مشاوره اعتیاد

عوارض مصرف کمیکال

کمیکال چیست؟

کمیکال که ماده ی اصلی سازنده ی آن مراسوئیت است از سال 1388 توسط دختری از کشور اسرائیل به خاک ایران وارد شد. این گیاه که با سبزی مریم گلی یا ورتکس در برخی از عطاری ها نیز به فروش می رسد پخته می شود و به مصرف می رسد.کمیکال از خانواده یAM (کانابینوئیدها یا ماریجوانای صنعتی یا سنتز شده) است.

تماس با سنا مشاور

3 ماده ی آپولو، کوئین و آواتا پیش از کمیکال در حالی که ناشناخته بودند و اثری از مخدر در آن ها نبود وارد ایران شدند. این 3 ماده در ایران در بسته بندی های زیبا و جذاب به فروش رسیدند و پس از اینکه تقاضا برای آن ها بیشتر شد مراسوئیت را ابتدا به ترکیه و از آن جا به شیراز و در نهایت تهران وارد کردند. مراسوئیت نیز که ماده ی اصلی تشکیل دهنده ی کمیکال بود را در تهران دریافت کرده و به تهیه ی کمیکال پرداختند.

این مواد خطرناک از کشور اسرائیل در جهان پخش شد اما به دلیل عوارض مصرف کمیکال حتی یک گرم از این ماده نیز در خود کشور اسرائیل پیدا نشده و در عوض در کشور های مختلف شاهد قربانی های این ماده ی صنعتی هستیم.

نحوه‌ی مصرف کمیکال

این ماده ی شیمیایی صنعتی بیشتر در مهمانی های جوانان و پارتی های شبانه مصرف می شود که غالبا به همراه پخش انواع موزیک سایکدیلک توزیع می شود.

مصرف کمیکال و دیگر انواع خانواده ی AM باعث افزایش فشار خون در افراد شده و حالتی شبیه به سکته ی مغزی در فرد صورت می گیرد. در این حالت فرد چیزی حدود 10 تا 15 دقیقه در حالت کما به سر می برد.پس از هوشیاری نیز تنها به فکر تهیه و مصرف مجدد این ماده است.

خواب پس از مصرف کمیکال نیز برای افراد مصرف کننده بسیار لذت بخش خواهد بود و پس از بیداری نیز بایستی حتما دوباره به مصرف این ماده بپردازند. چرا که عدم مصرف می تواند افت فشار خون و نیز تشنج را در فرد به همراه آورد. برای رفع اثر عوارض مصرف کمیکال مانند تشنج، داروهای ضد تشنج می تواند کمک کننده باشد.

نحوه‌ی اثر کمیکال

این کانابینوئیدها (خانواده ی AM ) آگونیستی برای گیرنده های کانابینوید مغز انسان (CB1,CB2) هستند که در واقع با اتصال به این گیرنده ها (که هم در مغز و هم در ریه، جگر و کلیه یافت می شوند) اثرات خود را در بدن اعمال می کنند. کانابینوئیدها می توانند عملکرد طبیعی مغز انسان را تغییر داده و اثرات جسمی و روانی منفی زیادی را در بدن ایجاد کنند که مهم ترین و اصلی ترین آن ها از بین رفتن حافظه ی افراد است.

عوارض مصرف کمیکال

چنانچه کمیکال بین 6 ماه تا 1 سال به صورت مدام مصرف شود حتی می تواند DNA فرد را تغییر داده و تمایلات و علاقمندی های افراد را تغییر دهد. تغییرات صفات زنانه و مردانه نیز از جمله عوارض مصرف کمیکال است. کمیکال در مردان می تواند منجر به عدم بچه دار شدن شود. همچنین این کانابینوئید های سنتز شده یا مصنوعی به علت خلوص و درصد بالای دوز کانابینوئیدی بسیار قوی هستند و مصرف بیش از اندازه ی آن ها و بدون رعایت دوز مصرفی می تواند خطرات جبران ناپذیری را در افراد ایجاد کند.

کانابینوئیدهای سنتی خطراتی همچون اوردوز و مرگ را به دنبال ندارند اما کمیکال یا هر نوع ماده ی صنعتی و دست ساز دیگر به دلیل دوز بالا می توانند خطر مرگ را برای افراد به همراه داشته باشند. اعتیادآور بودن مواد صنعتی همچون کمیکال نیز بسیار بیشتر از مواد سنتی است چرا که درصد بالایی از مواد مخدر را دارا هستند.

از جمله دیگر عوارض مصرف کمیکال می توان به حمله های پانیک مغزی اشاره کرد که می تواند بسیار خطرناک و آزار دهنده باشد. همچنین درصورت استفاده از این ماده برای بار اول ممکن است دچار حالت تهوع و استفراغ شده و سرگیجه ی شدید را به همراه داشته باشد.

افرادی که به مصرف کمیکال اعتیاد پیدا کرده اند غالبا نظم ندارند، منزوی هستند، نمی توانند مسئولیت بپذیرند و ارتباطات اجتماعی ضعیفی دارند. چنانچه در زمینه‌ی اعتیاد به مواد مخدر کمیکال نیاز به مشاوره و راهنمایی داشتید می توانید با همکاران ما در سنا مشاور این بخش تماس برقرار کرده و به آسانی مشکلات خود را در این زمینه برطرف نمائید.

برای دریافت مشاوره به صورت تلفنی و حضوری با سنا مشاور تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس با مشاور
× ارتباط با مشاور