مشاوره اعتیاد

چگونه اعتیاد به اینترنت را ترک کنیم؟

اعتیاد به اینترنت و شبکه های مجازی تقریبا در همه سنین فراگیر شده و بیشتر افرادی که اینترنت و گوشی های هوشمند دارند، روزانه ساعت ها وقت خود را به گشتن در اینترنت و شبکه های مجازی اختصاص می دهند. راه های ترک اعتیاد به اینترنت در نوجوانان و دیگر افراد به شرح زیر است که با تلاش خود فرد محقق می شود. اگر استفاده از اینترنت و شبکه های مجازی، در حد معمول باشد و زندگی روزانه فرد را تحت شعاع قرار ندهد، اعتیاد به اینترنت صورت نگرفته است.

تماس با سنا مشاور

ولی اگر استفاده از اینترنت بیش از حد باشد، به گونه ای که فرد ساعت ها وقت خود را به این کار اختصاص دهد و بدون اینترنت دچار سردرگمی شود. یا زمانی که کارهای روزمره را انجام می دهد تمرکز نداشته باشد و دائما به دنبال فرصتی برای چک کردن گوشی و گشتن در اینترنت بگردد. بیشتر وقت خود را به جای آن که برای صحبت با دوستان و وقت گذراندن با خانواده بگذارد و یا به کارهای مهم خود برسد، گوشی در دست باشد و یا درحال بازی کردن با کامپیوتر و سرچ کردن باشد. در این وضعیت می توان گفت، فرد اعتیاد به اینترنت دارد. برای ترک آن ابتدا باید خود فرد تصمیم بگیرد که استفاده از اینترنت را کمتر کند.

راه های ترک اعتیاد به اینترنت در نوجوانان و دیگر افراد

  • یکی از راه های ترک اعتیاد به اینترنت در نوجوانان این است که، سعی کنید بیشتر وقت خود را در کنار خانواده باشید.
    برای استفاده نکردن از گوشی تلاش کنید و اگر می توانید برای این کار ، رقابتی ایجاد کنید.
  • کم کم از ساعت استفاده خود از اینترنت کم کنید.
    روزانه چند دقیقه از استفاده خود را کمتر کنید تا به مرور زمان، استفاده از اینترنت کمتر شود.
    برای این که ساعت های استفاده خود از گوشی را به طور دقیق بدانید، می توانید از اپلیکیشن هایی که زمان استفاده از گوشی را نشان می دهد، استفاده کنید.
    Quality Time یکی از این اپلیکیشن های مفید است.
    که برای نشان دادن زمان استفاده شما از گوشی هوشمند در طول روز است.
  • زمان هایی را به تفریحات خود اختصاص دهید و گوشی و اینترنت را از تفریحات خود حذف کنید.

نقش اراده فرد در ترک اعتیاد به اینترنت

به طور کلی برای ترک اعتیاد به اینترنت اراده خود فرد نقش اساسی دارد. هر شخص خودش باید تصمیم بگیرید و تلاش کند تا اعتیاد به اینترنت از بین برود. در صورتی که نیاز به راهکارهای و راهنمایی های بیشتری در مورد راه های ترک اعتیاد به اینترنت در نوجوانان دارید، می توانید با مشاوران ما در مرکز سنا مشاور تماس بگیرید تا شما را در این زمینه راهنمایی کرده و به سؤالات شما در مورد راه های ترک اعتیاد به اینترنت در نوجوانان پاسخ دقیق و کاملی بدهند.

برای دریافت مشاوره به صورت تلفنی و حضوری با سنا مشاور تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس با مشاور
× ارتباط با مشاور