مشاوره اعتیاد

ترک اعتیاد به دستمال

اعتیاد چیست؟

یک نوع بیماری اجتماعی است که عوارض روانی و جسمی زیادی دارد. تا وقتی که علت روی آوردن بیمار به مواد مشخص نشود، درمان تنها برای مدت کوتاهی اثر بخش خواهد بود و فرد معتاد دوباره گرفتار مواد می شود.

ترک اعتیاد دستمال

ماده ی مخدر دستمال چیست؟

یک مخدر صنعتی جدید است که به میزان زیادی مورفین دارد. در صورتی که شخصی اعتیاد به دستمال داشته باشد و به هر دلیل نتواند از آن استفاده نماید، بدن درد شدید می گیرد. دستمال ماده ای است، که هر فرد با یک بار مصرف کردن،  به آن اعتیاد پیدا می کند. نام دیگر این ماده، دستمال مرطوب می باشد. این ماده ی مخدر، پارچه ای مثل دستمال کاغذی است. ابعاد آن نیم سانتی متر در نیم سانتی متر و روغنی می باشد.

ترک اعتیاد به دستمال بسیار سخت بوده زیرا دستمال از بدترین نوع ماده مخدر محسوب می شود. به طوری که، اگر فردی حشیش مصرف نماید، درد بسیار کمتری را نسبت به دستمال متحمل می شود. به گفته مصرف کنندگان دستمال، در چند روز اول مصرف، هیچ کس متوجه مصرف نمی شود اما پس از گذشت یک ماه قیافه فرد به طور کلی تغییر پیدا کرده و همه متوجه می شوند.

دستمال به شکل اسپری و قرص نیز عرضه می شود. این ماده حتی در آینده ممکن است به صورت بخور و عطریجات به بازار بیاید. ان پی اس هایی که در قالب بخور عرضه می شوند،  بیشتر در پارتی ها و محافل جوانان استفاده می شود. به هر حال باید مراقب باشیم.

 تا به حال چیزی حدود 700 ان پی اس کشف شده است. افراد به دنبال شکل خاصی از این ماده نباشند. هر ماده ای که در قالب شربت، ماده گیاهی و هم چنین قرص ارایه می گردد، اعتیاد آور است مگر این که توسط پزشک تجویز شود.

این ماده صنعتی جدید، در گروه NPS ها قرار دارد. همان ماده توهم زایی که در حشیش وگل وجود دارد. دستمال بیست الی هشتاد برابر قوی تر از گل و حشیش است. مسلما تخریب بالاتری نیز نسبت به آن ها دارد. میزان نشئگی دستمال حدودا ده دقیقه است. بنابر این اشخاص را در مدت زمان کوتاهی تحت تاثیر خود قرار می دهد. دستمال فشار زیادی را به مغز وارد می نماید. ان پی اس و مشتقات آن، در بازار با نام های LSD  نیز عرضه می شود.

شواهدی در رابطه با این که شخص مصرف کننده را پس از چند ماه از پا در می آورد وجود ندارد. اما باید گفت توهم زایی این مواد بسیار بالا بوده و در صورت مصرف طولانی مدت، بدبینی نیز به فرد اضافه می گردد. ماده مخدر دستمال می تواند در طول بیست روز، 20 درصد از کلیه ی شخص مصرف کننده را از بین ببرد.

طریقه مصرف دستمال

طریقه مصرف آن همانند حشیش است. مقداری از دستمال را جدا می کنند. سپس آن را خرد کرده و با توتون سیگار مخلوط کرده و آن را می کشند.

وضعیت مصرف دستمال در ایران

متاسفانه مصرف دستمال دربین نوجوانان و جوانان ایرانی به دلیل ارزان بودن و هم چنین آسان بودن مصرف رو به افزایش است. مصرف دستمال در بیشتر موارد ریشه های اجتماعی و فرهنگی دارد و یک تهدید بسیار جدی برای امنیت است.

آمارها بیانگر این هستند که این ماده به صورت مستقیم وارد کشور نشده است و تا الان کشفیاتی در این خصوص نداشته ایم. شکل ظاهری این ماده ی مخدر صنعتی بسیار شبیه به دستمال معمولی است. بنابراین تشخیص آن سخت است.

لازم به ذکر است که دستمال به روش غیر مستقیم نیز اشخاص را طعمه ی خود می نماید. به عنوان نمونه، دادن یک دستمال رایگان برای پاک کردن آرایش. بنابراین در دریافت و خرید دستمال های آرایشی و پاک کننده ها نهایت دقت را به کار ببرید.

کارآمد ترین روش ترک اعتیاد به دستمال 

عوامل زیادی در ابتلای اشخاص به اعتیاد، وجود دارد. بنابر این برای ترک اعتیاد به دستمال باید ابتدا همه ی این عوامل را شناسایی کرد. سپس روش های درمانی لازم براساس شخصیت فرد، شرایط و محیط خانواده توسط مشاور داده شود.

در درمان تمامی اختلالات مربوط به مصرف مواد مخدر، سم زدایی بدن، بدون درمان های روانی کاری بی فایده است. بنابر این بهترین راهکار برای ترک اعتیاد وجلوگیری از مصرف مجدد، استفاده از متخصصان مربوط  با این حوزه است. بدین منظور می توانید با مشاوران ما در مرکز سنا مشاور تماس حاصل فرمائید.

ترک اعتیاد به دستمال

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس با مشاور
× ارتباط با مشاور