مشاوره اعتیاد

بهترین روش تشخیص افراد ترامادولی

در این مقاله به بررسی افراد ترامادولی ، موارد استفاده ترامادول و راه های تشخیص افراد ترامادولی خواهیم پرداخت.ترامادول نوعی ماده مخدر است که واکنش بدن نسبت به درد را کاهش می دهد در واقع به نوعی کار مسکن را انجام می دهد. این قرص بنا به دستور پزشک و تنها با نسخه در داروخانه ها به فروش می رسد واستفاده بدون تجویز پزشک و یا رعایت نکردن دوز مصرفی منجر به عوارضی می شود که مهمترین آن اعتیاد به این ماده است. از آنجایی که مصرف ترامادول دارای عوارض است تشخیص افراد ترامادولی کار چندان سختی نیست و شما با دقت در رفتار این افراد قادر به تشخیص آن ها خواهید بود.

تماس با سنا مشاور

معرفی ترامادول

ترامادول(Tramadol) به عنوان یک داروی ضد درد اپیوئید (مجموع ترکیبات شیمیایی طبیعی و صنعتی مسکن شبیه به مرفین گفته می‌شود، مشتقات تریاک) است که با نام های تجاری ترامال، ترامد، بایومادل و پیرالژین برای تسکین دردهای متوسط و شدید تجویز می شود. مصرف ترامادول با تجویز پزشک در کاهش درد از طریق افزایش میزان سطح نوراپی نفرین و سروتونین در مغز بسیار موثر است.

اشکال مصرفی ترامادول

ترامادول از خانواده مورفین ها است و به صورت قرص،کپسول و آمپول استفاده می شود دوزهای مصرفی آن ها به این صورت است که قرص ها دارای دوز  50 و 100 میلی گرمی، کپسول ها 500 میلی گرمی و آمپول های 50 میلی گرم بر میلی لیتری هستندکه بنابر نظر پزشک و بر حسب میزان درد تجویز می شوند.

نشانه های فرد معتاد به ترامادول

ترامادول مانند سایر مواد مخدر دارای نشانه هایی است شاید در ابتدای مصرف این نشانه های خیلی واضح نباشند اما بعد از گذشت زمان مسلما باعث بروز نشانه هایی در جسم و رفتار فرد خواهد شد و با بروز این نشانه ها می توان فهمید آیا فرد مخدری مصرف می کند یا نه!

تشخیص افراد ترامادولی با دیدن این نشانه ها کار سختی نیست! اگر فردی مصرف کننده نبوده باشد و ناگهان به مصرف ترامادول روی بیاورد، تغییرات به وجود آمده در ظاهر و رفتار این فرد، برای افراد خانواده سوال بر انگیز خواهد بود! حال سوال اینجاست، از کجا بفهمیم شخصی ترامادول مصرف می کند؟

اعتیاد به ترامادول عوارض روحی و جسمی فراوانی را به دنبال دارد اگر فردی از بستگان شما نشانه های گفته شده در زیر را داشته باشد و احتمال اعتیاد او به ترامادول وجود دارد بهتر است برای اعتیاد بیشتر آزمایش داده شود.

عوارض اعتیاد به ترامادولی

ترامادول چه به صورت خواسته و چه ناخواسته مصرف شود دارای عوارض است. اگر بخواهیم از عوارض مثبت استفاده  از ترامادول بگوییم باید به خوش خلق شدن فرد،احساس آرامش، سرخوشی شدید و افزایش احساس رفاه بویژه در دفعات اول مصرف اشاره کرد،همچنین این دارو یا مخدر دارای عوارض منفی دیگری نیز است که در زیر به آن ها پرداخته ایم.

شدید ترین عوارض استفاده از ترامادول

شدیدترین عوارض استفاده از ترامادول مشکلات تنفسی، تشنج، کهیر، توهم، تورم صورت و گلو است.

مطلب مرتبط: علائم مصرف ترامادول

عوارض روحی

چگونه افراد ترامادولی را بشناسیم؟ استفاده از این دارو از نظر فیزیکی و روحی روی افراد تاثیر گذار است برای مثال از نظر روحی باعث وابستگی روانی فرد می شود به گونه ای که احساس می شود باید بطور مداوم و منظم از این دارو استفاده شود.زمانی که  فردی از نظر روانی به این دارو وابسته است تهیه کردن وبدست آوردن آن برای فرد در اولویت قرار خواهد گرفت و حتی در صورت مشاهده ی عوارض باز هم به مصرف آن ادامه خواهد داد وعلاقه خود به سایر حوزه های زندگی را از دست می دهد. از دیگرعوارض آن می توان به کاهش اعتماد به نفس، انزوا و گوشه نشینی، حواس پرتی، بی تفاوتی نسبت به سایر افراد،کاهش مسولیت پذیری، کاهش فعالیت های جسمی، خشونت طلب شدن و…اشاره کرد.

تشخیص افراد ترامادولی

عوارض جانبی

عوارض جانبی استفاده از ترامادول می تواند در افراد متفاوت باشد اما در کل می توان عوارض جانبی آن را  شامل موارد زیر دانست:

  • سرگیجه
  • ضعف
  • خواب آلودگی شدید
  • سردرد
  • بی خوابی
  • لرز
  • وحشت زدگی
  • تهوع و استفراغ
  • اسهال
  • یبوست
  • خارش
  • تعریق
  • خشکی دهان
  • اختلال در گفتار
  • کوچک شدن مردمک چشم
  • تکرر ادرار

نشانه های ترک ترامادول

استفاده ی بیش از حد از این دارو یا مخدر باعث اوردوز می شود از طرفی اگر فردی تصمیم به ترک این ماده گرفته باشد نباید به یکباره اقدام کند بلکه باید هر بار دوز مصرفی خود را کاهش دهد از جمله نشانه های فردی که اقدام به ترک کرده است شامل موارد زیر خواهد بود.

  • درد و مشکلات شکمی و گوارشی
  • افسردگی
  • تحریک شدن
  • اندامهای بی حس
  • صدای زنگ زدن در گوش ها
  • پارانویا
  • گیجی
  • توهم

چه زمانی نباید ترامادول مصرف کنید؟

ترامادول برای افرادی که ماده مخدر ویا الکل مصرف می کنند، دچار افسردگی هستند، آسم شدید،تنگی نفس ویا مشکلات ریوی دارند،دچار انسداد روده و یا حساسیت به ترامادول دارند نباید استفاده شود.

چه افرادی نباید ترامادول مصرف کنند؟

استفاده از ترامادول تنها برای بزرگسالان و کودکان 12 سال به بالا امکان پذیر است در صورتی که فرد دارای نشانه های زیر باشد باید به پزشک اعلام کند و از مصرف ترامادول خودداری کند.

  • حساسیت شدید به دارو
  • بیماری های منجر به تشنج
  • مشکلات کلیوی یا کبدی
  • اعتیاد به الکل یا مسکن های قوی
  • مصرف همزمان داروهای تضعیف کننده سیستم عصبی

راه های درمان اعتیاد به ترامادول

اگر فردی نشانه های گفته شده در فوق را دارا بود و اعتیاد فرد به ترامادول تایید شد برای درمان و سم زدایی بهترین کار این است که از یک دوره سم زدایی تحت نظر پزشک همراه با برنامه های درمانی فشرده استفاده کند و یا به مراکز درمان اعتیاد مراجعه کند. برای مشاوره و درمان اعیتاد به ترامادول می توانید با همکاران ما در مرکز مشاوره ی، سنا مشاور تماس بگیرید تا قدم به قدم شما را در ترک این ماده راهنمایی کنند.

مشاوره تلفنی ترک ترامادول

بهتر است بدانید مصرف مواد مخدر و آرام بخش ها مانند ترامادول بر روی ساختارهای ارتباطی مغز تاثیر می گذارد و فرد از لحاظ روانی هم دچار مشکل می شود. توصیه می شود برای ترک این دارو، حتما با مشاوران متخصص در این زمینه مشورت کنید تا ترامادول را به صورت دائم ترک کنید.

برای دریافت مشاوره با سنا مشاور تماس بگیرید

نوشته های مشابه

27 دیدگاه

  1. با سلام لطفا منو راهنمائی کنید
    من آقای ۴۰ ساله متاهل هستم که متاسفانه الان نزدیک به یکسال هست که ترامادول مصرف میکنم البته ناگفته نماند مصرف من روزی ۳ وعده هست که در هر وعده یک قرص کامل را به چهار قست تقسیم میکنم و در هر وعده یک چهارم قرص با دوز ۲۰۰ رو میخورم لطفا راهنمایی کنیم چیکار کنم ترکش کنم؟؟

    1. با سلام
      همراه گرامی میتوانید برنامه ای برای ترک تدریجی داشته باشید و دوز مصرفی را کم کرده و از مشاوره های روانشناسی بهره‌مند شوید.
      لطفا برای راهنمایی بیشتر با مشاوران ما در تماس باشید.

  2. با سلام شروین هستم 24 ساله یک فرد معتاد ب ترامادول من قرصو از زمان خدمت سربازی شروع کردم اما ب صورت تفریحی همینجور چن سال ادامه دادم تا اینکه الان ب مدت یک ساله که یک وعده صب قرص 200و یک وعده قرص200شب مصرف دارم دیگه خسته شدم و تلاش در ترک این قرص دارم و تا ب الان 5روز شده مصرفی ندارم درد بدنم کم شده ولی بیقراری و کمبود خاب داره اذیتم میکنه ممنون میشم کمکم کنید.

    1. با سلام
      شروین عزیز برای برطرف شدن علایم بعد از ترک باید صبور تر باشید مرور زمان این فشار رو کمتر میکند.
      اما بعضا میتوان با رعایت تغذیه و گاهی دارو های خاصی آرامش نسبی را به شما بازگرداند.
      لطفا برای راهنمایی بیشتر با مشاوران ما در تماس باشید.

  3. سلام من ترامادول ۲۰۰مصرف میکنم روزی ۴عدد قرص کامل .لطفاً راهنمایی کنید .اینبار می‌خوام دو ورق کامل بخورم و خودکشی کنم بنظرتون دو ورق برای خود کشی کافیه بیست عدد قرص کامل ۲۰۰

    1. سلام
      دوست عزیز قطعا شنیدن چنین چیزی از شما برایم بسیار دردناک است.
      مواد مخدر گاها آنقدر کنترل و اختیارات شما را تحت تا ثیر قرار میدهد که چنین افکاری را در سر میپرورانید.
      برایم قابل درک است که چه رنجی از شرایط فعلی میکشید اما میتوانید از این شرایط رهایی یابید،امید را فراموش نکنید.
      ما مشتاقانه آماده کمک به شما برای رهایی از شرایط فعلی و آرامش روحیتان هستیم،با یک تماس تلفنی به زندگی خودتون شانش دوباره بدید.
      02166081200

  4. سلام. من همسرم قبلا اعتیاد به قرص کلونازپام داشته… چند باری هم ترامادول خورده… ولی الان به گفته خودش ترک کرده و دیگه نمیخوره… نمیدونم راست میگه یا دروغ …ولی مدام عرق میکنه خودشو گاهی اوقات میخارونه. همش هم استرس داره… مشکلات کبدی هم پیدا کرده… من الان از کجا تشخیص بدم که مصرف داره یا نه؟؟؟
    مدام نگرانم. لطفا کمکم کنید

    1. با سلام
      همراه گرامی علایم شک بر انگیز هستند اما قطعی،خیر
      نیاز به اطلاعات بیشتری داریم و در نهایت تست فرد مورد نظر
      لطفا با مشاوران ما در تماس باشید

  5. سلام توروخدا یکی کمکم کنه من ۱۸سالمه و ۸ ماه میشه اذدواج کردم شوهرم ترامادول مصرف میکنه فک کنم روزی دوتاس یعنی مطمئنم قبلا هم مصرف میکرده به گفته خودش روزی ۵،۶تا مصرف میکرده حالا موندم چیکار کنم میترسم مثل گذشتش نشه کسی اگه تجربه ای داره که به درد من بخوره لطفا کمکم کنع fatemh2486

    1. با سلام
      همراه گرامی مصرف مواد به مرور زمان پیشرونده است پس بهتر است فرد برای ترک کامل مواد اقدام کند،اگر نه این انتظار میرود که به مرور زمان دوز مصرفی بالا رود یا نوع ماده مصرفی عوض شود.
      لطفا با مشاوران ما در تماس باشید.

  6. سلام خسته نباشید همسرم قبلا گاهی اوقات ترامادول مصرف میکرد از علائمش و رفتاراش بد اخلاق شدن و زیاد خوابیدن شک کردم که اعتیاد پیدا کرده اینستادول واوپ دول هم فک‌میکنم مصرف میکنه تو جیبش دیدم نمیشه باهاش حرف زد در این مورد‌ عصبی میشه میگه من هر روز نمیخورم که تفریحی میخورم ولی خیلی نگرانشم که کاملا اعتیاد اورده.چکار کنم؟

    1. با سلام
      همراه گرامی همسر شما در مرحله انکار است،در این مرحله فرد خود را معتاد نمیداند و واکنش شدیدی نسبت به این حرف نشان میدهد.
      میتوانید او را ترغیب کنید که از مشاوره کمک بگیرد.
      این روند پیش رونده است و بهتر است خود شما با فن بیان مناسب و رفتار صحیح او را یاری دهید.
      برای گرفتن مشاوره تخصصی با ما در تماس باشید.

  7. سلام من زهره هستم ازکرج تازه فهمیدم همسرم ترامادول مصرف میکرده چندباری هم دیدم ولی انکارکردبعدشم قایم کرد آزمایش هم دادنشون ندادالان رفتارش عوض شده همش ازمافاصله میگیره نسبت به بچه هابی مسئولیت فحش میده مثل روانیاشده همش فکرای منفی میکنه به خودکشی فکرمیکنه پرخاشگره میخواستم ببینم بازم داره مصرف میکنه که این علائم وداره وچراتوآزمایش نشون نداده منوخیلی مقصرزندگی میدونه فحش میده بی آبروشده توروخدادوتابچه دارم راهنماییم کنیدمیترسم

  8. سلام ، من تا 1 سال پیش معتاد به ترامادول بودم البته 3 سال درگیرش بودم عوارضش خیلی بده، استرس شدید، عصبانیت، فراموش کاری، کم خوابی، اصلا تمرکز نداشتم کار کنم واقعا خسته بودم حس پوچی داشتم حس می کردم بی ارزشم، با کلی ماجرا تونستم دوز مصرفی و فاصله مصرف رو بیارم پایین تا خیلی خیلی کم شد خدارو شکر الان یک سال سالمم هدفم این بود بگم میدونم چقدر سخته ، چقدر ادم حالش بده به قول این دوستمون آدم به خودکشیم فکر می کنه اما راه داره آسون نیست اما میشه ترکش زمان می بره عوارض روحی روانیشم زیاده اما میشه خواهشا ناامید نشید

  9. سلام وقت بخیر.
    من چند وقتی هستش که با آقایی آشنا شدم تقریبا 7 ماه، تازگیا متوجه شدم ترامادول مصرف میکنند. من اعتراض کردم و ایشون گفتن که باشه هرچی تو بگی ولی کارخودشون رو ادامه میدادند و در آخر به من هم پیشنهاد دادند استفاده کنم و من رابطمون رو کاملا قطع کردم. این آدم میتونه ترک کنه؟ اگه ترک کنه احتمال برگشت داره؟
    دوست دارم کنارش باشم و کمکش کنم تا کنار بذاره اما ایشون این اواخر اهمیتی به تنهایی یا با من بودن نمیدادند.

  10. سلام وقتتون بخیر
    پارسال همسر بنده تصدف شدیدی داشتن و دوستان این آقا برای کاهش درد ایشون کپسول ترامادول بهشون میدادند. من مخالفت کردم که با پزشک مشورت کنیم اما به درک نکردن وضعشون متهم شدم. الان بعد از یکسال هنوز مصرف این قرص ها ادامه داره. شوهرم تا وقتی که مصرف میکنند خیلی مهربان هستند اما وقتی مصرف نمیکنند خیییلی بی اهمیت به زن و زندگیشون میشن.
    ترک این قرص ها چقدر وقت میبره؟ اصلا امکان ترک داره؟

  11. سلام
    من 3 ماه هستش که قرص ترامادول مصرف میکنم. روزی یکی بعضی وقتا 2 تا
    میدونم دارم معتاد میشم شایدم شدم. میخوام کنار بذارمش اما همون موقع که تصمیم میگیرم کنار بذارمش، نیازم بهش چند برابر میشه. احساس میکنم به ته راه رسیدم و افتادم ته چاه چیکار کنم؟ راه نجاتی هست؟ خانوادم نمیدونن و این منو بیشتر تو فشار ترک کردن قرار داده

  12. سلام
    من به مدت 2 سال مصرف و استفاده میکردم چند ماه آخر دوز مصرفم بالا رفته بود و خیلی معلوم بود که معتاد شدم خیلی سخت بود اونقدر وابستش بودم که بعضی شبا زیر بالشتم میذاشتمش. یه شب اشک مادرمو دیدم قول دادم کنار بذارمش هر چی باشه حتی اگه میمردم ارزش نداشت کسی بخاطر رفتار من زجر بکشه. رفتم مشاوره اون مقداری هم که تجویز میکردن دوست نداشتن مصرف کنم اما بهش احتیاج داشتم. چندوقتی طول کشید تا بدنم از این سم و وابستگی خلاص شد. سخت بود دردناک بود اما من تصمیمو گرفته بودم. الان 5 سال میگذره ازدواج کردم بچه و شغل خوب دارم خوشحالم که یه مدت سختی کشیدم و آیندمو ساختم.
    برای دوستانی مینویسم که الان تو شرایط 5 سال پیش من هستن دنیا فقط همین یه لحظه نیست توکل کنید به خدا و ارادتونو با فکر به هدفتون قوی کنید تا پاتون نلرزه. در پناه خدا

  13. سلام وقتتون بخیر. من یه مدتی بخاط شکستگی پا تراملدول مصرف کردم. تقریبا دو هفته الان یه مقدار کمبودش رو حس میکنم. من معتادم؟

  14. من یکسالی میشه که مصرف دارم اما هر بار میخوام کنار بذارم نمیتونم خستم از این وضعیت داغونی که توش گیر کردم. همش خستم بی حالم عصبی ام ناامید شدم از خودم از بی ارادگیم نمیدونم چیکار کنم. این سایت رو از سرچ های همسرم دیدم واقعا شرمندش شدم که باعث عذاب و نگرانیاشم دردمو واستون نوشتم

  15. سلام مممنون میشم راهنماییم کنید. همسره بنده دو سال از من کوچک تر هستند و به سختی قابل کنترل هستند. انگار بزرگ نشدند و یادشون میره الان ازدواج کردند. چند شب پیش با چشمای قرمز اومدن خونه و چند ساعت بعدش لرز و استفارغ داشتن. رفتم لباسشون رو بیارم بریم دکتر تو جیبشون قرص ترامادول پیدا کردم. بهش چیزی نگفتم اما نمیدونم تازه شروع کرده یا خیلی وقته و اینکه چطور میشه ترکش داد؟

  16. سلام من روزی 2 تا قرص 200 مصرف میکنم. چقدر طول میکشه ترک کنم؟ نمیخوام دیگه گرفتار این باتلاق باشم.

  17. سلام وقت بخیر
    سه ماه پیش همسرم عمل داشتن و بعد از اون با پیشنهاد اطرافیان قرص ترامادول مصرف کردند. برای کاهش درد. الان انگار بهش وابسته شدن با این که درد نداردن و سه ماه گذشته به بهونه درد مصرف میکنن. من نمیدونم شایدم درد داره اما مث روزای اول که نیست پس چرا باید ادامه بده!

  18. من اتفاقی فهمیدم همسرم چندماهی میشه که قرص ترامادول مصرف میکنند! ما مشکلی نداشتیم نمیدونم چرا این کار رو میکنند. لطف راهنماییم کنید با مشاور هم موافق نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس با مشاور
× ارتباط با مشاور