مشاوره اعتیاد

عوارض قرص های روانگردان

قرص های روانگردان

متاسفانه دسترسی به قرص های روان گردان بسیار آسان شده است و سن استفاده از این قرص ها پایین آمده و این نوع قرص های مخرب در دسترس نوجوانان قرار گرفته می شود. عوارض قرص های روانگردان تقریبا برای کسی پوشیده نیست. اکثر افراد حداقل از یک تا دو مورد عوارض قرص های روانگردان اطلاع دارند.

تماس با سنا مشاور

به نقل از همشهری آنلاین، تقریبا در حدود 300 نوع از قرص های روانگردان وارد ایران شده و متاسفانه تعداد این قرص های مخرب در حال افزایش است. قرص اکس از جمله قرص های روانگردان است که به قرص شادی آور مشهور شده است. همین نام جذب کننده ممکن است باعث جذب نوجوانان و جوانان شود. هر یک از قرص های روانگردان بخشی از مغز انسان را تحت تاثیر قرار می دهند و عوارض هر کدام به نوعی بروز می کند.
هر قرص قسمت خاصی از مغز را تحریک می کند. برخی شادی، تنفر و یا نیروی جنسی و  … را در فرد تحریک کرده و به همین علت رفتار فرد بعد از مصرف قرص های روانگردان عادی نیست.

عوارض قرص های روانگردان

  • اختلال در حافظه و تمرکز
  • اضطراب و استرس شدید
  • مشکلات جنسی در مردان
  • اختلال در قاعدگی
  • عقیمی در خانم ها
  • مشکلات کلیوی
  • انواع عوارض قلبی و ریوی

قرص های روانگردان، شادی آوران مخرب هستند. عوارض مصرف این دست قرص ها فقط موارد ذکر شده نیستند. مشکلات عمده مانند تشنج، سردرد، دردهای شدید شکمی و  … نیز از جمله عوارض قرص های روانگردان هستند. مصرف قرص های روانگردان باعث می شود اختلالاتی در هوشیاری فرد ایجاد شود. سامانه دفاعی بدن از حالت عادی خارج می شود. بدن توان دفاعی خود در برابر ویروس ها و میکروب ها را از دست بدهد.

مصرف قرص های روانگردان باعث می شود فرد پس از مصرف، رفتارهای منطقی از خود نشان ندهد. در لحظه تصمیم درستی نگیرد و همین رفتارهای نادرست ممکن است پیامدهای بدی داشته باشند. به طور مثال باعث انتقال بیماری های عفونی از طریق رابطه جنسی محافظت نشده شوند.

اگر در مورد عوارض قرص های روانگردان نیاز به اطلاعات جامع تری دارید، می توانید با مشاوران ما در مرکز سنا مشاور تماس بگیرید تا اطلاعات کاملی در این زمینه در اختیار شما قرار دهند و به سؤالات شما پاسخ دقیق و کاملی بدهند.

تماس با سنا مشاور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس با مشاور
× ارتباط با مشاور