مشاوره اعتیاد

راهکار ترک اعتیاد به کراک

کراک یکی از مواد محرک است که بر سیستم اعصاب مرکزی تاثیر می گذارد و از این طریق سبب بهبود خلق و خو و سرخوشی زیاد در مصرف کننده می‌شود. کراک از تصفيه كوكائين به دست می‌آيد و به صورت اشكال مختلف تدخين همچون استنشاق دود مصرف ميشود.

Crack یا کراک چیست؟

کراک در واقع نام متداول یکی از فرآورده‌های کوکائین است که جامد و قالب پذیر بوده و به اشکال مختلفی از قبیل تکه‌های کوچک تا بزرگ و زبری شبیه به سنگ وجود دارد.

تماس با سنا مشاور

کراک ممکن است متناسب با نوع تهیه و خلوص در رنگ‌های متفاوت زیر وجود داشته باشد:

  • کرم روشن
  • کرم مایل به خاکستری
  • قهوه‌ای روشن
  • قهوه‌ای تیره

همچنین تکه‌های کوچک کراک ممکن است شبیه به خرده‌های صابون و یا سنگ نمک نیز دیده شود.

ترک اعتیاد به کراک

علائم مصرف کراک  و اعتیاد به آن بلافاصله از همان اولین مصرف آغاز شده و ذهن و جسم مصرف کننده را به خود درگیر کرده و گرایش هر چه بیشتر فرد به سمت این ماده ی مخدر را سبب می‌شود. با گذشت زمان فرد آرام آرام احساس می‌کند که بدون مصرف این ماده نمی‌تواند زندگی کند و معتاد به مصرف کراک شده است.

ترک اعتیاد به کراک

افراد معتاد به کراک یا کرک با آن که شاهد تاثیرات منفی زیاد این اعتیاد در تمامی جنبه‌های زندگی خود همچون خانوادگی، فردی، تحصیلی، شغلی، روانی و اجتماعی هستند اما نمی‌توانند نسبت به ترک اعتیاد به کراک اقدام نمایند و همچنان به مصرف ادامه می‌دهند.

روند اعتیاد تا جایی ادامه می‌یابد که یا فرد بر اثر مصرف مداوم و روز افزون کراک دچار مرگ شود و یا با اراده محکم تصمیم به ترک بگیرد و برای ترک اعتیاد به کراک قدم بردارد.

علائم ترک اعتیاد به کراک

بعد از اینکه فرد مصرف کراک را ترک می‌کند، دچار افسردگی شدید شده که با احساسات متفاوت زیر همراه است:

  • احساس ملامت
  • فقدان احساس لذت
  • خستگی
  • تحریک‌پذیری
  • اضطراب
  • خواب‌آلودگی
  • بی‌تابی

چنانچه قبل از ترک اعتیاد به کراک فرد مصرف کننده به مقدار کم یا متوسط از این ماده مصرف می‌کرده است، علائم گفته شده معمولا بیشتر از چند روز بروز نمی‌کنند و پس از چند روز از بین می‌روند.

اما چنانچه وابستگی به ماده‌ی کراک پیش از ترک زیاد بوده باشد، پس از ترک نیز عبائم ترک ممکن است تا هفته‌ها و یا ماه‌ها ادامه پیدا کند. 

افسردگی که پس از ترک اعتیاد به کراک ایجاد می‌شود می‌تواند با افکار پلیدی همچون آسیب زدن به خود و یا خانواده همراه باشد. همچنین فرد مصرف کننده در دوران ترک اعتیاد به کراک تمایل شدیدی به مصرف مجدد داشته چرا که با مصرف دوباره می‌تواند این علائم را از خود دور کند.

روش های ترک اعتیاد به کراک

برخی افراد برای از بین بردن علائم ترک به مصرف انواع مسکن ها و خواب آور ها و الکل و ضد اضطراب‌ها روی می‌آورند که مصرف این مواد نیز می‌تواند خود اعتیاد‌آور بوده و با این کار فقط نوع اعتیاد خود را تغییر می‌دهند.

گرچه در صورتی که مقدار مصرف کراک زیاد باشد و یا مصرف کننده کراک را به صورت تزریقی مصرف نموده باشد، اعتیاد از نوع شدید بوده و مراکز معتبر تحت نظارت وزارت بهداشت از درمان با متادون که طولانی مدت و نگهدارنده است استفاده می‌کنند. البته توجه کنید که درمان با متادون بایستی حتما تحت نظر متخصصین این حوزه انجام شود، چرا که خود متادون نیز می‌تواند اعتیاد آور باشد.

روش های ترک اعتیاد به کراک

ترک کراک در منزل نیز از دیگر روش‌های ترک اعتیاد به کراک می‌باشد. برای ترک اعتیاد به کراک بایستی علاوه بر آماده بودن فرد به لحاظ روانی، از مشاورین و متخصصین این حوزه برای آماده کردن ذهن فرد استفاده کرد تا بتوان فرد را از شر اعتیاد به مصرف کراک رهایی بخشید.

همچنین پس از پذیرش فرد مصرف کننده بایستی درمان‌های دارویی و سم‌زدایی و نیز مشاوره پس از اعتیاد و روان درمانی نیز برای وی انجام شود تا امکان بازگشت او را به سمت مصرف دوباره را به صفر برساند. چنانچه در خصوص موضوع ترک اعتیاد به کراک سوالاتی داشتید می‌توانید با مشاورین ما در سنا مشاور تماس برقرار نمائید.

برای دریافت مشاوره به صورت تلفنی و حضوری با سنا مشاور تماس بگیرید.

  • معتادین به کراک دارای چه نشانه هایی هستند و چگونه می توان معتاد به کراک را در خانه ترک داد؟
  • مصرف چه مقدار از ماده ی کراک می تواند منجر به اعتیاد فرد شود؟
  • دوز مرگبار مصرف کراک چقدر است؟
  • بهترین روش ترک اعتیاد به کراک چیست؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس با مشاور
× ارتباط با مشاور