راه های مقابله با استرس

راه‌ های مقابله با استرس

استرس زمانی به شما دست می‌دهد، که بیشتر از آنچه به آن عادت دارید به شما فشار وارد شود.
درواقع عبارت است از: واکنش‌های‌ فیزیکی‌، ذهنی‌ و عاطفی‌ که‌ در نتیجه‌ تغییرات‌ و نیازهای‌ زندگی‌، یک فرد، آن را تجربه می‌کند.

راه‌های مقابله با استرس کدام است؟
استرس چیست؟
چگونه با استرس مقابله کنیم؟

زندگی با استرس چگونه است و چه تاثیراتی روی فرد می‌گذارد؟
مدیریت استرس چگونه امکان‌پذیر است؟
آیا استرس درمان‌شدنی است؟
دلایل استرس چیست؟
چرا دچار استرس می‌شویم؟
تفاوت استرس با اضطراب چیست؟
این‌ها سؤالاتی است که فارغ از سن مراجعه‌کنندگان برای همه پیش می‌آید!

درمان استرس

مدیریت استرس

مدیریت استرس مهارتی است که همه افراد در زندگی شخصی و شغلی خود به آن نیازمند هستند.
ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ اﺳﺘﺮس از دﯾﺪﮔﺎه ﻓﺮدی و ﺟﺎﻣﻌﻪ دارای جایگاه وﯾﮋه‌ای اﺳﺖ.
تکنیک‌ها و روش‌های روان‌درمانی زیادی وجود دارند که هدف آنها کنترل سطح استرس فردی می‌باشد که این تکنیک‌ها و روش‌ها با هدف مدیریت استرس افراد ایجاد شده‌اند.

کاهش استرس

روش‌های زیادی وجود دارد که شما می‌توانید به کمک آنها از میزان استرس خود کم کنید.
به طور مثال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
شمارش کنید.
موقتا از آن محیط استرس‌زا خارج شوید.
وسیله‌ای را فشار دهید.
اصلا به خودتان سخت نگیرید.
نفس عمیق بکشید.
بدانید که خواستن، توانستن است.

درمان استرس

راه‌حل‌های مناسب و بی‌نظیری برای درمان و رفع استرس شما وجود دارد.
یکی از آنها استفاده و به کارگیری مواد طبیعی و سالمی است که در اطرافتان وجود دارد.
راه حل دیگر که تاثیر به سزایی بر روی شما می‌گذارد، کاهش فشار و بار استرس بیش از حدتان است.

استرس و اضطراب

استرس و اضطراب یعنی پریشان حال‌شدن.
یعنی فشارهای روحی!
داشتن نگرانی و دلهره!
نگرانی از دیر رسیدن به محل کار!
نگرانی از عدم دست‌یابی موفقیت شغلی یا تحصیلی!
ترس از  داشتن آینده‌ای روشن!
ترس از بی‌پولی!
استرس‌های شغلی و تحصیلی و…
باید تمام این‌ها را از خود دور کنید.

اضطراب

اضطراب‌ یک‌ احساس‌ ناراحت‌کننده‌ و مبهم‌ است که به صورت ترس‌، وحشت و یا خطر با ریشه‌ای ناشناخته‌ در فرد که، کاملا بر او مسلط می‌شود.
و در واقع با واکنش فرد در مقابل یک موقعیت تهدیدآمیز، یعنی موقعیتی که فرد توانایی مهار کردن تحریک‌های بیرونی و یا درونی را ندارد، همراه است.

درمان اضطراب

برای درمان اضطراب راهکارهای ساده‌ای وجود دارد که به کمک آنها می‌توانید برای کاهش اضطراب خود اقدام کنید.
به طور مثال:
می‌توانید از دم‌نوش‌ها استفاده کنید(بابونه، سنبل الطیب و…)
ورزش کنید.
سریعا غذا بخورید.
تنفس کنید.
از خودتان سؤال بپرسید.
دوش آّب گرم بگیرید.
به طبیعت بروید.
از همه مهم‌تر افکار منفی را از خود دور کنید.
و به خودتان اعتماد داشته باشید.

بخش زیادی از درمان استرس و اضطراب به خود شخص برمی‌گردد ولی قطعا حضور مشاوری آگاه در کنار شما می‌تواند بهبود استرس و اضطراب را در شما تسریع کند.

مشاوران “الو سلام مشاوره” برای از بین بردن تمام استرس‌ های شما کنارتان هستند پس با این دو شماره با ما در ارتباط باشید.

الو سلام مشاور
الو سلام مشاوره

7 پاسخ
    • شیدا مرجانی
      شیدا مرجانی گفته:

      سلام دوست گرامی. برای کاهش میزان استرس هم می توانید از راهکارها و تکنیک های کاهش استرس از یک روان شناس کمک بگیرید و هم در صورت عدم توانایی در کنترل استرستان به یک روانپزشک مراجعه فرمایید و دارودرمانی را شروع کنید. استفاده همزمان از روان درمانی و دارودرمانی بهتر است

      پاسخ دادن

تعقیب

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *