مشاوره اعتیاد

ترک اعتیاد به ماشروم چگونه می‌باشد؟

اگر به شما بگویم که منظور از اعتیاد تنها اعتیاد به مواد مخدر نیست، باور می کنید؟ آیا باور می کنید که برخی از افراد جهان از اعتیاد به ماشروم و یا قارج رنج می برند؟ آیا می خواهید که با روند ترک اعتیاد به ماشروم آشنا شوید؟ پس در این مقاله همراه ما باشید.

تماس با سنا مشاور

اعتیاد به ماشروم چگونه اتفاق می افتد؟

قبل از این که به معرفی روش ترک اعتیاد به ماشروم بپردازیم، بهتر است که شما را با نوعی از قارچ، که به نام قارچ روانگردان معروق هستند، آشنا کنیم. قارچ های روانگردان شبیه قارچ هایی است که شما در فروشگاه مواد غذایی برای خوردن یا پخت و پز خریداری می کنید. تنها تفاوت اصلی که بین این دو نوع قارچ وجود دارد، وجود ماده ای به نام psilocybin در قارچ روانگردان است.
وجود این ماده در قارچ باعث ایجاد حالت روانگردان در فرد شده به گونه ای که روی سیستم شنوایی و بینایی افراد تاثیر می گذارد. برای استفاده از این نوع قارچ، معمولا ابتدا آن را خشک کرده و سپس با پودرش کرده و از آن استفاده می کنند. در باقی موارد، فرد معتاد به قارچ، ابتدا آن را به آب گرم اضافه کرده و به نوعی چایی قارچ درست می کند. که برخی مواقع به این مخلوط، آب میوه مانند آب سیب نیز اضافه می شود. چرا که معمولا این نوع قارچ مزه تلخی دارد و باید با اضافه کردن سایر ترکیبات به آن، مزه و طعمش تا حدی گرفته شود.

عوارض اعتیاد به ماشروم

بسیاری از افرادی که مبتلا به این نوع اعتیاد شده اند، تصمیمی برای ترک اعتیاد به ماشروم ندارند، چرا که تصور می کنند این نوع اعتیاد خطری برایشان ندارد. اما جالب است بدانید که فرد بعد از کشیدن ماشروم، اثرش را حدود 30 دقیقه بعد مشاهده کرده و برای 6 ساعت در بدن باقی می ماند. عوارض مصرف ماشروم یا همان قارچ جادویی عبارت است از :

  • توهم های بصری
  • توهم شنوایی
  • تاری دید
  • احساسات سرگردانی
  • تشنج
  • از دست دادن انرژی
  • ضعف
  • سوزش
  • کاهش ضربان قلب
  • کاهش فشار خون

ترک اعتیاد به ماشروم

برای درمان این نوع اعتیاد قبل از هرچیز باید دلیل و ریشه اش را شناسایی شود. معمولا این اعتیاد شبیه به سایر انواع اعتیادها نیست چرا که معمولا بدن به سادگی به آن وابسته نمی شود. با این وجود اگر روشی برای کنترل این مسئله استفاده نشود، قطعا در آینده فرد را با مشکلات زیادی رو به رو می کند.

در حالت کلی برای پیشنهاد روشی جهت ترک اعتیاد به ماشروم باید به شرایط جسمانی فرد و سابقه ای که در گذشته داشته است، توجه کرد. ممکن است برخی افراد با مصرف متعدد این نوع قارچ روانگردان دچار مشکل نشوند در حالی که برخی دیگر با یک یا دو بار مصرف به شدت تحت تاثیر قرار می گیرند.

با این وجود روش خاصی برای ترک اعتیاد به ماشروم وجود ندارد چرا که فرد با قطع کردن مصرف به مدت چند هفته الی چند ماه می تواند اثرات این ماده را از بدنش خارج کند. همراهان عزیز اگر شما هم خواسته و یا ناخواسته دچار این مشکل شده اید و به دنبال روشی برای ترک اعتیاد به ماشروم هستید، می توانید از طریق شماره های موجود در سایت با مشاوران مرکز تخصصی مشاوره روانشناسی سنا مشاور در ارتباط باشید.

برای دریافت مشاوره به صورت تلفنی و حضوری با سنا مشاور تماس بگیرید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس با مشاور
× ارتباط با مشاور