مشاوره اعتیاد

ترک هروئین بدون دارو

برای جواب دادن به این سؤال باید گفته شود که ترک مواد مخدر و ترک هروئین بدون دارو به چند روش امکان پذیر است. برای هر روش توصیه می‌شود حتما با پزشک متخصص مشورت نمایید و زیر نظر پزشک مصرف مواد مخدر را ترک کنید تا در حین ترک دچار مشکل نشوید.

تماس با سنا مشاور

ترک هروئین بدون دارو

  • ترک اعتیاد به هروئین یا دیگر مواد مخدر با قطع سریع مصرف مواد مخدر و بدون استفاده از دارو:

    در این روش فرد معتاد به یک باره مصرف مواد را قطع می‌کند. ممکن است تحمل عوارض ترک برای او بسیار سخت باشد. توصیه می‌شود قبل از ترک مواد برای پیدا کردن بهترین روش ترک هروئین بدون دارو حتما با پزشک مشورت کنید تا دچار حملات احتمالی ترک ناگهانی مواد مخدر نشوید و از لحاظ روحی نیز برای ترک مواد مخدر آماده شوید. در این روش عوارض آشکار ترک حدود یک تا دو هفته طول می‌کشد و تحمل آنها بسیار سخت است، در این موقعیت فرد تعادل جسمی و روانی ندارد، توصیه می‌شود در این دوره فرد تصمیمات سرنوشت‌ساز نگیرد.

 ترک هروئین بدون دارو

مطلب مرتبط: ترک هروئین چند روز طول میکشد؟

حدود ده ماه طول می‌کشد تا سیستم‌های تولید مواد شبه افیونی در بدن بازسازی شوند. در این دوره ممکن است فرد دچار بی‌حوصلی، بیخوابی، افسردگی، گریه‌های بی دلیل و … شود که بعد از عبور از این دوره، کم کم فرد به زندگی عادی بر می‌گردد.

  • ترک اعتیاد به هروئین یا دیگر مواد مخدر با قطع سریع مصرف مواد مخدر و با استفاده از دارو:

    این روش هم مشابه روشی است که در بالا ذکر شد، فقط در این روش برای کم‌شدن عوارض ترک در یکی، دو هفته اول از دارو استفاده می‌شود. این روش هم عوارضی مشابه روش بالا را دارد.

  • ترک اعتیاد به هروئین و دیگر مواد مخدر به صورت تدریجی:

    در این روش برای هر بار، مقدار مصرف را کمتر از دفعه قبل می‌کنند تا کم کم میزان مصرف را به صفر برسانند. از این روش برای ترک هروئین بدون دارو نیز استفاده می‌شود.
    برای این روش فرد باید حداقل 1 یا 2 روز هروئین مصرف نکند و عوارض ترک را تحمل کند، سپس به جای مصرف هروئین از
    تریاک یا آب شیره استفاده کرده و کم کم مصرف را به صفر برساند.

به طور کل توصیه می‌شود برای ترک هروئین بدون دارو و یا ترک هر گونه مخدر دیگری، حتما با مشاوران متخصص مشورت نمایید تا هم از لحاظ روحی آماده ترک شده و هم دچار مشکلات احتمالی نشوید.

برای دریافت مشاوره به صورت تلفنی و حضوری با سنا مشاور تماس بگیرید.

مشاوران ما در سنا مشاور در خدمت شما هستند تا در مورد ترک هروئین بدون دارو اطلاعات و روش های مؤثر را در اختیار شما قرار داده و به سؤالات شما در مورد ترک هروئین بدون دارو پاسخ دقیق و کاملی بدهند. 

  • آیا ترک هروئین بدون دارو و در خانه امکان پذیر است؟
  • برای ترک هروئین بدون دارو باید چه کار کرد؟
  • من 10 سال به طور مداوم هروئین مصرف کردم.
    آیا ترک هروئین بعد از 10 سال امکان پذیر است؟
  • ترک ناگهانی مصرف هروئین خطرناک نیست؟ آیا بدن دچار شوک نمی شود؟
  • بهترین روش برای ترک هروئین چیست؟

نوشته های مشابه

3 دیدگاه

  1. ترک هرویین یا هر مواد مخدر همگی عوارض ترکشون شبیه هم هستند حالا یکی یخرده شدید تر یکی ضعیف تر .بنظر من هیچ روشی با کم کردن میزان مصرف ودفعات مصرف تا چندین روز که فرد معتاد خودش حس کند که بدنش بعد پایین اوردن دوز مواد مخدر مصرفی میتواند ناگهان ان را کنار بگذارد نیست.هیچ اتفاقی نمی افتد فرد معتاد نباید ترس از خماری داشته باشد .هرویین با اینکه قدرتمند تر از بقیه مواد مخدر است با کم کردن تدریجی و میزان مصرف و توانایی فرد قطع ناگهانی ان مشکلی ندارد.البته باز هم بگوییم بستگی به توان جسمی فرد دارد وشرایطش.سابقه بیماری نداشته باشد و غیره…در هر صورت دوران سم زدایی و رهایی از مراحل سم زدایی و دردش به ۱۰روزم نمیکشد.اگر دارو های ترک اعتیاد مصرف شود فقط داریم خودمون عذاب میدیم و دوران درمان خودمان عقب میندازیم.این یعنی کلافه شدن فرد بیمار که چرا خوب نمیشوم ..نا گفته نماند بعضی از دارو ها نیز به نوبه خود از خود مواد مخدر نیز خطرناکتر هستند وترکشان خیلی سخت تر از مواد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس با مشاور
× ارتباط با مشاور