مشاوره اعتیاد

عوارض مصرف گل

 

گل (ماری جوانا) ماده مخدر جدیدی نیست، همان حشیش است که با نام دیگری در بین جوانان رایج شده است، از نظر کارشناسان گل یا حشیش، ماده مخدر شناخته نمی‌شود و بیشتر توهم‌زا است. عوارض مصرف گل خطراتی را در پی دارد و توصیه می‌شود نوجوان و جوانان را در مورد این مسئله آگاه کنید تا خدایی ناکرده، اتفاق غیر قابل جبرانی برای آنها نیفتد.

مصرف گل

به نقل از سلامت نیوز، حشیش از دانه شاه‌دانه تهیه می‌شود و با نام‌های مختلفی مانند گل، علف، وید، ماری جوآنا و … در بین جوانان توزیع می‌شود که این ماده توهم‌زا را به روش‌های گوناگون مصرف می‌کنند.

تماس با سنا مشاور

به تازگی برخی از این مواد را در تنباکوی قلیان و حتی مواد خوراکی و نوشیدنی ریخته و به این صورت مصرف می‌کنند. بعد از مصرف حشیش یا همان گل، با گذر زمان برای فرد مصرف کننده کند می‌شود. فرد اشتهای زیادی به غذا دارد و بعد از مصرف، فرد بسیار پرخوری می‌کند.

از جمله عوارض مصرف گل یا همان حشیش این است که، فرد رنگ ها و صداها را به صورت دیگری می‌بیند و می‌شنود، به همین خاطر اغلب افرادی که حشیش مصرف می‌کنند، به موسیقی گوش می‌دهند و یا فیلم می‌بینند.

یکی دیگر از عوارض مصرف گل و یا همان حشیش اختلال ادراکی است که ممکن است چیزی را ببینند که دیگران نمی‌بینند و یا شی یا فردی را به صورت دیگری ببینند. خنده‌های جنون آمیز یکی دیگر از عوارض مصرف گل است که بعد از مصرف فرد انرژی بسیاری دارد و خود را بالای ابرها احساس می‌کند و مدام میخندد.

لازم به ذکر است پس از مصرف طولانی مدت حشیش، فرد کم کم انگیزه خود را برای انجام دیگر کارها از دست می دهد. علاقه‌ای به درس خواندن، انجام فعالیت‌های اجتماعی، معاشرت با دیگران و… ندارد.

علائم مصرف حشیش یا گل چیست؟

 

علائم مصرف حشیش یا گل چیست؟

فرد پس از مصرف حشیش بی‌دلیل می خندد و سفیدی چشم های او قرمز می شود که ممکن است ساعت ها به نقطه ای خیره شود. ترک این گونه مواد توهم زا کمی مشکل است. اراده فرد و کمک خانواده می‌تواند انگیزه ترک را در فرد بیشتر کند.

برای ترک توصیه می‌شود با مشاوران متخصص در این زمینه مشورت نمایید تا فرد از لحاظ روحی آماده ترک این ماده توهم‌زا شود. مشاوران ما در دپارتمان مشاوره الو سلام مشاور در خدمت شما هستند تا در مورد عوارض مصرف گل و روش‌های ترک آن اطلاعات جامعی را در اختیار شما قرار داده و به سؤالات شما پاسخ دقیق و کاملی بدهند.

تماس با سنا مشاور

  • عوارض مصرف گل چیست؟
  • تفاوت گل و حشیش چیست؟
  • من ناخواسته غذایی را خوردم که داخل آن حشیش بوده است.
    الان چند روزی است که تمرکز ندارم و هیچ کاری را نمی توانم انجام دهم.
    چه کار کنم عوارض حشیش از بین برود؟
    چقدر طول می کشد تا عوارض مصرف آن برطرف شود؟
  • آیا مصرف گل را می توان ترک کرد؟
  • آیا مصرف گل اعتیاد آور است؟
  • آیا گل همان حشیش است؟
  • نشانه های مصرف گل چیست؟

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس با مشاور
× ارتباط با مشاور