن ها بطور منظم این کار را انجام می داده اند.

معمولازمانی که افراد تمایلات سادیسمی و مازوخیسمی دارند به گونه ای که جنبه های عاطفی و اجتماعی زندگی آن ها دچار آسیب می شود بعد از مدتی با افسردگی وبا اختلالات خلقی و اضطرابی مواجه می شوند. بهتر است پیش از وقوع هرگونه آسیب جدی به مشاور مراجعه کنید تا او در این زمینه شما را یاری کند.

  •  رابطه ارباب و برده (BDSM)چیست؟
  • آیا رابطه ارباب و برده تنها به رابطه جنسی محدود می شود؟
  • در فرایند درمان رابطه ارباب و برده جنسی چه مواردی مورد بررسی قرار می گیرد؟
  • علت تمایل به روابط اراباب وبرده جنسی چیست؟

برای دریافت مشاوره به صورت تلفنی و حضوری با سنا مشاور تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. سلام من خواستم وارد یه شغل بشم که درآمد خیلی خوبی ماهانه ۱۵میلیون به همراه پورسانت و بیمه داره و من ۱۷سالمه و برای من ساعت کاریش عالیه با وجود مدرسه رفتنم و حتی سرویس رفت برگشت هم داره کار تو یه مجتمع یه سالن آرایشگاه که نیاز به مدیریت داره تا ساعت ورود خروج پرسنل هارو تایین کنه و همجوره ا کی تنها مشکلش ابنه که صاحب سالن بیماری bdsm داره یعنی از تحقیر شدن خوشش میاد و بهم گفت تا برده من باشه البته گفتم که خانم هست و من بهش گفتم ک همچین بیماری داری گفت نه من شخصیتم اینه و واقعا نمیدونم چیکار کنم چون چیز زیادی از اینجور افراد ندارم و واقعا نمیدونم چه رفتاری و چه واکنشی باید داشته باشم میشه راهنمایم کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس با مشاور
× ارتباط با مشاور