مشاوره اعتیاد

همه چیز درباره ترک اعتیاد ال اس دی

ال اس دی اولین دارویی است که از گروه توهم زا ها شناخته شد. در دهه ی 1990 این ماده در میان دانش آموزان دبیرستانی و دانشجویان رواج پیدا کرد و در سال ۱۹۶۶ د آمریکا مصرف این ماده به دلایل بهداشتی و درمانی ممنوع اعلام شد. ال اس دی که با نام اسید هم شناخته می شود می تواند مقاومت دارویی ایجاد نماید. به این معنا که حتی در صورت مصرف تفریحی نیز پس از مدتی فرد به ان عادت کرده و پس از مدتی نیز برای درک همان میزان علائم اولیه باید دوز مصرفی را افزایش دهد.گرچه که پس از مصرف این ماده ابتدا نشانه های مصرف ال اس دی آن بروز می کند اما وابستگی مصرف آن بیشتر جنبه ی روانی دارد. ترک اعتیاد ال اس دی می تواند به افراد کمک کند تا مشکلات ایجاد شده در گذشته را جبران کرده و به امید زندگی بهتر قدم در دنیایی جدید گذارند.

ترک اعتیاد ال اس دی

نحوه اثر ال اس دی

ال اس دی و دیگر توهم زاها بر سیستم سروتونرژیک مغزی اثر گذاشته که به شکل تغییرات آگونیستی و آنتاگونیستی می باشد. به این معنا که توهم زا ها در قالب آگونیست ها و آنتا گونیست‌های طبیعی بدن به گیرنده‌های سروتونرژیک متصل شده و اثرات خود را بر فرد اعمال می نمایند.

ال اس دی سبب آزاد شدن دوپامین از نورون های دوپامینرژیک شده و باعث فعال سازی سیستم پاداش می شود که علت اصلی وابستگی به مواد است. وابستگی می تواند مشکلات عدیده ای را در فرد ایجاد کند بنابراین بایستی هر چه سریع تر نسبت به ترک اعتیاد  ال اس دی اقدام کرد.

ال اس دی پس از اتصال به نورون ها باعث ترشح مقدار زیادی سروتونین می شود که توهم را در افراد ایجاد می کند.همچنین اسید سیستم سمپاتیک را تحریک کرده و عملکرد پاراسمپاتیک را کاهش می دهد.

نحوه مصرف ال اس دی

ال اس دی یا اسید معمولا به شکل خوراکی (قرص های نقره ای یا سفید رنگ و یا کپسول) مصرف می شود. همچنین ال اس دی ممکن است به صورت های تزریقی و یا کشیدنی نیز مصرف شود که رواج کمتری دارد. معمولا تاثیر مصرف خوراکی ال اس دی بعد از 30 دقیقه تا یک ساعت اتفاق می افتد اما چنانچه مصرف اسید به صورت تزریقی باشد اثرات آن به شکل آنی یا نهایتا 5 دقیقه پس از مصرف بروز می کند. اثرات مصرف ال اس دی غالبا بین 8 تا 12 ساعت ادامه یافته و پس از آن به شکل عادی خود باز می گردد. گرچه که شدت و قدرت اثر ال اس دی به ویژگی های فردی مصرف کننده و نیز میزان مصرف او بستگی دارد اما  محیط مصرف نیز می تواند در نتیجه ی اثر آن تاثیرگذار باشد.

ترک اعتیاد ال اس دی

افرادی که حتی برای بار اول مصرف می کنند و معتقدند که وابسته به ال اس دی نیستند و تفریحی مصرف می کنند نیز به دلیل خاصیت مقاومت و اعتیاد آوری این ماده پس از مدتی به ان وابسته می شوند.

وابستگی به ال اس دی شاید شبیه به مواد مخدر دیگر نباشد و در واقع وابستگی فیزیکی نداشته باشد، اما می تواند مقاومت ایجاد کرده و دوز مصرفی را بالا ببرد. همین امر سبب می شود پس از مدتی فرد برای ادامه ی مصرف مشتاق تر شده و برای لذت دوباره مصرف را  مکرر ادامه دهد. مصرف مکرر ماده نیز قطعا سو مصرف و عوارض مصرف ال اس دی را به همراه خواهد داشت.

با در نظر گرفتن وابستگی های جسمی و روانی ال اس دی مراحل ترک اعتیاد ال اس دی بایستی سبب کاهش میل مصرف و نیز دفع وسوسه ی مصرف انجام گیرد تا بتواند موثر واقع شده و افراد را از مصرف دوباره پس از ترک بازدارد. ال اس دی علاوه بر تأثیرات کلی بر عواطف، رفتار و تفکرات می تواند سبب افسردگی شده و مغز و روان را تحت تاثیر خود قرار دهد. تا جایی که حتی مدت ها پس از مصرف نیز این عوارض پا برجا خواهند بود. افراد معمولا بی توجه به عوارض مصرف مدام در پی مصرف اسید برای احساس شادی و سرخوشی بیشتر هستند تا جایی که متوجه نمی شوند چه زمانی معتاد به ان شده و نمی توانند بدون آن به سر برند.

چگونه ال اس دی را ترک کنیم؟

با توجه به عوارض زیاد اسید بر روی روان و مغز افراد، ترک اعتیاد ال اس دی بایستی تحت نظر مشاورین مجرب انجام شود تا مجموعه ی عوارض پس از مصرف درمان شده و فرد بتواند به زندگی عادی خود بازگردد.

انجام مشاوره و روانکاوی می تواند همچنین عوارض بلند مدتی را که افراد پس از مصرف این ماده حتی گاهی پس از 2 سال نیز تجربه می کنند از بین ببرد. بنابراین استفاده از مشاورین مجرب می تواند در ترک اعتیاد ال اس دی بسیار مفید باشد.

چنانچه در خصوص موضوع ترک اعتیاد ال اس دی سوالاتی داشتید می توانید با همکاران ما در این مرکز تخصصی مشاوره روانشناسی سنا مشاور تماس برقرار نمایید.

ترک اعتیاد ال اس دی

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس با مشاور
× ارتباط با مشاور